Hmm ja en dan “fake it till you make it” haha.
Lekker grijze tegeltuin
Oef die tuin is echt aartslelijk
Dit is wel een beetje extreme homemakerover stijl
‘We houden van blauw en geel’
HIER JULLIE HELE HUIS IS BLAUW EN GEEL!!!
Dat geel en blauw is héél erg nmsmvpe
Die teleurstelling zielig haha
Het oogt nog een beetje kaal en niet af ofzo?
Ja alsof Roos halverwege is opgehouden te stijlen. Er zit ook niets op de trappen enzo
Parkwijk is wel een mooie wijk! Heeft veel groen. Maar Almere ziet er over het algemeen zo snel ongelukkig uit als het zonnetje verdwijnt.
Vind het eigenlijk ook wel weer leuk dat het helemaal naar de smaak van die mensen is en niet 13 in dozijn hip. Wel duidelijk dat Bob geen tuinman in z’n adres boek heeft. ‘Ik ga de tuin flink aanpakken’ en dan qua groen niet verder komen dan één plantenbak
Waarom zouden ze standaard PVC-vloeren in die huizen leggen? Zou dat kostentechnisch veel voordeliger zijn of hebben ze een deal met de vloerboer?
Ik hoor in mijn omgeving eigenlijk nooit iemand over pvc, het moeten altijd houten vloeren zijn…
Omdat dat veel te duur is vooral als je echt hout wilt en geen laminaat ofzo. Het moet vooral mooi ogen.
Nieuwbouw juist bijna alleen maar pvc (wonen in een nieuwbouw wijk in dorp van 30jr oud dus basically alles is hier nieuwbouw). Ideaal met vloerverwarming. Onderhoudsarm. Schoonmaken is super makkelijk. Prijs vond ik nog tegen vallen , maar misschien waren we kritisch op het pvc, maar hout was bij ons niet heel veel duurder (maar met vloerverwarming en kleine kinderen minder ideaal).
Denk dus combinatie van onderhoud & vloerverwarming?
Met houten vloer bedoelde ik idd echt hout en geen laminaat. Maar ken eigenlijk niemand die uitgeweken is naar pvc vanwege kosten houten vloer, in dat geval ging men dan toch voor laminaat. Vandaar.
@Fishing: qua makkelijk schoonmaken: zowel hout als laminaat kun je toch ook gewoon stofzuigen en dweilen? Of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb bij pvc vooral het beeld dat het qua geluid heel fijn is. Als ik met hakken over laminaat of hout loop heb ik altijd de neiging om op mijn tenen te gaan lopen omdat het zoveel herrie maakt. Pvc oogt minder hard waardoor ik denk dat het ook minder hard klinkt. Maar weet niet of dat waar is.
Ligt eraan hoe je het hout behandelt. Als het geolied is kun je er niet meer zomaar een glas rode wijn op laten vallen en krast het ook sneller dan de meeste andere vloeren. In mijn vorige huis had ik een houten vloer en dat was super sfeervol maar ook best stressvol, haha.
Ik denk dat het in hun geval inderdaad een deal is of dat het onderhoudsvriendelijke meespeelt, want qua prijs maakt het bijna geen verschil. Het is wel wat goedkoper maar duurder dan laminaat. Ik vind goed laminaat soms eigenlijk mooier dan pvc maar dat mag ik misschien niet zeggen.
Een vloer waar je stress van krijgt klinkt echt verschrikkelijk. Ik maak alvast een mental note voor het geval dat ik in dit leven ooit nog een huis kan kopen.
En vooral vloeken in de kerk: als jij het soms mooier vindt dan vind je het gewoon mooier. Niks mis mee.
Ik vind het in bepaalde type woningen prima maar in een karakteristiek huis vind ik hout echt veel mooier. Leeft veel meer. Wij hebben zelf doorgespaard, waren gaan kijken naar PVC & toch hout gekozen (was inderdaad wel stuk duurder, ook om te leggen veel arbeidsintensiever) en ben er juist heel blij mee; vind het niet erg als er een deukje of krasje op komt, hoort erbij. Soms zeggen mensen bij PVC “je ziet bijna niet dat het geen echt hout is”, maar dat vind ik absoluut niet.
Zo zonde ja, hopelijk gaan ze ooit tuinen meenemen.
We hadden ons appartement onder andere door de houten vloer gekocht want: práchtig. Maar men ik ga dat noooit meer doen haha. Bij alles wat wordt geknoeid sta ik direct in de stress stand want het moet zo snel mogelijk weggepoetst worden. Nu hebben we sinds kort ook een hond en dat is helemaal ellende. Veel viezigheid en dus sneller krassen. Eigenlijk moet je het elk jaar opschuren en oliën maar daar zijn we natuurlijk te lui voor. En dan hebben we niet eens kinderen.
Ik heb ook een houten vloer (zat al in dit huis), erg mooi maar ik ben echt te lui om het goed te onderhouden. Dus daarom wil ik hierna pvc met houtlook. Best of both worlds.
Oh en die dames van gisteren waren wel super blij met hun huis, vond het ook een goed huis voor deze prijs (en in deze tijd). Bad leek mij eerst ook klein maar dat was toen Bob er naast stond (die is vrij groot volgens mij). Toen de 2 bewoonsters er naast stonden leek het een stuk groter. En ook toen zij erin zat leek het vrij groot.