Huhh ik ging even teruglezen maar ik lees dit compleet nergens, alleen een discussie over burgerlijkheid
Eens over de eisen, dat is gewoon de markt die fucked up is en niet de eisen
Huhh ik ging even teruglezen maar ik lees dit compleet nergens, alleen een discussie over burgerlijkheid
Eens over de eisen, dat is gewoon de markt die fucked up is en niet de eisen
Bij stel 1 irriteert het me vooral dat ze zelf niet op één lijn zitten qua wensen (locatie, type woning) en dat ze dan wel verwachten dat Alex een parel voor ze gaat vinden om vervolgens te klagen dat het lang duurt
Als je terugscrollt naar vanaf 4 dagen geleden dan zie je wel een paar keer ‘wat een zeikwijf’, ‘Ik vind dit geen leuk stel’, ‘Jezus wat een onrealistiche wensen weer’ etc.
Is geen persoonlijke aanval naar iemand hoor. Maar het valt me op dat het sentiment in dit topic over mensen die alleen maar heel positief en blij zijn altijd anders is dan het sentiment over mensen die het gewoon allemaal wat lastiger vinden. En dat snap ik niet zo goed want het hele proces van een huis kopen is ook fucking lastig en emotioneel en KUT vooral op dit moment.
Edit: Maargoed, ik ben zelf net door dit hele proces gegaan van een huis kopen en ben er nu nog van aan het bijkomen. Wellicht leef daarom meer mee.
Ohh zo
Ja ik denk dat dat gewoon is omdat mensen met chips op de bank een tv programma aan het kijken zijn en inherent is dan dat er ongefilterd commentaar uitkomt ![]()
Maar ik snap je, de meesten zullen niet meedoen omdat het allemaal simpel is en ze zullen zelf ook echt wel een hoop al bedacht hebben
Wij hebben het bij een ander bedrijf laten doen, zelfde concept maar stuk goedkoper.
De prijs die @Neroli aangeeft hadden wij ongeveer voor twee trappen, dus 2x 14 treden.
Hmm ik zag bij die eisen en wensenlijst wel dat bij dat stel uit Leiden een vrijstaand huis bij de eisen stond. Weet niet wanneer dat is opgenomen maar ik vind een vrijstaand huis in dat zoekgebied voor dat budget wel naïef
Als je denkt dat je voor dat budget een vrijstaand huis kunt kopen in die omgeving moet je 10 jaar terug in de tijd, dus of het nou 2 of 3 jaar geleden is opgenomen… sowieso een onrealistische eis.
Maarja ik denk dat veel van deze stellen denken we zetten het er gewoon bij, je weet maar nooit. (Ook al gaat dat wonder natuurlijk niet gebeuren, maar goed)
jemig waarom meteen weer zo’n beschuldiging van selectief kijken? Dit stond gewoon op dat eisenlijstje en toen dacht ik wel van tjaa naïef. Ze hebben dat bijgesteld en uiteindelijk is het ook geen vrijstaande woning geworden maar die starteisen zijn gewoon naïef en onrealistisch.
ik zag dat op het eisenlijstje staan maar goed, laten we het hierbij houden
deze discussie over wat een random stelletje aan het begin van hun zoektocht als eisen stelt slaat niet echt ergens op, ik wilde meer aangeven dat ik best snap dat mensen geïrriteerd reageren op de naïviteit waarmee die mensen het programma ingingen.
ik vind het zelf in ieder geval altijd wel irritant hoe niet-ervaren mensen denken over de huizenmarkt, iemand zei een keer tegen mij: ik snap niet waarom mensen niet gewoon vragen wat ze willen hebben voor hun huis en dat als vraagprijs nemen. Die had echt totaal geen bewustzijn dat overbieden voor een verkoper chill is want meer geld. ![]()
ik ga niet helemaal terugkijken om te bewijzen dat ze een vrijstaande woning eisen dus prima, maar ik weet nog wel dat wij tegen elkaar zeiden: waarom zou je dat op je eisenlijst zetten en niet op je wensenlijst
maar prima het stond op de wensenlijst je hebt gelijk
Ik had het ook niet gezien, dus ben blij dat jij nog even bevestigt dat het er idd niet stond. Vroeg me ook al af of ik nou zo slecht had opgelet ![]()
Na hier gelezen te hebben over aflevering 2 was ik meeega benieuwd naar die mensen en had ik allemaal hoge verwachtingen en die jongen vond ik leuk ja maar die meid was zo irritant aan het gillen (of kirren?) de hele tijd.
Ik vond zo ook niet zo leuk als hier gemeld werd
. Moest ook wel lachen om hun “we willen een groot perceel”, bleek uiteindelijk 200m2. Dat is niet waar ik aan denk bij een groot perceel haha, maar vond het wel heel leuk dat ze uiteindelijk zo enthousiast waren! Snap ik ook, want die keuken was echt fantastisch.
Leuke aflevering inderdaad, ik vond ze wel een tikje wereldvreemd of onwetend alsin volgens mij alsof ze het programma nog nooit gezien hadden. Vooral met die garage en die doos met huisje waarbij het kwartje niet viel.
Ik heb net kopen zonder kijken en voor hetzelfde geld teruggekeken en je bent in de war denk ik. Bij voor hetzelfde geld stond het op de eisenlijst, bij kopen zonder kijken niet.
Ik zou dus echt wel Funda in de gaten blijven houden hè
Ja jeetje je zal maar een woning voor een toekomstig gezin willen rond de stad waar je al jaren woont en waar je familie woont (in haar geval als ik het goed begrepen heb). Echt ontzettend verwend ja.
Laten we alsjeblieft niet gaan geloven alsof het normaal is om je levenskeuzes aan te passen aan het dak boven je hoofd in plaats van andersom. Blijf liever verontwaardigd, want hoe normaler problemen gevonden worden hoe minder kans op oplossingen.
Je kunt Bob-fan blijven, ze hadden daar zelf ook een opmerking over gemaakt.
Dat de mensen uit aflevering 1 graag in hun eigen huis willen kunnen staan is een hele logische eis. Maar ik vond het wel irritant dat ze zoveel verwachtingen hadden qua oppervlakte huis voor hun budget. Je kunt vrij simpel een rekensommetje maken: ga naar funda en bekijk wat de vraagprijs is per vierkante meter in de wijken waar je graag wil wonen. Op die manier kun je berekenen hoeveel vierkante meter je kunt kopen van jouw budget en dus berekenen wat enigszins realistisch is.
Edit: dat je graag meer vierkante meters zou willen dan mogelijk is, snap ik volledig. Dat is het gevolg van de huidige huizenmarkt. Maar ik vind wel dat je realistisch moet zijn in je wensen. Anderzijds, het is ook tv natuurlijk
Oke, dan was die eis toen iig wel fair, dat wist ik niet.
In het programma hebben ze toch wel eens huizen gehad die amper verbouwd werden omdat ze op zich wel prima waren? Ik denk dat je vooral snel moet zijn in deze markt, omdat de prijzen zo snel stijgen. Hoe dat binnen zo’n programma gaat weet je natuurlijk niet, maar anderhalf jaar voor een huis wat ze dus in eerste instantie wel hadden kunnen kopen klinkt wat vreemd