Omdat ze het te klein vinden voor hem + al z’n spullen geloof ik.
En zn persoonlijkheid als ik deze dingen lees haha
Moet nog kijken maar dit zijn wel goede teasers!
Ja dat snapte ik niet goed, tuurlijk is het klein maar je wil toch liever bij je vriendin + baby zijn dan dat je 5km verderop woont. Je slaapt toch in 1 bed e.d., het is niet zo dat je een extra slaapkamer nodig hebt qua ruimte. Dan huur je toch eerder een garagebox voor je spullen.
Dat stel uit aflevering twee gaat niet samen oud worden denk ik. Gun haar een veel leukere man!
Vooral hem, ik vond haar veel leuker. Hij was haar niet waard!
Aflevering 2
Ik zit nog geen 10 minuten te kijken en ik erger me nu al kapot aan die gozer. Wat een kwal
Aflevering 2
Ik heb de aflevering nog niet gezien maar kon het niet laten vast de spoilers te lezen, dus geen idee van hun wensen en budget dus wellicht sla ik de plank mis hoor. Maar ik begrijp dat ze eigenlijk graag in Amsterdam wilden blijven en nu in Lelystad geëindigd zijn? Dat vind ik ook wel echt heel sneu zeg. Lelystad is 45 min rijden van Amsterdam en qua stad/sfeer ook in niets met Amsterdam te vergelijken. Je zou toch zeggen dat er wel leukere steden of grote dorpen zijn op minder dan 45 min rijden van Amsterdam die wat meer dezelfde vibe hebben en mogelijk ook nog wat dichterbij zijn (i.v.m. werk, vrienden, familie etc.). Wij zoeken ook in (regio) Amsterdam en als ik hieraan mee zou doen en in Lelystad zou belanden zou dat huis echt meteen weer te koop staan.
Ze hadden een totaalbudget van 350K & wilde hiervoor geen appartement maar een eensgezinswoning met tuin en minimaal 3 slaapkamers, ook voor de randgemeenten rondom Amsterdam was dit niet haalbaar want daar is eerst naar gekeken ofcourse.
Ja dat is inderdaad voor regio Amsterdam wel echt een beperkt budget en in Amsterdam zelf uitgesloten. Al zie ik zo in bijv. Zaandam nog wel wat opties. Is toch wel echt een stuk dichterbij Amsterdam.
Ik had zelf dan denk ik toch liever concessies gedaan aan het eisenpakket dan aan de locatie, bijv. appartement met buitenruimte i.p.v. huis met tuin. Maar goed dan betrek ik het misschien teveel op mezelf.
Ja plus ze hebben voor dit huis al 50k overboden of iets he, zelfs in Lelystad haha, dus het is niet zo dat vraagprijs = prijs waarvoor het gekocht wordt. Er zijn volgens mij veel biedingen geweest op andere huizen, hoe ik het begreep. Dan moet er voor Kopen zonder kijken ook nog verbouwingsbudget overblijven want anders is het niet leuk om te kijken dus budget is dan echt beperkt. Ja, dat kan natuurlijk maar dat wilde ze niet met 2 kinderen.
Spoiler aflevering 2
Ja het illustreert natuurlijk wel perfect hoe verrot de huidige huizenmarkt is. 10 jaar geleden kon je voor dit bedrag echt nog wel een rijtjeshuis met 3 slaapkamers in de randgemeenten van Amsterdam kopen met dit budget. Ik vind Lelystad gewoon helemaal niks en als je dan kijkt hoe ver het is naar Amsterdam denk ik zou je dan niet beter nog in een randgemeente van Utrecht of zelfs een noordelijke randgemeente van Den Bosch kunnen kijken? Dat is onderhand net zo ver en ik zou daar persoonlijk nog liever wonen dan in Lelystad. Maar goed wederom betrek ik dit volledig op mezelf haha. Waren zij wel blij met Lelystad?
Ja klopt… is ook; als Amsterdam de plek is waar je geboren bent, je werkt, je hele sociale leven is en je daar niet kan wonen door de fucked up huizenmarkt is rot. Reisafstand naar zijn werk - in Amsterdam - was nu 33 minuten en ze wilde max zoiets i.v.m. dus kinderen. Dus no idea of die andere plekken daaraan voldeden / of daar woningen waren, ze hebben volgens mij lang en breed gezocht in ieder geval. Den Bosch klinkt me veel verder weg in ieder geval.
Hoe is dit logisch
Nou ik heb gekeken naar de reisafstand (weliswaar gewoon de stad invoeren in Google maps, geen specifieke locatie) en bijv. Zaltbommel of Hedel is maar 12 min langer dan Lelystad. Ook zeker niet ideaal maar bedoelde meer aan te geven dat er heel veel gemeenten binnen 47 min rijden liggen die mij leuker lijken dan Lelystad. Maar goed again, ik betrek dit volledig op mezelf.
Edit: had toen dus nog niet gezien dat de reisafstand naar zijn werk 33 min was, dat verandert de zaak natuurlijk wel. Ik was uitgegaan van de 47 die Google Maps mij aangaf.
Nouja volgens mij vertrekken best veel Amsterdammers naar Almere/Lelystad enzo, voelt dan misschien ook meer als “thuis” met gelijkgestemden. Terwijl Brabant echt compleet een andere sfeer is, vooral als je er niet vandaan komt. Ik snap wel dat ze bij Lelystad uitkwamen, volgens mij vond hij al die dorpen rondom Amsterdam ook niks
aflevering 2
Nou dit was aan het einde van de aflevering toen ze voor de onthulling kwamen. Eerder in de aflevering hadden ze het over ongeveer 45 minuten reisafstand. Ik vind 33 minuten ook wel erg optimistisch, ondanks dat hij zei niet te hard gereden te hebben (geloof ik niks van).
Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je het helemaal kut vindt om in Lelystad terecht te komen, maar op zich is het altijd al een plek geweest waar voornamelijk mensen uit Amsterdam naartoe komen omdat de stad de groei niet aankan.
Het ellendige aan hun budget is, dat je zelfs drie kwartier buiten je favoriete stad, net niks hebt. Je hebt (jaja ook in Lelystad) best oké wijken, maar waar ze nu wonen willen de meeste woningzoekers niet wonen. Het is niet voor niks dat zo’n huis in de huidige woningmarkt nog te koop stond. Dat is natuurlijk wel het risico van het programma en dat zij er niet bekend waren. Anders hadden ze nog voorkeurswijken door kunnen geven en had Alex richting Friesland gemoeten voor dat budget
Waarom is het geen fijne wijk om te wonen? Helemaal niet bekend met Lelystad verder en gewoon nieuwsgierig haha
Eens dat de huizenmarkt verrot is maar dit is ook niet een op een door te trekken. 10 jaar geleden kon je niet met 1,5 keer modaal een hypotheek voor 350.000 krijgen, nu wel. Als je terug zou rekenen met het inkomen wat deze deelnemers hebben vraag ik me af hoe ver ze 10 jaar geleden waren gekomen met hun eisen/wensen.
Ja wil ik ook weten
Als ik dit als Bob had gehoord had ik zelf die concessieklok uit het raam gegooid. Als je het zo belangrijk vindt, moet je genoegen nemen met minder