Kopen zonder kijken

Ik vind het altijd wel een beetje jammer dat het programma ook veel mensen helpt die nog niet met een aankoopmakelaar hebben gezocht. Eigenlijk vind ik dan niet dat je ‘alles hebt geprobeerd’ namelijk. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel verdrietig dat het tegenwoordig bijna een noodzaak is, maar het is nu eenmaal wel zo en ik zou het leuker vinden als ze dan mensen helpen die echt alles hebben geprobeerd. Zelfde als die mensen in het vorige seizoen die 5 huizen hadden bezichtigd. Niet zo gek dat je dan nog geen huis hebt.

5 likes

Maar het idee van het programma is toch dat je een huis koopt zonder dat je deze zelf in het echt hebt gezien. Dus dat je het hele proces (rompslomp) aan anderen overlaat.

Kijk dat er nu een wooncrisis is speelt wel mee en waarschijnlijk zijn mensen nu sneller geneigd om zich op te geven. Maar los daarvan is het niet 't concept dat je per se eerst zelf er alles aan gedaan moet hebben.

9 likes

Misschien vinden ze het ook gewoon leuk om mee te doen? De laatste optie is dan met aankoopmakelaar zonder tv-programma.

2 likes

Maar ik denk dat jouw situatie niet goed vergelijkbaar is met die van deelnemers. Ik neem namelijk aan dat je ook budget hebt om je huidige huis op termijn te verbouwen zoals je buren dat ook hebben. Durf met zekerheid te zeggen dat het gross van de kopen zonder kijken deelnemers dat niet kunnen. Je kan wel weten dat er een bad in en huis zou kunnen, maar als de komende paar jaren na overbieden en aankoop het geld niet hebt om muren te verplaatsen, een nieuwe badkamer te betalen en die opbouw/uitbouw te realiseren heb je niks aan weten dat het kan.

1 like

Het is toch ook vaak een reden om mee te doen dat ze het lastig vinden om de knoop door te hakken. Dus misschien wel een huis kunnen kopen maar de keuze niet durven te maken (omdat ze niet door bepaalde dingen heen kunnen kijken, of er niet uitkomen waar het huis moet staan) en daarom het uit handen geven.

2 likes

Ik vind het wel teleurstellend dat er nog steeds geen aflevering op Videoland staat.

2 likes

Die komt deze week ook niet :sob:

Weet je ook waarom niet? ):

Volgende week wordt er op tv een herhaling uitgezonden (stond op Twitter)

1 like

Nooooo :cold_sweat::scream:

@oliverqueen @Xiomara
Ja jullie hebben gelijk. Ik erger me gewoon aan de dramatische toon van die mensen. Maar dat betekent inderdaad niet dat ze niet mee zouden mogen doen.

1 like

Ik denk dat de drama ook wel grotendeels in scène wordt gezet door de productie. Straks doet er wel echt iemand mee die eigenlijk helemaal niet op zoek was maar gewoon de luxe van het programma wil ervaren met verbouwing en meubelspon. Dan zeggen ze het natuurlijk noooit :joy: Zou anders wel lullig zijn denk ik

1 like

Er staat nu een nieuwe op videoland, met een stel uit Rotterdam.

4 likes

Waarom zijn het eigenlijk altijd stellen?

4 likes

@Mexi Zo smal gedacht, zal wel bij de wereld van formats horen maar als je dit leest dan denk ik echt wat een fucking onzin.

@Bertha Je hebt ook nog een Amerikaanse versie. Ik vond ze allebei niet zo leuk, het is echt die Nederlandse kneuterigheid die het leuk maakt vind ik.

4 likes

In een startersappartement die iemand in z’n eentje zou kunnen betalen kan je geen schuifspui laten sponnen

10 likes

Of het budget is gelijk op als dat wel zo zou zijn :rofl:

https://www.funda.nl/koop/amsterdam/parkeergelegenheid-42425031-jacob-obrechtstraat-19-h/

deze heeft wel echt potentie

2 likes

Wastafelmeubel van 120cm en tegels van 60 bij 60cm maken het echt af! Lekker kleurtje en printje erbij, velours bank en dan heb je echt een heerlijk plekje zo😍

16 likes

of een lekker visgraatje met een groen tegeltje van 30 bij 7,5!

3 likes