Kopen zonder kijken

Haha ja, ook dat herhaaldelijk benoemen dat de plafonds van 2,70m zo laag zijn.

3 likes

Ik erger me KAPOT aan dat duo. Hoe kan je zo zijn? En waarom doe je in vredesnaam mee aan dit programma?

1 like

Het stel is wel goed gekozen door het programma want je hebt perfect beeldmateriaal voor teasers en mensen hebben het er over met anderen die het misschien nog niet keken omdat ze zo debiel zijn.

1 like

Ik ga niet ontkennen dat Vlamingen strontverwend zijn qua ruimte en een scheve visie hebben omtrent ruimtelijkheid maar het is wel de realiteit dat we door het verkavelingsmodel een veel grotere ruimte gewend zijn en eisen. Lijkt me dan ook krom om dit te gaan beoordelen vanuit een Nederlandse bril waar je als starter wss een studio van 20m² koopt als eerste woonst terwijl datzelfde programma hier gewoon niet vergund raakt.

Dat nieuw koppel dat eerst zegt dat 150m² tuin groot genoeg is en dan na koop probeert bij te stellen naar 450m² is wel echt belachelijk.

5 likes

Tuurlijk, maar als je kijkt naar bijv die Lenna en Narek die voor een dubbeltje op de eerste rij wilden zitten dan vind ik dat ook voor die woningmarkt weinig realistisch.

Als die Narek z’n mond dichthoudt vond ik hem wel leuk om naar te kijken overigens.

7 likes

De markt in Belgiƫ zal ongetwijfeld anders zijn dan in NL, maar als je als stel toch al jaren op zoek bent naar een huis dan weet je onderhand toch wel hoe de markt in elkaar steekt en wat je kunt krijgen voor jouw budget en wat wel/niet realistisch is.

2 likes

Natuurlijk, maar mijn impressie is voornamelijk dat quasi alle deelnemers gewoon een totaal gebrek aan inzicht hebben waardoor ze gewoon de mogelijkheden niet zien. En dat heeft volgens mij veel minder te maken met de toestand van de markt en eerder het bekrompen profiel van de deelnemers.

5 likes

Ze waren 2 maanden - ofzoiets - op zoek. Dat vond ik ook een grap.

2 likes

Wow hoe krijgt ie het uit zijn strot

Ik trip echt hard van dit vreselijke duo, wat een havermilennials met compleet idiote verwachtingen en bovenal echt een attitude en een taalgebruik dat je denkt gaat het met je.

2 likes

Ik dacht dus elke keer dat deze opmerkingen gingen over de laatste aflevering van kopen zonder kijken en ik snapte het maar niet haha :joy:

Ik vond het wel een vermakelijke aflevering. Eindelijk eens niet in de randstad en een jong stel met kinderwens of kind(eren) met een hele verbouwing voor idd 30k.

Alleen wel echt veel geld uitgegeven extra zeg. Snapte het alleen wel echt dat ze niet super blij waren met die keuken op die plek (zonder buitenruimte eraan vast).

1 like

Hahaha ik kijk nu Blind Gekocht en mijn vriend vraagt voor ze door de deur gaan: wat is een apotheek dan in Vlaams? Een douche ofzo?

Ik ben ook weer begonnen aan het nieuwe seizoen van De Moeite Waard

6 likes

Pff dat eerste trio vond ik zo irritant, totaal onwetend allemaal ā€œja ik heb laatst zelf een kastje gemaakt dus ik denk wel dat ik een huis kan verbouwenā€, had ook verwacht dat het helemaal mis zou gaan en het over zou gaan in help mijn man is klusser, maar het zag er gewoon goed uit eigenlijk.

3 likes

Ja Bob leek ook echt verrast. :smile:

Maar dit avontuur heeft ze 15000 p.p. opgeleverd (moet nog belasting af?). Ze schatten dat ze er per persoon 100 dagen aan gewerkt hebben. Dat is 150 euro per persoon per dag… En daar moeten de brandstofkosten ook nog af.

Nu heb ik sowieso een hekel aan klussen, maar dit is toch totaal niet rendabel?

4 likes

150 per dag overhouden is echt niks voor zo’n groot project en alle moeite. Vooral wanneer het ook nog ten koste van je gezondheid gaat bij 2 van de 3.

3 likes

Vind bij de eerste aflevering van De Moeite Waard tot nu vooral die zus heel irritant. Erger me er vooral dat ze daar in een dunne broek met half los haar staat te slopen.

6 likes

Brandstof was wel al verrekend, je zag dat ze zelfs €3000 meer uitgegeven hadden aan brandstof dan begroot. Neemt niet weg dat ze er alsnog weinig aan over gehouden hebben, maar ik denk dat ze gezien de situatie (alle 3 last van (mentale) gezondheid) nog geluk hebben gehad dat ze er überhaupt iets aan over gehouden hebben en het binnen redelijke termijn hebben kunnen afronden.

De moeite waard afl 2

Wat een bedrag heeft dat huis opgeleverd, die is gewoon in waarde verdubbeld :exploding_head:. Het was hun wel gegund, ze wisten tenminste waar ze mee bezig waren en hebben het ook heel mooi opgeleverd. Knap ook dat je dit er tijdens een fertiliteitstraject nog bij doet en door blijft zetten. Vond die vader ook echt een schatje, die moeder daarentegen was echt vreselijk irritant.

9 likes

Omg lol de Belgen zijn factor 10 als het om zeiken/geen potentie kunnen zien aankomt zeg

20 likes

Ja echt bizar als je kijkt naar hoe groot die huizen vaak zijn en wat voor tuin ze krijgen.

4 likes