Kopen zonder kijken

Aflevering 2

Ja vreselijk, dacht dat die vader zei dat zij ook uit Amsterdam kwam maar ze maakte er veel minder een ding van inderdaad. Ik ken Lelystad niet zo goed, maar ik had het huis ook al op funda gezocht om te kijken of het niet alweer te koop stond haha.

@Bertha ja inderdaad, hij had het alleen maar over “ik”.

4 likes

Afl 2

“Want IK vind het WEL belangrijk waar ik woon” op zo’n denigrerende toon.

Vind hem echt een red flag

7 likes

Hij zei ook bij een van die huizen iets in de trant van ‘als het deze woning is gaan wij het sowieso niet halen samen’ zooo fout

16 likes

Afl 2 Ben het wel met je eens. Treurig dat je zo je stad uit ‘moet’. Hij is zo verbonden aan de stad. Denk niet dat ze hier 10 jaar gaan wonen.

2 likes

Nee, is zeker geen leuke tv maar ik vind het wel een stuk realistischer dan de yuppen die zo hoppa ff een ton extra geld vrij kunnen maken en als Bob daarna belt ze toch nog ergens 40k hebben liggen voor de achterpui. Deze afleveringen zijn wel een stuk geloofwaardiger voor hoe het voor veel van de mensen thuis op de bank ook kan zijn. De woningmarkt is gewoon kut

18 likes

Ik gun dit onsymphatieke stel dit huis in Lelystad wel

5 likes

Aflevering 2

Ik vind het heel sneu voor dat stel uit aflevering 2. Met zo’n laag budget is kopen in regio Amsterdam gewoon niet realistisch en een groter betaalbaar huurhuis vind je ook niet zomaar.
Ik snap wel heel goed dat hij in de regio wilde blijven. Niet dat Amsterdam zo zaligmakend is maar meeste mensen willen toch in een bepaalde regio blijven vanwege werk, vrienden, familie.
Om dan te eindigen in Lelystad of all places vind ik toch echt sneu.
Ik denk dat ze beter met het programma hadden kunnen stoppen en nog een tijdje hadden kunnen gaan sparen voor een hoger budget (al leek dat ook niet echt een optie).

2 likes

Maarja ‘even doorsparen’ maakt niet dat je ineens een budget hebt voor een huis in / rond Amsterdam. Dat is nou net het ding van de huidige oververhitte huizenmarkt dat ‘sparen’ relatief weinig loont.

12 likes

Aflevering 2; Ik snap niet goed waarom ze niet samen wonen in dat appartement van die vrouw? Wordt niet echt duidelijk.

5 likes

Omdat ze het te klein vinden voor hem + al z’n spullen geloof ik.

3 likes

En zn persoonlijkheid als ik deze dingen lees haha

Moet nog kijken maar dit zijn wel goede teasers!

11 likes

Ja dat snapte ik niet goed, tuurlijk is het klein maar je wil toch liever bij je vriendin + baby zijn dan dat je 5km verderop woont. Je slaapt toch in 1 bed e.d., het is niet zo dat je een extra slaapkamer nodig hebt qua ruimte. Dan huur je toch eerder een garagebox voor je spullen.

3 likes

Dat stel uit aflevering twee gaat niet samen oud worden denk ik. Gun haar een veel leukere man!

17 likes

Vooral hem, ik vond haar veel leuker. Hij was haar niet waard!

4 likes
Aflevering 2

Ik zit nog geen 10 minuten te kijken en ik erger me nu al kapot aan die gozer. Wat een kwal

2 likes

Aflevering 2

Ik heb de aflevering nog niet gezien maar kon het niet laten vast de spoilers te lezen, dus geen idee van hun wensen en budget dus wellicht sla ik de plank mis hoor. Maar ik begrijp dat ze eigenlijk graag in Amsterdam wilden blijven en nu in Lelystad geëindigd zijn? Dat vind ik ook wel echt heel sneu zeg. Lelystad is 45 min rijden van Amsterdam en qua stad/sfeer ook in niets met Amsterdam te vergelijken. Je zou toch zeggen dat er wel leukere steden of grote dorpen zijn op minder dan 45 min rijden van Amsterdam die wat meer dezelfde vibe hebben en mogelijk ook nog wat dichterbij zijn (i.v.m. werk, vrienden, familie etc.). Wij zoeken ook in (regio) Amsterdam en als ik hieraan mee zou doen en in Lelystad zou belanden zou dat huis echt meteen weer te koop staan.

1 like

Ze hadden een totaalbudget van 350K & wilde hiervoor geen appartement maar een eensgezinswoning met tuin en minimaal 3 slaapkamers, ook voor de randgemeenten rondom Amsterdam was dit niet haalbaar want daar is eerst naar gekeken ofcourse.

6 likes

Ja dat is inderdaad voor regio Amsterdam wel echt een beperkt budget en in Amsterdam zelf uitgesloten. Al zie ik zo in bijv. Zaandam nog wel wat opties. Is toch wel echt een stuk dichterbij Amsterdam.

Ik had zelf dan denk ik toch liever concessies gedaan aan het eisenpakket dan aan de locatie, bijv. appartement met buitenruimte i.p.v. huis met tuin. Maar goed dan betrek ik het misschien teveel op mezelf.

3 likes

Ja plus ze hebben voor dit huis al 50k overboden of iets he, zelfs in Lelystad haha, dus het is niet zo dat vraagprijs = prijs waarvoor het gekocht wordt. Er zijn volgens mij veel biedingen geweest op andere huizen, hoe ik het begreep. Dan moet er voor Kopen zonder kijken ook nog verbouwingsbudget overblijven want anders is het niet leuk om te kijken dus budget is dan echt beperkt. Ja, dat kan natuurlijk maar dat wilde ze niet met 2 kinderen.

3 likes

Spoiler aflevering 2

Ja het illustreert natuurlijk wel perfect hoe verrot de huidige huizenmarkt is. 10 jaar geleden kon je voor dit bedrag echt nog wel een rijtjeshuis met 3 slaapkamers in de randgemeenten van Amsterdam kopen met dit budget. Ik vind Lelystad gewoon helemaal niks en als je dan kijkt hoe ver het is naar Amsterdam denk ik zou je dan niet beter nog in een randgemeente van Utrecht of zelfs een noordelijke randgemeente van Den Bosch kunnen kijken? Dat is onderhand net zo ver en ik zou daar persoonlijk nog liever wonen dan in Lelystad. Maar goed wederom betrek ik dit volledig op mezelf haha. Waren zij wel blij met Lelystad?

5 likes