Kopen zonder kijken

Ze hadden een aantal jaren geleden een nieuwbouwhuis in/rondom Amsterdam gekocht. Of ze 10 jaar geleden 350k hadden kunnen financieren, geen idee, maar vast staat dat dit stel tien jaar geleden echt niet in Lelystad had geëindigd.

4 likes

Ik denk dat je je verkijkt op hoeveel je met dat budget kunt kopen in randgemeenten van Utrecht en Den Bosch. Voor 350k koop je daar ook geen huis met tuin.

Ik vind het wel een beetje stom hoe er in dit programma gesproken wordt over een appartement van 55 m². Natuurlijk is dat klein en zou een tuin en meer ruimte handig zijn, maar er zijn in Amsterdam en andere steden zoveel gezinnen die zo wonen

8 likes
Afl 2

Veel criminaliteit, achterstallig onderhoud. Dat soort dingen.

3 likes

Volgens mij valt het in het stukje waar zij zitten best mee, maar als je meer de Waterwijk in gaat schijnt het niet zo’n fijne buurt te zijn.

Wat ik me kan herinneren van toen ik in lelystad woonde (wel jaren geleden) is dat het grootste verschil met de andere wijken is dat er relatief veel allochtonen wonen in de waterwijk, en helemaal in het begin, toen de wijk er net zat waren er veel drugsproblemen maar dat is volgens mij al grotendeels verholpen.

Ik denk dat er ook wel meer plekken in Lelystad zijn die minder fijn om te wonen zijn en meer verpauperd zijn dan het kleine stukje waterwijk waar zij terecht zijn gekomen. Wat oprecht een best leuk stuk is want je zit aan het fietspad en kan als je van hardlopen houdt lekker langs het water naar het bos. ook ben je vanaf hun huis zo op de snelweg, en de wijk ernaast waar ze tegenaan zitten is een prima wijk. En achter hun zit een grote leuke speeltuin waar wij vroeger ook vaak heen gingen

Ze zitten best in een afgezonderd leuk stukje van de Waterwijk en er niet middenin dus ik denk dat qua probleemwijk zij er weinig last van zullen hebben

5 likes

Oh, ik ben niet zo van de retro stijl normaal gesproken… maar vond dit echt een hele mooie make-over!

3 likes

Echt een leuk huis ook!

4 likes

Ja heel mooi geworden! Love die groene trap

Wel veel gelul, aflevering had een half uur korter gekund

2 likes

Ik weet dat een aantal van jullie aflevering 2 al hebben gezien maar zijn er nog mensen die ook live kijken? Ik ben mij namelijk aan het ergeren aan deze gast.

4 likes

Ja ik kijk live, wat vreselijk dit haha

Die gozer maakt liever zn relatie uit dan dat ie buiten Amsterdam gaat wonen volgens mij

3 likes

Ik! Maar wel met 15 minuten vertraging. Dat huisje in Wormerveer zag er echt leuk uit, maar moet toch serieuze issues hebben gehad dat ze die hebben laten gaan. (Is zo’n schuur waar mogelijk iets anders voor in de plek komt echt zo dramatisch? )

Ook wel heftig dat destijds hun huur zo hoog was dat ze beide twee banen (nodig) hadden.

1 like

Hij is gewoon zo onsympathiek. Alsof Heerhugowaard niet op 50 km maar op 500 km van Amsterdam ligt. Ook in Alkmaar hebben ze ongetwijfeld een voetbalclub en plekken waar je een biertje of broodje buiten de deur kan halen.

3 likes

Dat was wat ik begreep omdat ze veeel langer dan gedacht dubbele lasten hadden. Ze hadden een nieuwbouwhuis gekocht waarbij de bouw veel langer duurde dan gepland. En met nieuwbouw betaal je al (een deel) vanaf het moment dat je naar de notaris bent geweest. En daarnaast natuurlijk nog de huur van de woning waar ze toen woonden.

5 likes

Ik vind het jammer dat de plannen van Bob steeds minder besproken worden.

Bij aflevering 3 had ik het gevoel dat ik helemaal niks snapte van de make over omdat ze het stukje met Bob zo kort hadden gemaakt.
Eerder leek dat wat langer te duren en snapte je de plannen en ideeën iets meer.

4 likes

Volgens mij hebben veel huizen in de Zaanstreek/Wormerveer funderingsproblemen.
Ik heb collega’s gehad die daar woonden en funderingsproblemen aanpakken kostte meer dan een ton. En als je dit niet aanpakt zakt volgens mij je huis op een gegeven moment in elkaar.

5 likes

Ik maak ook liever mijn relatie uit dan dat ik in Alkmaar of Heerhugowaard ga wonen. Wat een plekken, word daar echt niet gezelliger van.

4 likes

Love wel dat Heerhugowaard als doemscenario werd geschetst maar ze in Lelystad belanden :joy: :cry:

9 likes

Ik zou toch ook veel liever in Alkmaar of desnoods Heerhugowaard wonen dan in Lelystad :joy:

6 likes

Aflv 3

Samenvatting

Wat een leuke mannen, en wat een geweldig huis!

11 likes

Ja, 100%! Alkmaar is ook echt een hele leuke stad en helemaal niet zo ver van Amsterdam.

10 likes

Staat het huis eigenlijk al op Funda? En zijn ze überhaupt nog bij elkaar want deze Leroy is echt een wandelende :triangular_flag_on_post:

7 likes