Kopen zonder kijken

Ik vond het altijd mega irritant dat je dan nooit naakt van badkamer naar je kleding kan lopen. Als je gaat douchen als je bezoek hebt is dat vervelend, maar ook als je langs een raam moet lopen beneden is dat hinderlijk. Ik vond altijd een badjas moeten pakken en helemaal erop voorbereiden heel irritant. Niet onoverkomelijk, maar zeker 100 pluspunten voor het niet te hoeven doen in je eigen gekochte huis. Zou er persoonlijk wel een huis om laten gaan ook.
En met een kind is het ook mokerirritant zo koud te transporteren weer naar de slaapkamer trouwens.

9 likes

Oh ja, als je door je hele huis moet snap ik het een beetje. Ik moet alleen door de gang (wel ook een raam maar die komt uit op een steeg waar alleen een eventuele postbode de schrik van z’n leven kan krijgen). En m’n kind doe ik altijd een pyjama aan in de badkamer dus dan kan die gewoon zelf naar boven lopen. Als ik echt kon kiezen zou ik het ook liever boven hebben, maar ik zelf zou er echt nooit een huis om laten. Ben wel blij dat anderen dat wel deden want daardoor konden wij ons gave oude huis wel kopen haha.

4 likes

Ik kijk Blind gekocht. Maar is het in België normaal dat je als leerkracht (volgens mij kleuterniveau?) álle schoolrotzooi voor bijv. kerst en andere thema’s IN JE EIGEN HUIS moet bewaren?! Hallo zeg, dat is toch niet normaal.

3 likes

Ik schrok echt van die +/- 120 dozen, wat veel spullen. Zou dat echt niet in huis willen hebben (ook geen ruimte voor)

5 likes

Ik zag hier een insta post van, en de comments stonden vol met kleuterdocenten met precies hetzelfde verhaal en ervaring. Dus blijkbaar is dat normaal?

Over afl 6 (NL)
Ik zag op social media meerdere reacties langskomen dat mensen ze niet enthousiast genoeg vonden reageren. Ik vond het juist hele oprechte (misschien wat ingetogen) reacties, maar wat verwacht je ook als je een huis binnenloopt dat van jou is maar het voelt nog niet zo. Die ene met de jas (ff kwijt wie dat nou was) zei in de YouTube video ook dat hij ziek was die dag.

Ik fantaseer ongeveer iedere aflevering of ik zelf mee zou durven meedoen. Maar denk dat de reacties (iedereen vindt wat), de kans dat Roos een keuken en badkamer uitzoekt die je verschrikkelijk vind en het onbekende me toch zouden tegenhouden. Maar aan de andere kant zou ik ook geen nee zeggen tegen een helemaal niet gerenoveerd huis waar alles aan is gedaan voor een veel kleiner budget dan als je het zelf had laten doen. Zouden jullie meedoen? En wat zouden jullie pro’s en con’s zijn?

1 like

Qua interieur weet ik zeker dat Roos het mooier kan dan dat ik kan, maar er zijn hier een hele hoop dorpen/wijken/straten waar ik écht niet wil wonen. Dat zou me het meest tegenhouden.

5 likes

Ik zou zelf vooral niet meedoen omdat de kans dat ik onsympathiek overkom honderd procent is. Sowieso dat ik dan wordt neergezet als de standaard verwende yup die tijdens het programma zwanger raakt, in een populaire stad wilt wonen en niet eens bereid is om te verhuizen naar Vleuten, de Meern of Nieuwegein waar je veel betere vierkante meters kunt kopen. Dat hele format dwingt tot dankbaarheid terwijl de kans gewoon aanwezig is dat je een huis krijgt waar je nooit had willen wonen omdat ze binnen x dagen een deal willen sluiten en je anders compromissen moet sluiten en het is zoveel makkelijker om zelf een compromis te sluiten dan om dat een ander voor je te laten doen.

15 likes

Echt never nooit niet. Laat geen vreemden voor me bepalen waar ik ga wonen, daar is het veel te belangrijk voor.

(De gesponsorde verbouwingen en interieurs vind ik 99/100 keer ook lelijk en onpersoonlijk, nee dankje.)

3 likes

Ik zou Bob al mijn geld toevertrouwen dat ie er wat moois van maakt maar ik woon inmiddels 15 jaar op een kutlocatie en ik zou echt bang zijn dat dit met het programma niet anders zou worden

1 like

Dan heb je niets te verliezen toch

5 likes

Toen ik een huis aan het zoeken was in de woonplaats waarin ik ben opgegroeid, had ik sowieso niet mee willen doen. Ik kende het dorp op mijn duimpje en had geen concessies willen doen in de buurten waarin ik wel/niet wilde wonen. Dat zoekgebied was veel te klein om binnen 2 maanden een geschikte woning te vinden.

Voor mijn huizenzoektocht in Utrecht had ik best mee willen doen. Daar wilde ik gewoon iets hebben dat ik kon betalen (oké, wel ook nog een beetje centraal. Ik ben niet voor niets in Utrecht gaan wonen). En dan is het zo fijn dat ze gelijk al wat dingen verbouwen en het mooi inrichten. Ik zou ook wel vertrouwen hebben gehad in Roos. Al die reacties en je kop op tv had ik dan maar op de koop toe genomen.

5 likes

Nou ik heb nu geen koophuis en het moet in verband met invaliditeit aan nogal wat eisen voldoen dus dan zit je ongelukkig te wezen en is al je geld op
Dus nee toch maar niet

2 likes

Als ik in de situatie zou zitten waarin velen zitten die meedoen zou ik het wel doen. Bijv nog een huurhuis hebben, maar vooral het ‘niet kunnen kiezen’ gedeelte. Veel mensen kunnen gewoon niet door een verbouwing heen kijken of kunnen niet eens kiezen wáár ze willen wonen. Daar heb ik geen last van, dus ik zou zelf niet zo snel meedoen. Ik ben ook realistisch en denk al gauw ‘oké dan hebben we geen pui’ oid, maar daar hebben veel stellen vaak toch meer moeite mee haha

2 likes

Ik zou ook echt vreeeeeeselijk overkomen als ik mee zou doen, en ik weet niet ik vind alle spon dingen wel echt nice maar ze lijken vaak wel de goedkopere opties te kiezen met marmerlook of natuursteen look aanrechtbladen en tegels en b merk apparatuur en ik wil gewoon the real deal.

3 likes

Mijn vriend en ik hebben ons opgegeven, nooit iets van gehoord. Had nog in de aanmelding gezet dat we geen kinderwens hebben, in de hoop iets af te wijken van de gemiddelde deelnemer :sweat_smile: inmiddels een nieuwbouwwoning gekocht waar ik mijn inner Roos helemaal op heb kunnen loslaten, dus eind goed al goed.

5 likes

Same. Ik ben die kut die een jaren 30 huis wil in maar 3 wijken in de stad waar ik al woon en dan ook nog specifieke straten. No way dat ik mijn verwende gedrag laat vastleggen op bewegend beeld.

4 likes

Ja lijkt me wel wat. Vooral omdat ik de verbouwingen best wel mooi vind en ik daar dan 0 gezeik van zou hebben, geen gedoe met keuzes maken. Alleen wil ik niet met m’n bakkes op tv.

1 like

Met kinderen wil je liever wel een wc boven, anders moet je steeds naar beneden lopen in de nacht met ze.

1 like

Waar is dit nieuwe seizoen al te zien? Zie het nog niet op videoland

1 like

Via de oorspronkelijke Belgische site met vpn

2 likes