Kopen zonder kijken

Is er zelfs eentje geweest die het de dag erna in de verkoop hebben gedaan.
En stel uit Haarlem.

6 likes
videoland

Dit is echt de meest onrealistische verbouwing ever in kzk :smiling_face_with_tear:

Wel echt een sneu verhaal
 ergens dacht ik ook; is Leeuwarden niet veel beter, ook qua familie en als hij wel zieker zou worden. Maar goed zij wilden Haarlem natuurlijk

14 likes

Inderdaad totaal niet realistisch. Het lijkt me ook altijd beter om ‘weinig’ budget te geven, want ze maken het 9 van de 10 keer toch wel mooi

6 likes
videoland

Dit was ook echt bijna geen Haarlem meer hoor qua locatie, snap wel dat ze ervan schrokken.
Vond het wel erg mooi geworden, maar idd zooo onrealistisch.
Dan slaan ze een casco woning af want daar moet 2 ton tegenaan, maar hier leggen ze ook gewoon een nieuwe badkamer en wc aan
 maar omdat dat gesponsord kan worden lukt dit wel.

9 likes
Samenvatting

Ja en nieuwe kozijnen, en vloer en compleet nieuwe badkamer en deuren en keuken . Alleen die kozijnen ben je dat budget al kwijt :smiling_face_with_tear:

3 likes

Videoland

Samenvatting

Wat was het budget dan?

4 likes
Samenvatting

Iets van €48.000 geloof ik. Wij hebben zelf 1,5 jaar geleden een uitbouw laten maken en waren dit bedrag ongeveer aan de uitbouw kwijt dus no way dat je er een hele badkamer, alle kozijnen en een nieuwe keuken van kan doen.

Samenvatting

Maar die kozijnen en de voordeur waren ook gespekt toch. Bob zei iets van: ‘jij kan dit zo goed! Ik ben nu aan het slijmen bij je want ik heb geen budget.’

1 like
Samenvatting

Ja tuurlijk, maar daardoor wel totaal onrealistisch. Van 50.000€ kun je niet eens een badkamer, washok, toilet en keuken laten doen. Laat staan ook nog het complete leidingwerk er heen (want er zat geen badkamer daar) en een muurtje dicht en doorbreken :sweat_smile:

En dan vergeten we dus even alle andere dingen die zijn gedaan haha

5 likes

Jawel joh, hier is natuurlijk nog een deel gesponsord maar voor dat geld kan je al die dingen zeker wel doen. Is hier in huis ook gelukt :grinning:

2 likes
Samenvatting

Maar daar stopte het bij dit huis niet. :scream: Ze hebben ook nog: in het gehele huis alles geschilderd + meerdere binnendeuren hersteld + elektra vernieuwd + vrij veel gestuct + nieuwe vloer gelegd in bijna alle kamers van de drie verdiepingen + meerdere raamkozijnen vervangen door kunstof (sowieso benedenramen + badkamer) + delen van de buitenkant van het huis geschilderd + alle meubels en decoratie gekocht.

Dat samen met wat er al genoemd is (waarbij zelfs twee toiletten zijn gerenoveerd/gemaakt) , is bij elkaar noooooit maar 48.000€. Ik wou dat het zo was :sweat_smile:. Of ze hebben meer budget vrijgemaakt, maar zeggen dit niet vanwege de crowdfunding die ernaast liep, of ze hebben gigantisch veel gekregen.

9 likes

Haha Ben heel benieuwd hoe dan! Want hier is dat ook gelukt, maar dat was omdat we het zelf deden
 dus dat is niet het zelfde als laten doen :sweat_smile:
Beetje badkamer “maker” stuurde hier al snel offertes van 10-15k - exclusief de badkamer dus. Idem dito voor de keuken
 en dan zat het leidingwerk al goed - ook in de meterkast etc

2 likes

Maar het is toch algemeen bekend dat die badkamers, keukens en kozijnen zo goed als volledig gesponsord zijn?

9 likes

Vond het een heel leuk stel maar stoorde me wel een beetje aan die houding van hem op een gegeven moment. Je hebt geen idee hoeveel budget er nog over is en oh maakt niet uit want ze maken het toch wel mooi, alles wordt gedaan! Euhm, nee? Lang niet altijd.
Ben wel echt heel blij voor ze dat het juist bij dit stel wél allemaal gelukt is.

3 likes

Ja maar regelmatig is hù room wel zo dat de zolder dan volledig overblijft en niet gedaan wordt want “het geld is op”, en dan is het budget meer en de verbouwing simpeler :sweat_smile:

Of dat ze de keuken qua opstelling exact hetzelfde houden, dat scheelt kosten. Nu leek niks gespaard haha.
En het is ze zeker gegund! Maar wat iemand hierboven ook al zei, als je 150.000€ geeft doen ze soms voor je gevoel net zo veel :rofl:

2 likes

Waar was het dan volgens jou? Het was toch bij die kerk in de buurt? Dat is toch niet zo heel erg randje Haarlem toch?

Edit: ow volgens mij toch wel ten noorden van de jan gijzenkade.

3 likes
videoland

Ben ik de enige die zich stoorde aan dat er nul ruimte was voor kledingkasten voor ze? Zelfs de zolder met die schuine wanden zouden ze niks meer kwijt kunnen. Maar dan wel een tweede toilet boven, vond ik wel een bijzondere keuze. Niet dat ze genoeg hadden gehad aan allen die ruimte voor kleding, maar het was meer geweest dan wat er nu is. Niks.

3 likes

Dat tweede toilet boven wilden zij per se zelf werd er gezegd. Maar inderdaad eens. Wel vaker zo bij dit programma dat ik denk: “en de kledingkast dan?”

4 likes

Ik snap dus niet waarom mensen een badkamer beneden zo vreselijk vinden? Het werd zo vaak gezegd en ook Bob vond het niks. Wat maakt dat nou uit.

4 likes

Dit! Ik heb zelf de badkamer beneden (oud huis dus ook later bijgebouwd) en ik vind het fantastisch! Scheelt mij traplopen omdat ik graag al ergens in de avond een keer ga tandenpoetsen/omkleden/douchen/lenzen uit etc en dan niet steeds naar boven moet haha

4 likes