Kopen zonder kijken

Ik vind het jammer dat de plannen van Bob steeds minder besproken worden.

Bij aflevering 3 had ik het gevoel dat ik helemaal niks snapte van de make over omdat ze het stukje met Bob zo kort hadden gemaakt.
Eerder leek dat wat langer te duren en snapte je de plannen en ideeën iets meer.

4 likes

Volgens mij hebben veel huizen in de Zaanstreek/Wormerveer funderingsproblemen.
Ik heb collega’s gehad die daar woonden en funderingsproblemen aanpakken kostte meer dan een ton. En als je dit niet aanpakt zakt volgens mij je huis op een gegeven moment in elkaar.

5 likes

Love wel dat Heerhugowaard als doemscenario werd geschetst maar ze in Lelystad belanden :joy: :cry:

9 likes

Ik zou toch ook veel liever in Alkmaar of desnoods Heerhugowaard wonen dan in Lelystad :joy:

6 likes

Aflv 3

Samenvatting

Wat een leuke mannen, en wat een geweldig huis!

11 likes

Ja, 100%! Alkmaar is ook echt een hele leuke stad en helemaal niet zo ver van Amsterdam.

10 likes

Staat het huis eigenlijk al op Funda? En zijn ze überhaupt nog bij elkaar want deze Leroy is echt een wandelende :triangular_flag_on_post:

7 likes

Zo ongemakkelijk, dat stomme gelach de hele tijd, terwijl ze volgens mij alleen maar denken ‘hoe snel mogen we dit contractueel gezien weer verkopen?’

Inderdaad. Ik had deze hulp aan zoveel andere mensen gegund dan aan deze kwal. Ik snap ook werkelijk waar niet waar het vandaan komt dat er een hele groep Amsterdammers is (en nee niet allemaal) die denkt dat de wereld stopt met bestaan buiten de ring.

4 likes

Met “Ik moet er even aan wennen” wordt ook de hele tijd “Ik vind het verschrikkelijk” bedoeld.

7 likes

Klopt, de gemeente is ook actief aan het adverteren op bussen etc over de funderingsproblemen. Je ziet veel ‘laat je huis niet zakken’’ als reclame voorbijkomen. Sommige wijken zijn slechter dan de andere. Het centrum is op sommige plekken echt heel slecht. Scheve vloeren, wanden die wijken. Love de thuiszorg waardoor je soms op dat soort plekken komt (werk in de Zaanstreek)

6 likes

Ik had ook even gemist waarom ze niet 1 van de 2 huurhuizen hadden opgezegd, of gewoon omdat het te klein was?

1 like

Op het RTL Wonen account op Instagram staat nu een filmpje van het Amsterdamse stel van gisteren. Het enthousiasme spat er van af….

3 likes

Die gast ziet er altijd uit alsof het een kleuter is die zich van z’n ouders even moet gedragen en dat alleen maar doet omdat hij dan een ijsje krijgt en kan gaan voetballen met z’n vriendjes

8 likes

Waar zeggen ze dat dan?
Ik snap best dat je niet zomaar kan stoppen omdat er voor het programma veel werk in zit, maar lijkt me dat als er echt niks naar wens te vinden is voor jouw budget dat je dan toch moet kunnen zeggen dat het gewoon niet lukt. Het huis in Lelystad kan mooi zijn, locatie is toch ook een heel belangrijk ding

In dit interview

4 likes

Ik ben aflevering 2 aan het kijken en ja die man is echt niet leuk, maar ergens snap ik hem wel? Ik ben vorig jaar in dezelfde stad verhuisd (van binnenstad naar rand binnenstad/5 minuten fietsen naar binnenstad) en ik vond het ook echt vreselijk wennen :joy: :joy: :joy: Mis de binnenstad nog steeds haha! Voor mijn gevoel ben ik nu naar een dorp verhuisd. Vreselijk dramatisch!
Mijn hemel om naar een compleet andere stad te gaan lijkt me echt vreselijk! Verder zijn zijn opmerkingen gewoon stom, ik vind haar nog wel okee.
Ik snap echter ook niet waarom ze niet gewoon in haar appartement gingen samenwonen… 55m2 is nou ook weer niet piepklein? Dat is natuurlijk niet de oplossing, maar gewoon voor een jaar of 2… maar goed. Zelf weten :stuck_out_tongue:

7 likes

Het is dat ze per se een huis wilden, maar ik was echt voor een appartement + betere locatie gegaan

14 likes

Ik snap hem ook hoor. Is toch helemaal kut om te moeten verhuizen als je je ergens gewoon heel erg thuis voelt.

4 likes

Ja heel veel mensen hebben dit met Amsterdam, maar als de stad zo belangrijk is dan kan je toch prima in een flat wonen? In Nieuw-West of wat dieper in Noord is echt wel een leuk appartement te vinden waar je kan wonen met kinderen voor deze prijs. Ik woon zelf in een Amsterdamse jaren '90 flat en het stikt hier van de kinderen, er is een leuke binnentuin en een paar speelplaatsjes, veel basisscholen in de buurt etc. Dit koppel was gewoon mega verwend qua eisen, en ja dan moet je de stad uit.

15 likes