Kopen zonder kijken

Ik vond zo ook niet zo leuk als hier gemeld werd :sweat_smile:. Moest ook wel lachen om hun “we willen een groot perceel”, bleek uiteindelijk 200m2. Dat is niet waar ik aan denk bij een groot perceel haha, maar vond het wel heel leuk dat ze uiteindelijk zo enthousiast waren! Snap ik ook, want die keuken was echt fantastisch.

2 likes

Leuke aflevering inderdaad, ik vond ze wel een tikje wereldvreemd of onwetend alsin volgens mij alsof ze het programma nog nooit gezien hadden. Vooral met die garage en die doos met huisje waarbij het kwartje niet viel.

2 likes

Ik heb net kopen zonder kijken en voor hetzelfde geld teruggekeken en je bent in de war denk ik. Bij voor hetzelfde geld stond het op de eisenlijst, bij kopen zonder kijken niet.

4 likes

Ik zou dus echt wel Funda in de gaten blijven houden hĂš

6 likes

Ja jeetje je zal maar een woning voor een toekomstig gezin willen rond de stad waar je al jaren woont en waar je familie woont (in haar geval als ik het goed begrepen heb). Echt ontzettend verwend ja.

Laten we alsjeblieft niet gaan geloven alsof het normaal is om je levenskeuzes aan te passen aan het dak boven je hoofd in plaats van andersom. Blijf liever verontwaardigd, want hoe normaler problemen gevonden worden hoe minder kans op oplossingen.

9 likes

Je kunt Bob-fan blijven, ze hadden daar zelf ook een opmerking over gemaakt.

3 likes

Dat de mensen uit aflevering 1 graag in hun eigen huis willen kunnen staan is een hele logische eis. Maar ik vond het wel irritant dat ze zoveel verwachtingen hadden qua oppervlakte huis voor hun budget. Je kunt vrij simpel een rekensommetje maken: ga naar funda en bekijk wat de vraagprijs is per vierkante meter in de wijken waar je graag wil wonen. Op die manier kun je berekenen hoeveel vierkante meter je kunt kopen van jouw budget en dus berekenen wat enigszins realistisch is.

Edit: dat je graag meer vierkante meters zou willen dan mogelijk is, snap ik volledig. Dat is het gevolg van de huidige huizenmarkt. Maar ik vind wel dat je realistisch moet zijn in je wensen. Anderzijds, het is ook tv natuurlijk

2 likes

Tegen de vierkantemeterprijs in Leiden eind 2020 konden ze tegen de 100m2 betalen. Prima binnen hun eisen/wensen.

Ik vraag me stiekem af of je echt beter af bent als je aan kopen zonder kijken meedoet. Of ze ook opties bekijken die voor het programma minder gunstig zijn, maar wel kunnen.

Oke, dan was die eis toen iig wel fair, dat wist ik niet.

In het programma hebben ze toch wel eens huizen gehad die amper verbouwd werden omdat ze op zich wel prima waren? Ik denk dat je vooral snel moet zijn in deze markt, omdat de prijzen zo snel stijgen. Hoe dat binnen zo’n programma gaat weet je natuurlijk niet, maar anderhalf jaar voor een huis wat ze dus in eerste instantie wel hadden kunnen kopen klinkt wat vreemd

3 likes

Maar iets kunnen kopen qua budget en het ook krijgen is best een groot verschil in deze markt?

2 likes

Zeker, maar enigszins weten wat realistisch is, is dan wel belangrijk. Je kunt natuurlijk bieden op huizen die boven je budget liggen maar onderbieden is geen ding meer. Het is eerder een kwestie van iets onder je budget gaan zitten zodat je ruimte hebt om over te bieden en verder moet je veel proberen

1 like

Dan had ik dat ff gemist, wat precies?

5 likes

In een gesprek iets over een toekomstbestendig huis met hopelijk ruimte voor een kinderkamer en later dat ze in hun zoektocht een huis met 5 slk hadden bekeken en toen maakten ze een opmerking dat ze dan echt aan de bak hadden gemoeten.
Het viel me op omdat ze het er zelf over hadden ipv dat Martijn iets insinueerde.

1 like

Aha ik dacht dat ze op de opmerking van Bob later waren terug gekomen, van dat ze er niet van gediend waren ofzo

1 like

Ah ik vind dat stelletje van aflevering 2 echt heel cute <3 maar komt denk ik ook wel doordat ze heel anders in beeld zijn gebracht dan dat stel in aflevering 1, daar ging het echt vooral om de stress van het huis kopen

2 likes

Dat stel van de laatste aflevering: zo enthousiast en leuk! Huis is prachtig geworden. Weet niet of ik het had gedaan met de garage maar resultaat is wel erg mooi.

1 like

Bij KZK lijkt de zoektocht soms onmogelijk en duurt het twee jaar voordat ze ĂŒberhaupt iets vinden, maar bij Voor hetzelfde geld vinden ze 3-4 huizen in één keer die allemaal (enigszins) geschikt zijn en zoveel mogelijk binnen de wensen passen en hebben de mensen zelfs keuze waar ze kunnen wonen. (OkĂ© ze brengen niet allemaal een bod uit, maar ik denk dat dat ook niet de insteek is van elke deelnemer)

4 likes

Ligt dit verschil niet aan zoeklocaties? Bij KZK zie ik toch vaak mensen die in de grote stad willen blijven voor een relatief laag budget (ook al zijn het echt hoge bedragen die beide “starters” in dit nieuwe seizoen hadden, maar in deze verotte markt kan je er weinig mee in de stad). Terwijl als ik naar voor hetzelfde geld kijk, zie ik stellen die het juist in dorpen/kleine gemeentes zoeken die bekend zijn minder te kosten dan de “grote” stad waardoor veel meer mogelijk is?

2 likes

Nou het stel van dit seizoen wilde op het platteland wonen in Groningen en zelfs daar lukte het niet meteen

De val van Alex zit er in :joy:

15 likes