Kopen zonder kijken

Interview met de kandidaten van afl 1. Leuk om te lezen hoe het nu met ze gaat en hoe het er achter de schermen een beetje aan toe gaat

16 likes

Wat een onwijs leuk stel zeg in afl 2! En wat een prachtig huis is het geworden. Dit verzin je toch niet als leek? Ik wil ook een Bob!!

1 like

Ik zit nu dit topic pas bij te lezen. Ik vind jullie vaak opvallend kritisch op de reacties van de kandidaten. Zo nu ook over die twee lange mensen van aflevering 1. Jullie vinden hen dan niet zo heel leuk omdat ze niet de hele aflevering aan het kirren zijn van blijdschap ofzo?
Maar ze moeten hun hele leven omgooien en concessie na concessie maken om überhaupt een huis te kunnen kopen. Ik zou ook eerst even janken, accepteren en weer doorgaan. Het is allemaal ook gewoon heel kut, en ik vind hen nog best coulant reageren en uiteindelijk zijn ze gewoon super blij. Dus ik snap die reacties nooit zo? Niet alleen bij dit stel trouwens, ik zag dit tijdens het vorige seizoen ook veel.

Edit: En over die onrealistische eisen zeiken vind ik ook altijd een beetje oneerlijk. Het is niet dat ze een mega decadente woning eisen ofzo? Ze willen gewoon een huisje om in te wonen, geen villa voor 1 ton ofzo? Ja dat is inderdaad momenteel al te veel gevraagd, maar die markt veranderd zo hard dat het ook niet gek is dat niet iedereen dat de hele tijd goed bijhoudt. En hopen op een wonder van Bob en co doe je altijd natuurlijk.

17 likes

Huhh ik ging even teruglezen maar ik lees dit compleet nergens, alleen een discussie over burgerlijkheid

Eens over de eisen, dat is gewoon de markt die fucked up is en niet de eisen

Bij stel 1 irriteert het me vooral dat ze zelf niet op ƩƩn lijn zitten qua wensen (locatie, type woning) en dat ze dan wel verwachten dat Alex een parel voor ze gaat vinden om vervolgens te klagen dat het lang duurt

7 likes

Als je terugscrollt naar vanaf 4 dagen geleden dan zie je wel een paar keer ā€˜wat een zeikwijf’, ā€˜Ik vind dit geen leuk stel’, ā€˜Jezus wat een onrealistiche wensen weer’ etc.

Is geen persoonlijke aanval naar iemand hoor. Maar het valt me op dat het sentiment in dit topic over mensen die alleen maar heel positief en blij zijn altijd anders is dan het sentiment over mensen die het gewoon allemaal wat lastiger vinden. En dat snap ik niet zo goed want het hele proces van een huis kopen is ook fucking lastig en emotioneel en KUT vooral op dit moment.

Edit: Maargoed, ik ben zelf net door dit hele proces gegaan van een huis kopen en ben er nu nog van aan het bijkomen. Wellicht leef daarom meer mee.

10 likes

Ohh zo
Ja ik denk dat dat gewoon is omdat mensen met chips op de bank een tv programma aan het kijken zijn en inherent is dan dat er ongefilterd commentaar uitkomt :stuck_out_tongue:

Maar ik snap je, de meesten zullen niet meedoen omdat het allemaal simpel is en ze zullen zelf ook echt wel een hoop al bedacht hebben

5 likes

Wij hebben het bij een ander bedrijf laten doen, zelfde concept maar stuk goedkoper.
De prijs die @Neroli aangeeft hadden wij ongeveer voor twee trappen, dus 2x 14 treden.

1 like

herkenbaar hoor. Wij waren hier thuis ook echt een stel ƩƩn qua wensen dus ik kan me er helemaal aan relateren. Vind het ook altijd zo sneu dat mensen die in deze markt echt vastzitten als minder leuk/negatief gezien worden. Tuurlijk is het tweede stel happy, ze hebben precies gekregen wat ze wilden en eigenlijk meer. Leiden - Hillegom is 30 minuten rijden en dan koop je daar voor de hoofdprijs een huisje van hooguit 90m2 als midden dertiger. Ik vind zelf dat ze het bedenkende dat zij de stad niet eens uit wilde nog best positief hebben gedaan

7 likes

Hmm ik zag bij die eisen en wensenlijst wel dat bij dat stel uit Leiden een vrijstaand huis bij de eisen stond. Weet niet wanneer dat is opgenomen maar ik vind een vrijstaand huis in dat zoekgebied voor dat budget wel naĆÆef

1 like

Als je denkt dat je voor dat budget een vrijstaand huis kunt kopen in die omgeving moet je 10 jaar terug in de tijd, dus of het nou 2 of 3 jaar geleden is opgenomen… sowieso een onrealistische eis.

Maarja ik denk dat veel van deze stellen denken we zetten het er gewoon bij, je weet maar nooit. (Ook al gaat dat wonder natuurlijk niet gebeuren, maar goed)

Dan ben je echt selectief aan het kijken want het uiteindelijke wensenlijstje was: eengezinswoning of appartement van minimaal 80m2, met tuin of dakterras en een schuurtje voor 375.000 euro in leiden of aanliggende dorpen. Het is echt niet zo dat dit stel geeist heeft dat er een vrijstaande woning gekocht werd.

1 like

jemig waarom meteen weer zo’n beschuldiging van selectief kijken? Dit stond gewoon op dat eisenlijstje en toen dacht ik wel van tjaa naĆÆef. Ze hebben dat bijgesteld en uiteindelijk is het ook geen vrijstaande woning geworden maar die starteisen zijn gewoon naĆÆef en onrealistisch.

2 likes

Omdat het niet op het wensenlijstje stond? Ik ben nu echt benieuwd of ik iets gemist heb

1 like

ik zag dat op het eisenlijstje staan maar goed, laten we het hierbij houden :sweat_smile: deze discussie over wat een random stelletje aan het begin van hun zoektocht als eisen stelt slaat niet echt ergens op, ik wilde meer aangeven dat ik best snap dat mensen geĆÆrriteerd reageren op de naĆÆviteit waarmee die mensen het programma ingingen.

ik vind het zelf in ieder geval altijd wel irritant hoe niet-ervaren mensen denken over de huizenmarkt, iemand zei een keer tegen mij: ik snap niet waarom mensen niet gewoon vragen wat ze willen hebben voor hun huis en dat als vraagprijs nemen. Die had echt totaal geen bewustzijn dat overbieden voor een verkoper chill is want meer geld. :dotted_line_face:

1 like

Ding blijft. Het stond er nietšŸ˜‚ Het is in mijn ogen ook geen discussie. Enkel de vraag of ik langs specsavers moet omdat ik eengezinswoning lees waar andere vrijstaand lezen.

3 likes

ik ga niet helemaal terugkijken om te bewijzen dat ze een vrijstaande woning eisen dus prima, maar ik weet nog wel dat wij tegen elkaar zeiden: waarom zou je dat op je eisenlijst zetten en niet op je wensenlijst

maar prima het stond op de wensenlijst je hebt gelijk

Meid het heeft nergens gestaan​:joy::joy::joy:

Ik zit in de trein en verveel me kapot dus heb dit wel teruggekeken en daarom vind ik het dus zo opvallend dat je dit volhoud omdat het stel uit deze aflevering niet eens weet of ze een appartement of eengezinswoning willen omdat ze geen sterke voorkeur hebben.

2 likes

Ik had het ook niet gezien, dus ben blij dat jij nog even bevestigt dat het er idd niet stond. Vroeg me ook al af of ik nou zo slecht had opgelet :laughing:

3 likes

Na hier gelezen te hebben over aflevering 2 was ik meeega benieuwd naar die mensen en had ik allemaal hoge verwachtingen en die jongen vond ik leuk ja maar die meid was zo irritant aan het gillen (of kirren?) de hele tijd.

5 likes