Kopen zonder kijken

Kwam via Instagram op een interview met de kanditiaten van de moeite waard van vorige week. Ze hadden het hoogste bod geaccepteerd (die 925.000) maar die mensen kregen de financiering niet rond. En ze hebben het dus weer opnieuw te koop moeten zetten, en er is geboden maar onder de vraagprijs. Is nu ook alweer in prijs gezakt.

3 likes

Ik vond 925 al zoo ontzettend veel!
Wel echt heel zuur voor ze… hopelijk helpt de aandacht van het programma.

(Wat een lullige wasbak in de keuken trouwens, wat een slechte keuze)

2 likes

Ik vond het ook echt een bizarre vraagprijs voor een normale tussenwoning met kleine tuin, was mooi opgeknapt maar zeker niet enorm bijzonder.

5 likes

De woonkamer aan de voorkant is ook echt heel smal.

1 like

Ja ze hebben toch heel de indeling veranderd, waarom is die wc dan zo raar geplaatst??
En toen ze het eerst bezichtigde was het wel veel ruimer, er was die extra grote kamer aan de zijkant van dat huis die ze gesloopt hebben. Waarschijnlijk had zij gehoopt dat die ruimte ook gerenoveerd zou worden. Dat zal met het budget wel niet mogelijk zijn, maar begrijp die teleurstelling wel.

2 likes

Ook niet slim om deze informatie inclusief lagere biedingen zo openbaar te maken… Probeer nu nog maar een hoog bod te krijgen :thinking:

2 likes

master bedroom

Dit vind ik zo’n nare term, de ā€˜meester van het huis’ ofzo. Alsof er zo’n Britse lord slaapt die allemaal personeel heeft, of een 19e-eeuwse Amerikaanse plantagehouder.

We hebben het in het Nederlands niet echt een equivalent alleen, wij noemden het vroeger de ā€˜ouderslaapkamer’ maar dat is ook niet altijd van toepassing. Iemand ideeĆ«n? Hoofdslaapkamer?

4 likes

Ik zou het gewoon een/de grote slaapkamer noemen haha

5 likes

Ja ik snap ook niet waarom er een term voor nodig is, gewoon een slaapkamer, hier nog een slaapkamer, hier evt nog een slaapkamer(tje)

4 likes

Wat ik irritant vind is dat het nooit genoeg is voor de kandidaten bij dit programma. Mijn hemel bijna een miljoen voor een rijtjeshuis doe even normaal

2 likes

OkƩ dat huis van de Mechelaars is wel tof gedaan maar waarom zijn die muren zo wit. Het is zo fel dat ik er met een zonnebril naar moet kijken. Je merkt wel dat ze hier super veel budget hadden om te renoveren want alles is afgewerkt en die keuken :heart_eyes:

4 likes

Deel ff een linkje want ik weet niet waar ik moet zoeken :slightly_smiling_face:

2 likes

Wat deden ze eigenlijk voor werk? Sowieso een gemiste kans dat de productie de financiƫle kant best wel in het ongewisse laat. Ik wil weten of het rijke kloten zijn die niets nuttigs doen :no_mouth:

2 likes

Sowieso dat die rijk zijn, gewoon zonder boe of bah op 24uur 50.000 euro extra kunnen neerleggen voor een dak dat nog 10 jaar goed was. En dan daar in Seattle gaan wonen. Maar je weet toch dat Belgen niet graag over hun financiƫn praten.

2 likes

In het Engels zeg je primary bedroom. Dus ik zou zeggen hoofdslaapkamer!

1 like

Helaas ja, maar ik het snap het oprecht niet meer hoe mensen dit gedaan krijgen terwijl ik met een kleine 3K netto per maand geen 300k kan lenen.

2 likes

Ik denk dat de ouders hebben bijgelegd. Je kan niet gaan van een beluikhuisje naar een villa in Zemst, ook al heb je overwaarde. Zo veel zijn die huizen niet waard.

Ik vind de nieuwe aflevering ā€˜de moeite waard’ toch jammer dat ze er weeer zelf blijft wonen. Is ze tevreden met een winst van 50k, wordt het (potentieel) 115k maar blijft ze er toch wonen. Snap het, maar minder leuk om te kijken haha.

7 likes

Ja vond ik ook. Is voor het programma ook wel lastig, want je kunt het niet tegenhouden. Risico zat er ook in, omdat ze zelf geen huis had en ze voor dit geld ook niet zo’n huis weer kon gaan kopen. En wel fijn voor de hulptroepen, die hoeven niet bij nog een huis te gaan helpen klussen!

5 likes

Ben ooit gestart met het eerste seizoen van Blind Gekocht en vond dat maar niks, maar het laatste seizoen toch begonnen dankzij jullie hier (en Daan, love Daan) en die vind ik veeeeeel leuker. Ik kan me helemaal vinden in jullie commentaar over het zeuren EN waarom maakt Dorien ALLES WIT?! En ik heb het idee dat alle Belgen in een dorp wonen met 2 straten?? En alles is zo goedkoop en groot?? (Ik snap het, andere markt, etc. maar toch). Fascinerend allemaal haha.

9 likes