Ja ik had dit van te voren niet verwacht maar echt zo.
Ik vind het jammer dat ze meerdere koppels in 1 aflevering stoppen. Nu heb ik geen reveal gezien
Nou, wat doet die gozer naar tegen zān vriendin over die tuin die volgens hem te klein is. Pffff.
Met zān open gevoel. Zeikerd.
Mijn God al die Belgen hebben echt 0 gunfactor hoor, wat een zeikerds allemaal.
En ik krijg de kriebels van die Sonny
Die familie met de opa en oma was wel vet lief
Ja echt red flag vind ik. Zo de schuld in haar schoenen schuiven dat zij de verkeerde m2 heeft doorgegeven?!
Ik vond die oma echt vreselijk irritant. Kleinkinderen willen hen in huis nemen om voor ze te zorgen, maar zelf wil ze geen enkele concessie doen. Huis moest perse in een bepaald dorp staan en tijdens de bezichtiging had ze het ook alleen over haar eigen prioriteiten, terwijl er ook nog een gezin met kleine kinderen zou moeten wonen.
Maar echt, ik werd er helemaal naar van toen zij er aan het eind van die bezichtiging nog op terug kwam dat ze daar zo van baalt.
Ze heeft heel haar leven op een plek gewoond en daar een goed sociaal leven, terwijl ze weet dat haar mobiliteit erop achteruit gaat en ze dus van anderen afhankelijk wordt als het op reizen neerkomt. Daarnaast weet ze op alle fronten niet waar ze terecht komt en of het daar fijn wonen is. Dan is het toch super spannend om consessies te doen. Ik vond die mensen super aandoenlijk en heel blij en mega dapper voor mensen tegen de 80. Jullie zijn hier soms echt ijskoud. Dacht dat ik erg was.
En ze is slechtziend, dus echt meer afhankelijk van haar routines, mensen die kunnen helpen etc. Ik vond het vooral zielig dat het hele proces haar zo zwaar viel, maar volgens mij waren ze allemaal heel blij met het resultaat en dankbaar. (En was blij dat die opa en oma het gewoon gehaald hebben, die hele verbouwing en verhuizing)
Ik vond het al niet best klinken in de beschrijving hoe ze zelf naar huizen hadden gezocht en dat hij vaak dan hele avonden boos was en niks zei.
Ik begrijp zeker dat het spannend is waar je terecht komt, maar je zou denken dat wanneer je bij je familie kunt wonen, het niet zo erg is om dan 2 straten buiten je dorp te wonen. Tijdens de bezichting (toen ze dus al wist waar ze zouden gaan wonen) vond ik haar ook negatief, pas toen het huis opgeknapt was was ze idd blij en dankbaar.
Ik ga even in mān tuin van 30m2 huilen hoor, zou echt een gat in de lucht springen met 150m2.
Twee straten is niet gelijk aan een dorp verderop. Zeker wanneer je niet mobiel bent. Kan gewoon het verschil zijn tussen wel of niet naar je wekelijkse activiteiten kunnen en bij je familie (die ook gewoon werk hebben) wonen betekent niet dat je geen sociaal netwerk meer nodig hebt.
Wat ik raar vond was dat ze zeiden dat ze die opa en oma niet naar een bejaardenhuis wilden sturen en daarom dus samen wilden wonen. Maar als je naar een tehuis moet dan is de kans ook mega groot dat je je dorp uit moet. Dus ik zou dan ook niet zo moeilijk gaan doen. Uiteindelijk eind goed al goed.
Ik spreek jullie wel weer wanneer wij hoogbejaard zijn hoorš
Haha omg het is echt doorgeslagen in dit topic. Zelfs bejaarden mogen geen eisen meer hebben en moeten maar dankbaar zijn omdat ze een dak boven hun hoofd hebben
Ik zeg niet dat ik het raar vind dat ze het dorp niet uit willen. Maar als de optie is een tehuis (ergens waar maar plek is moet je maar afwachten) of wonen bij je klein kinderen 1 dorp ernaast wist ik het wel.
Dat wordt toch helemaal niet gezegd? Ze zeuren toch net zoveel als alle andere deelnemers en daar mag wel kritiek op komen.
Serieus, ik zit blind gekocht te kijken en dat stel met die baby Jules, wat hebben die mensen voor probleem?! Ze krijgen alles wat ze gevraagd hebben en dan kunnen ze niet door een wandje doorbreken en een kleurtje op de muur?!
Ik vind Vlamingen sympathiek, maar nuā¦