Hahaha ik vind dit zo’n saaie man dat het gewoon grappig is! Hij heet ook Peter maar dacht dat hij Jeroen heette en hij vindt het als ultrasaaie man wel een enorm hoogtepunt dat ie op tv mag. Maar heel eerlijk dit is denk ik wel waar mensen aan denken als ze aan de gemiddelde Nederlander denken. En dat is wel erg.
Ja en zeker als je aan een notaris denkt dan denk je ook aan zo’n stoffige saaie man dus wat dat betreft past hij er wel goed bij.
De vrouw van aflevering 1 heeft nu bijna 10k volgers op instagram. Was zij al een soort micro influencer? Of zijn er door KZK 9500 mensen die dachten: wow super leuk ik ga haar volgen? Dat is toch heel random? Haha
Volgens mij zet zij zich in voor ouders op de NICU na de geboorte van hun eerste kindje, zag ik ergens voorbij komen op insta. Dus ik denk dat ze een deel van de volgers al had?
Volgens mij had ze iets van 3500 volgers
Oké toch best wat mensen die dan random zijn gaan volgen na het programma ![]()
Ik ga echt slecht op die metalen deuren met bogen ![]()
Stel van paar seizoenen geleden met uitblijvende kinderwens (en hebben nu gelukkig een tweeling) is ook half influencer geworden na de uitzending.
Ik had nog nooit van Westrem gehoord maar door Blind gekocht zal ik het nooit meer vergeten ![]()
Fucking Westrem ![]()
Afl 3
het is mij even helemaal onduidelijk waarom ze perse een huis met meerdere verdiepingen wilt ipv een appartement of benedenwoning?
Afl 3
Denk omdat het niet bestaat? Ruime rolstoeltoegankelijke appartementen met goede voorzieningen in de gemeenschappelijke ruimtes of bungalows kosten vaak een stuk meer dan 580.000 euro. Vond het echt leuke mensen en een heel mooi en gezellig huis. Ze doet het ook allemaal maar even alleen.
3
Ik snapte vooral niet waarom er beneden een kamer + badkamer voor de jongen gemaakt is en boven ook? Ja beneden is natuurlijk voor op langere termijn, maar waarom kan hij daar nu niet slapen?
Snapte sowieso niet waarom ze perse zo’n woning wilde waar de woonkamer enz boven is. Zou zelf gewoon een “normaal” huis willen en dan een garage oid ombouwen tot zijn kamers. Lijkt me ook makkelijker wanneer hij wel een rolstoel nodig zou hebben ipv iedere keer de lift moeten pakken. Maarja gelukkig was ze er super blij mee, vond de inrichting ook heel leuk.
Omdat ze - zoals bijna alle ouders - met haar jonge kind op dezelfde verdieping wilt slapen en hij nog in staat is daar te komen. Je gaat toch geen kleuter alleen twee verdiepingen lager laten slapen? De gemeente past maar één keer een huis aan, dus alles moest direct voorbereid op het rampscenario. Een normaal huis met een garage/hoek met uitbouw stond ze ook voor open, maar drive in was het goedkoopst, want dan is de ruimte voor een slaapkamer beneden er al inpandig (concept drive in is immers beneden kamers, midden woonkamer, boven kamers. Die ruimte heb je vaak niet in een betaalbaar normaal huis, want dan moet de benedenverdieping meteen heel groot zijn omdat je niet boven een woonkamer kan realiseren). Ik snap deze tendens echt niet? Alsof die vrouw niet zelf weet wat het allerbeste is voor haar ongeneeslijk zieke kind?
Reactie aflevering 3
Ja en in de aflevering kwam ook vrij duidelijk naar voren wat het worst case scenario zou zijn. Niemand zet voor de lol een lift neer in huis waar iemand met rolstoel, zuurstof en begeleiding in kon. De moeder was überhaupt al super goed geïnformeerd dat ze wist dat in ieder geval haar gemeente maar 1 keer extra geld zou uitkeren. En dan vinden mensen het gek dat ze met die kennis alvast het huis inricht alsof die situatie er al is. Alleen maar fijn dat als het zover is ze geen stress meer heeft over wat er allemaal nog aangepast zou moeten worden. Ik neem ook aan dat zij er langdurig van plan is om te blijven wonen ook als haar zoon er niet meer is. Dit is nu ook gewoon een levensloopbestendig huis geworden. Dus voor haar toekomst überhaupt ook heel verstandig dat ze dan niet nog een keer hoeft te verhuizen.
-
Ik vind wel echt dat het kzk team een mega goede transformatie heeft neergezet en echt alle aanpassingen goed over nagedacht hebben. Vind het altijd maar knap hoe Bob zo’n ruimte helemaal precies indeelt en alles optimaal benut!
Ik zit nu pas aflevering twee te kijken, maar damn wat is dat huis ongezellig ingericht.
Ja en sowieso dat budget neer kunnen leggen, fantastisch.
Aflevering 4(?)
Ik zit net te kijken dat ze zeggen max 20 minuten fietsen als concessie en Overvecht en Kanaleneiland volledig skippen wat heel typiscj is maar oké fair. Alleen dan skippen ze ook Leidsche Rijn volledig terwijl de eerste paar buurten daar zelfs nog binnen hun 15 minuten fietsen past en die wijk ook meerdere treinstations heeft dus je binnen een paar minuten op Utrecht Centraal kan staan en er zijn ook redelijk wat koopappartementen. Ik snap heel goed dat de wijk niet je stijl kan zijn maar als ik dan een concessie zou moeten doen had ik die er sowieso bijgetrokken.
De doorsnee persoon die in Utrecht wil wonen is nog nooit in Leidsche Rijn geweest en behandelt alles over de brug als het niemandsland dat het tien jaar geleden was (zelfde voor Kanaleneiland en Overvecht). Als je kan kiezen tussen diep in Zuilen en net over de Daphne Schippersbrug/gele brug zou ik het “qua commute” wel weten, maar laat ze lekker in onwetendheid. Denk trouwens dat je voor 555.000 geen appartement met meer dan één slaapkamer meer koopt aan begin Leidsche Rijn.