Kopen zonder kijken

Ik vind bij een houten vloer ook nog eens brandveiligheid meewegen. Wij hadden een houten vloer en hebben die eruit gedaan en vervangen voor pvc omdat we gingen verbouwen en het gewoon niet anders kon dan dat ie eruit ging. Bij onderzoek naar wat er dan in moest komen sprak ik toevallig de man van een collega, hij is brandweerman. Hij vertelde dat huizen met houten vloeren bij een brand op de benedenverdieping het huis heel veel vaker kansloos is. Als brandweermannen een houten vloer zien bij binnentreden zijn ze ook direct in de stress of iedereen er wel uit is en gaan ze hem direct nat maken, omdat het bizar hard kan gaan.
Vond dat een doodeng idee met een baby boven.

1 like

Helemaal mee eens! Ik ben helemaal voor authentieke elementen bewaren in een oud huis maar ik heb geen seconde spijt gehad dat we de (vreselijk slecht onderhouden) houten vloer hebben vervangen voor pvc. Ik weet niet of het eraan ligt dat wij een dure pvc hebben maar heel veel vond ik het qua prijs niet schelen met hout.

Hoewel ik zo’n bad op zolder een beetje random blijf vinden vond ik het wel heel leuk om te zien hoe blij ze waren met het resultaat. Leuk stel!

3 likes

Ik vind die speurtocht wel echt steeds saaier worden :sweat_smile: Van mij mag 3/4 van het programma uit verbouwen bestaan, dat vind ik leuk om te zien.

20 likes

Ja en ook die verbazing: OOOH we gaan naar …, zou het dan toch?
Nee muts. Je gaat naar alle plaatsen die je hebt opgegeven, dus het is geen verrassing.

2 likes

Maar ik vind het voetgevoel van hout ook wel meespelen hoor, het is zoooo lekker. Die PVC zijn eigenlijk tegels toch? Ik vind krassen en vlekken ook niet erg op mijn vloer haha, dus dat scheelt weer bij de stress.

1 like

Nee zijn geen tegels. Zijn flexibele plakken kunststof die verlijmd zijn.

2 likes

Haha ik moet we een beetje grinniken om hoe iedereen hier voor zijn eigen vloer aan het lobbyen is. Is allemaal mooi en allemaal voor en nadelen. You do you

11 likes

Niemand heeft tapijt blijkbaar haha.

3 likes

Ik vond het in de eerste beelden nogal klein ogen, maar toen Bob en Roos er later bij stond leek die veel groter

Ik heb straks tapijt op de trap, nu al spijt van maar het is gratis.

1 like

Jaa mijn zus had hetzelfde. Ze zou ooit mee doen aan een VT wonen programma, iets met een make over. Ze heeft een heel interessant huis dus het zou leuk zijn op tv ook, maar ze moest dan verplicht de trap laten doen. Ze had zelf een hele mooie oude houten trap (in goede staat), maar ze zouden er dan van die plastic dingen tegenaan lijmen, want dat was de sponsor. Uiteindelijk heeft ze niet meegedaan :sweat_smile:

6 likes

Stel uit Amsterdam

Nah waarom mocht dit stel bij Roos hun interieurwensen doornemen? Ik vind de verrassing juist altijd zo leuk :joy:

4 likes
amsterdam

Ik vond het vooral ook raar dat t huis voor 325 (gewoon de vraagprijs) gekocht is? Dat kan in deze tijd niet lijkt me. Alex zei dat +11% normaal is?
Wel goed dat het een keer niet af is voor het budget en ze ook realistisch zijn dat er meer moest gebeuren dan van te voren gedacht.

2 likes

Ik zag laatst ook een aflevering (vorig seizoen) waarbij de verkoopmakelaar helemaal uitgelicht werd. Dat vond ik ook verdacht. Alsof ze daardoor dan misschien het huis hebben gekregen oid.

1 like

Ik vond het nu opvallend veel puien…

4 likes

Er moet altijd iets aan de pui, keuken en badkamer gedaan worden, anders hebben ze geen dealtje met die bedrijven

3 likes

Ik wil ook een organische bank nu

Oh dan zit ik helemaal scheef te denken!

Edit: wat een mega boring stel deze Amsterdammers

1 like

Ja wij zouden na die speurtocht idd niet meer sámen een huis kopen :rofl:
Wat een ramp lijkt me dat hahaha.

7 likes
Samenvatting

Het was op zich een krotje van (uit mijn hoofd) een vierkante meter of 80-90? Je moet altijd in je achterhoofd houden dat de vraagprijs tactiek is. De ene makelaar vraagt precies wat de verkoper wilt hebben en dan is het huis op de vraagprijs verkocht en ben je geneigd je af te vragen hoe dan. De andere makelaar gaat een ton onder de marktwaarde zitten in de hoop dat er veel animo is en die mensen tegen elkaar op gaan bieden. Vraagprijs zegt niet zo veel.

7 likes