Kopen zonder kijken

Ik vind die mensen uit dat tweede huis wel bizar. Op dat toilet in de woonkamer na echt een droomhuis. Ook al die mooie op maat gemaakte meubels.

afl 2

Ooit gekocht voor 305.000 euro. Wat een wereld. Edit: ik moet deze mensen eigenlijk niet. Bijna een miljoen budget, met hele hele forse overwaarde en dan enkel in 10 straatjes in Utrecht willen wonen omdat je het vertikt een wijk ernaast te gaan kijken waar gewoon zieke gezinswoningen met buitenruimte staan voor dat budget. Vervolgens gaan lopen onderbieden op goede woningen. Get over yourself. Doe iets minder verwend, verruim je blik, koop je in een week een leuk huis.

Omg ze hebben ook die mega leuke keuken vervangen met zo’n sponkeuken

4 likes

Ik vond die man uit IJmuiden super onsympathiek.

7 likes

Ja same, toen ie zat te mokken bij die ouders ā€œik voel me alleenā€

1 like

Ik vond beide stellen echt vreselijk eigenlijk :joy:
Dat eerste koppel ook de hele tijd in zo’n strijd verwikkeld, ik snap wel dat ze meedoen aan zo’n programma want ze hebben beiden geen communicatieskills om er zelf uit te komen.
In het tweede geval eigenlijk hetzelfde alleen hadden zij er nog een grotere air bij.

6 likes

Het leukste van het programma vind ik nog wel de ontwerpen van Britta. Zo’n andere blik ineens!

8 likes

Roos is langsgegaan bij de allereerste deelnemers van Kopen Zonder Kijken: https://www.rtl.nl/zoek?q=kopen%20zonder%20kijken&type=fragment&videoId=fd6c002d-d3f1-4076-9f30-c78a236de06f

Wel weer typisch dat Martijn een opmerking maakt over een zwangerschap. :roll_eyes:

1 like

Ik ben net begonnen aan kopen of slopen en die man uit IJmuiden is inderdaad irritant zeg. Ik vind het sowieso niet echt een leuk koppel

Kopen of slopen afl1
Waarom vinden veel mensen een kwartiertje al te ver rijden mijn god, zo zonde om daarom niet voor je droomhuis te gaan

1 like

Snap wel dat een kwartier ver is als je schoolgaande kinderen hebt (ik snapte in die eerste aflevering totaal niet dat die man een volledig ander dorp overwoog omdat hij daar vandaan kwam.)

Ik snap dit eigenlijk wel. Ik woon zelf in het noorden in de stad en ik als ik aan zo’n programma mee zou doen dan zouden wij ook best wat plaatsen aan kunnen geven waar we echt niet willen wonen. Terwijl je op een kwartier of half uur rijden veel meer huis zou kunnen krijgen voor je geld.
Het is soms best wel lastig inschatten als je zelf dat gevoel niet hebt bij een woonplaats. Dan lijkt het soms heel stom dat ze dat niet willen.
Kanttekening is wel dat je dan soms ook moet accepteren dat je geen groter huis hebt.

1 like

Het is wel een stukje om, helemaal nu de pont over het kanaal (als je gaat fietsen) maar 1x per 20 minuten gaat.

Maar ik vond hen ook echt niet leuk hoor, zeg ik als bewoner boven het kanaal. Ik dacht wel: IJmuidenaren die ā€˜bovenkanalers’ uitlachen? Het moet niet gekker worden. Veel plezier met jullie uitbouw, ten midden van vislucht, Tata en fvd-wappies.

3 likes

Ja veel mensen willen dit idd maar het staat zo ver van mij af. Zo dorps ook. Ik vind een kwartier echt niks. Volgens mij ging het bij dat gezin niet per se om de ontbrekende sfeer maar meer dat ze het liefst in dezelfde wijk als vrienden en familie wonen

Vind vooral stom dat Alex weer eens precies weet wat ze gelukkiger gaat maken. Nee Alex, dat is niet altijd meer ruimte. Locatie is voor veel mensen uiteindelijk belangrijker.

8 likes

Ja klopt, maar als je gewend bent om bijv. je ouders als vangnet te gebruiken en dat dan niet meer kan is dat ook wel lastig.
Ik kan me vooral wel voorstellen dat je in bepaalde woonplaatsen niet wil wonen en soms is dat enkel je eigen gevoel.

@mexi klopt, vond ik ook. Maar hij legt wel goed uit waarom die mensen simpelweg geen groter huis kunnen betalen in de gewenste woonplaats. En die mensen blijven maar zeggen: ik hoop dat er iets vrijkomt. Zo werkt het niet. Dan is ook je enige optie je huidige huis verbouwen.

4 likes

Ik vind dat moment dat zij die kruizen gaat spuiten zo kut steeds
Zij vind het veel te leuk en die koppels staan er echt bij te kijken van ok.

11 likes

Nou inderdaad!! Zo ongemakkelijk

1 like

Huh welk programma is dit nou? Niet KZK toch?

1 like

Kopen of slopen

2 likes

Bijna hetzelfde concept maar dan met mensen met nog meer geld 🄹

13 likes

Ik zou gek worden, rode kruizen in huis? Wie verzint dit?

4 likes