Kopen zonder kijken

Ik wil Daan inhuren als stylist voor mijn huis, zo leuk die kleuren in het Leuvense huis. Sofie heeft een goede koop gedaan met die juwelierszaak in Kessel-Lo. Dat huis is nu bijna dubbel zoveel waard.

Kato is echt de meest basic Vlaamse meisjesnaam. Alle Kato’s die ik ken zijn zo saai en sfeerloos.

10 likes

Mijn vriend, werkzaam bij een architectenbureau, kijkt voor het eerst Blind Gekocht mee :joy: ik zou zijn reactie eigenlijk moeten filmen, die man krijgt een halve tia bij elk nieuw shot

3 likes

Man man dat nieuwe koppel van Gent is ook weer zo saai en inspiratieloos. Ze zullen wel blij zijn met Dorien om een nieuw dertien in dozijn interieur cadeau te doen. Waarschijnlijk hadden ze al lang een huis als ze niet zoveel rommel zouden kopen.

2 likes

Om de huizen die ze bekijken of de plannen die ze uiteindelijk uitvoeren bij de gekochte huizen?

1 like

Het kijken van de huizen! Hoe slecht eigenlijk alles is, hij viel bijna om bij het horen van die nieuwbouw appartementen die ingezakt waren vanwege rot hout.

3 likes

Ja maar dit is ook wel echt een uitzondering hé

1 like

Ja, dat snap ik. Maar ook de huizen die ze gingen kijken voor de alleenstaande moeder waren heftig.

1 like

Het geeft ook een vertekend beeld, niet alle huizen zijn zo. Voor hun en anderen hun budget gaan ze net op zoek naar huizen die niemand wil. Je kan de prijs drukken en je hebt de nodige expertise om er iets moois van te maken.

In mijn huis was er sinds de jaren 90 niet gerenoveerd en dat heb ik voor een goede prijs kunnen aankopen. Iets moderner en moest er veel meer geld voor kwijt. Het heeft bloed, zweet en tranen gekost maar nu woon ik in een huis volledig naar mijn smaak. En liever dat dan een instapklare woning waar de net geplaatste keuken en badkamer niet je ding zijn en je die eigenlijk liever wil vervangen voor nog meer geld.

6 likes

Ik ben eindelijk blind gekocht gaan kijken en ik vind het zo leuk! Met name door de experts, de kandidaten zijn behoorlijk delulu.
Ik ben echt benieuwd hoe het huis van die dochter en moeder eruit gaat komen te zien.

Haha zo grappig dat Daan zegt ‘de muur van trump erin knallen’ als hij het heeft over het maken van 2 woningen in 1 voor die moeder en dochter.

3 likes

Die twee komen echt niet leuk over samen, hoop dat het een goede muur is :joy:

Ben wel heel benieuwd naar de verbouwing

6 likes

Zooo, dit kan toch niet goed zijn voor hun band. Het lijkt wel alsof ze elkaar helemaal niet leuk vinden?!

6 likes

Echt he! Daan heeft ook duidelijk zijn twijfels. Die moeder lijkt er vooral helemaal geen zin in te hebben, reageerde ook amper toen die dochter doorhad dat het voor twee was en zo blij deed. Wuifde haar in dat vlogstukje ook zo weg. En benadrukken zelf ook dat ze eigenlijk niet goed samen kunnen, maar zogenaamd ook niet zonder elkaar.

3 likes

De drieling uit het Antwerpse is zo schattig 🥹

Voor dat huis in Gent vind ik het jammer dat ze die keuken bijna in een gang geduwd hebben. En ik vind het hilarisch dat iedereen een leuke wasplaats krijgt behalve diegene die het specifiek op haar moodboard had gezet :joy:

3 likes

Ik had ook het idee dat die moeder helemaal niet in Leuven wilde wonen, maar liever verder weg met een garage.

3 likes

Die keuken was echt zonde! Ik had die ook geplaatst in de grote ruimte met de eettafel en dan de living in dat achterste stuk gedaan, dan had je veel meer interactie met die tuin gehad als bewoner.
Ik vond die mezzanine ook zo raar en onpraktisch voor de zolder? Ik had verwacht dat Dorien die zolder ging afwerken en daar een grote master bedroom gemaakt met bergruimte. Dan had er ook een fatsoenlijke bureau kunnen komen op de verdieping, de bureau die ze nu heeft gemaakt gaat ook niet gebruikt worden voor klanten, als je er werkt plak je tegen de muur??

3 likes

Vind het leuk dat ze in blind gekocht nu voor de tweede keer zo’n grote verbouwing doen van een winkelpand naar woning. Vorig seizoen die apotheek ook naar een dubbele woning verbouwd! Dat soort dingen zie je in Kopen zonder kijken niet geloof ik? Of m’n geheugen laat me in de steek haha

3 likes

Neen want het enige wat Roos kan doen is een XXL marmerlook tegel overal plaatsen met stoere gun metal (als ze extra inspo heeft anders zwarte) kranen met een kek tapijtje. Ik vind ze echt beperkt in haar interieurskills. Love haar kleurgebruik maar er is niet echt een huis die eruitspringt behalve toen ze in een delirium besloot die grasmaaier op de muur te installeren als decoatie item.

@Ainu Maar die Kato kwam ook zo 4 weken voor opleverdatum af met ik wil een bureau en ik moet er klanten in ontvangen en dan ah ja ik ben ook nog zwanger haha. Soms gaat Dorien met ruimte-indeling een beetje de mist in.

13 likes

Haha ja roos kan alleen stylen maar Bob kan wel verbouwen (of Naja de tekeningen en voorbereiding ervan haha). Die doet wel leuke dingen met de indeling enz vind ik.

Vraag me ook af of dat in NL misschien ook lastiger vergunnen is? Volgens mij zijn ze niet suuúper happig op een winkelpand zomaar tot woning maken hier?

4 likes

Ik las op HLN dat het aannemersteam uit 40 personen bestaat, deelnemers krijgen korting bij de sponsors maar nooit een volledige keuken of zo gratis. Dit seizoen waren de werven van 9 tot 21 weken lang.

1 like