Kopen zonder kijken

Jaa volgens mij was dit het hius in Haarlem met lelijke voorgevel, die het koppel vrij snel weer verkocht had. :laughing:

3 likes

Nee, dit is dat het huis met die rode keuken. Deze hebben het dan nog drie jaar volgehouden. Die met de lelijke gevel hebben er ĂŒberhaupt nooit gewoond.

Dit is het huis van deze aflevering:

5 likes

Wouw wel goeie deal die vraagprijs

1 like

Deze aflevering nooit gezien, ben nu aan het kijken. Was iets later ingeschakeld, dus niet gezien wat hun budget was en voor hoeveel ze dit huis hebben gekocht. Weet iemand dat? Ben wel benieuwd :smile:

1 like

Het is dat ze geen singles laten meedoen (en dat ik al een prima huis heb) maar anders is mee doen aan kzk een lekker verdienmodel.

6 likes

Budget was eerst 385, toen 410. Aangekocht voor 295 geloof ik.

2 likes

En daarna nog 30k vrijgemaakt voor de verbouwing dus totaal kostte het 440.000

1 like

‘De Moeite Waard’ maar dan regelt Bob de hele verbouwing i.p.v. jijzelf :crazy_face:

6 likes

Ik hoop echt dat die mannen van de moeite waard afl 7 het schip in gaan. Eigenlijk bij alle afleveringen, maar als je zo’n krot koopt en met zo’n minimaal budget wilt verbouwen.

1 like
De Moeite Waard afl 7

Jammer dat dat derde bod alsnog een hoger bod was. Wel netjes opgeknapt verder, maar pfff.

3 likes

De moeite waard afleverng 7

Samenvatting

Nou ik vond het juist super goed van die kerels. Ze hebben allebei aanvankelijk hun baan opgezegd om dit te doen en best wat risico gelopen, en heel veel zelf gedaan. Dat doen bijna alle andere deelnemers niet. Uiteindelijk hebben ze ook veel meer uitgegeven dan begroot dus imo echt niet beknibbeld op afwerking ofzo zoals bij dat huis van die twee broers met die dunne muurtjes. Daarnaast geweldig huis, wat een potentie en leuke plek, als ik dit zou kunnen lijkt het me heel tof om een keer te doen.

24 likes
Samenvatting

Oh ik vind ze allemaal verschrikkelijk. Het idee dat je met minimale kosten maximale winst moet gaan halen op een woning is gewoon niet iets waar ik sympathie voor kan opbrengen. Dat je dan genoodzaakt bent om fors over budget te gaan en dat dus doet vind ik niet per se supergoed te noemen. Vind het ook niet iets om een keer te willen doen als je er niet zelf gaat wonen.

7 likes
Samenvatting

als je er zo tegen bent snap ik niet dat je dit programma kijkt want dat is exact het doel van die house flips :stuck_out_tongue:

2 likes

Om dezelfde reden dat ik hier rondhang. Dagelijkse dosis irritainment voedt mijn ziel.

6 likes

Eens! En ze hebben daadwerkelijk waarde toegevoegd aan de woningmarkt door een onbewoonbaar pand weer bewoonbaar te maken. Fijn ook dat ze Bob’s advies ten harte namen en geen brobbelwerk afleverden. En open waren over hoe het geld verdeeld zou worden toen Kees ermee stopte om te werken voor het geval zijn gezondheid in gevaar zou komen. Vond dit de leukste aflevering tot nu toe.

22 likes

Ik vond deze juist tof omdat ze van een onbewoonbaar, monumentaal pand weer een woning hebben gemaakt en echt alles moesten doen zoals riool aanleggen etc.

11 likes

Heel erg eens! Vond de mannen ook sympathiek en kundig overkomen. Knap ook dat ze er een duurzaam huis van hebben gemaakt. Leuke aflevering! Had ze eigenlijk nog wel meer dan dat hoogste bod gegund.

8 likes

Nou zeker. Dit waren naar mijn mening geen mensen die het huis even makkelijk wilde flippen om snel geld te verdienen.

Het was een totaal vervallen onbewoonbaar pand en ze hebben er voor gezorgd dat het huis energielabel A heeft, van het gas af is enz.

En ze hebben ook echt de tijd genomen en het niet afgeraffeld zoals andere mensen dat wel hebben gedaan.

11 likes

Ik dacht ook eerst: wat een over het paard getilde figuren, maar die mening heb ik snel bijgesteld. Ik vond dit wel een voorbeeld van wat ik onder “huizen flippen” zou verstaan, in tegenstelling tot de dames van de week ervoor.

3 likes

Op videoland staat ook Extreme make over Vlaanderen. Dat kijk ik nu steeds als ik weer bij ben met kopen zonder kijken en de varianten daarop. Ook wel een aanrader!

6 likes