Kopen zonder kijken

Oh leuk eindelijk een topic!

Dit moment achtervolgt me sinds vorige week in mijn nachtmerries trouwens:

51 likes

Ja het leek wel recht uit een bejaardentehuis

1 like

Ik begrijp dit ook echt niet. Plus dat ik me afvraag of ze die investering er nog uit gaan halen (ja je koopt/verbouwt niet om te verkopen blabla maar het is toch wel lekker om een beetje een verstandige investering te doen). Ik zag op Funda dat een huis paar deuren verderop wat al veel meer gemoderniseerd was voor 550 te koop stond. Dan vind ik een ton meer wel echt bizar. Zeker als je dan een keuken en badkamer van deze winkel hebt, dat is nou ook niet echt topsegment ofzo. Met een matig keukenwerkblad, en heel modegevoelig met die zwarte kranen en frontjes. En een badkamer waar je niet meer binnen kan komen als er iemand bij de wastafel staat want daar is het te krap voor :woman_shrugging:

Ik neem trouwens aan dat de kosten voor keuken, badkamer, trap en kozijnen niet uit hun eigen budget komen, aangezien je tijdens het kijken doodgegooid wordt met Sanisale, Keukensale, Belisol en Upstairs gedoe.

Schrok me verder nog de tandjes gisteravond toen ik vanuit de tuin van de ouders van die meid ons appartementcomplex zag liggen. “Het kwam allemaal ineens wel heel dichtbij”.

10 likes

Er zat ook asbest onder die vloer toch? Of was dat een andere woning? Asbest saneren loopt volgens mij behoorlijk op in de kosten

Dat was een andere woning die ze uiteindelijk niet hebben gekocht

Hahaha ik had echt even een error over het woord ‘manuren’. Ik las het als maanUUren en ik dacht echt wtf is dat nou weer voor term? Maar heb 'm hoor, mAnuren
 :sweat_smile:

1 like

Je hebt ook gelijk het is een normaal woord! Hahaha vrouwuren was ook een leuke geweest :smile:

1 like

Ohh zo zie je maar weer hoe goed ik heb opgelet :sweat_smile:
Ik vind 2 ton ook echt mega veel geld voor deze verbouwing als je idd nagaat dat een deel ook spon is. Ik dacht als er asbest verwijderd moest worden dan zat daar iig nog een verklaring, maar dat was dus niet eens zo.

Ik denk dus (maar dit is puur speculatie), dat er minder gesponsord wordt bij grote budgetten. Soms blijft er amper gekd over en doen ze alsnog een relatief grote verbouwing, waarvan ik denk: dit kan niet anders dan veel sponsoring, maar hier denk ik dat het onmogelijk is om zoveel geld uit te geven als de trap, badkamer, kozijnen en keuken gratis waren (edit: maar heb er nul verstand van. En bedenk me ineens dat ons eigen appartement de helft zo klein is en ook 80.000 euro heeft gekost om van energielabel E naar A te trekken).

2 likes

Mensen die huizen flippen voor het geld (zoals vaak op die funda make-overs gebeurt) maken vaak alleen het aanzicht mooi, daaronder is het prut. Energielabel G zo laten (want duur en onzichtbaar), nieuwe radiatoren ophangen (want ziet er netjes uit), maar de leidingen niet wegwerken in de muren (want duur), dat soort dingen.
Dat huis op nr. 20 (die bedoelt @jojo denk ik met het huis van de buren?) heeft energielabel F, enkel glas, dat ziet er allemaal mooi uit, maar eigenlijk moet je alles nog een keer slopen om fatsoenlijk te isoleren wil je ooit klaar zijn voor de toekomst waarin we niet meer op de huidige wijze gaan verwarmen.

En zo’n boom zal je nog tegenvallen :sweat_smile:

12 likes

1450 :scream::joy: ik gil

Dit verbaasd me trouwens enorm. Zie het zo vaak op funda, supermooie huizen. Alles nieuw en dan dus energielabel F-D. Dan moet je dus dat nieuwe stucwerk er weer afbikken voor isolatie? Hoe werkt dit. Waarom mag dit.

2 likes

Omg die boom :scream: nou veel plezier ermee hahaha

Ik bedoelde inderdaad die op nr 20. Zag daar gedeeltelijk dubbel glas staan dus ga ervan uit dat niet alles geĂŻsoleerd hoeft te worden. In de hoop dat je een spouw hebt, kom je dan met spouwmuurisolatie en dakisolatie (dat hoeft zeker niet duur te zijn) plus nieuwe kozijnen al een heel eind. Het is een rijtjeshuis dus dat scheelt veel voor de spouw.
Als ik kijk naar ons eigen huis (bouwjaar '48) en verbouwing zou je dan met 30k al een heel eind moeten komen richting waar ze het huis in deze aflevering naar hebben gebracht. Dit huis zal nu na verbouwing ook geen energielabel a hebben lijkt me, eerder d of met mazzel c.

Alles mag helaas, maar ik ga er niet voor betalen :stuck_out_tongue:
Als je spouwmuren hebt kun je achteraf isoleren, maar bij enkelsteens oude huizen moet je eigenlijk een voorzetwand of iets dergelijks bouwen, dat moet dan over je mooie nieuwe stucwerk heen. Onder de vloer kan je bij een kruipruimte nog wel na-isoleren, maar als je een vloer recht op het zand hebt moet de hele vloer eruit, alles uitgraven, isoleren en een nieuwe vloer storten. Een dak kun je aan de binnenkant isoleren, maar als dat net allemaal nieuw afgetimmerd is moet dat dus allemaal weer los. De raamopeningen moeten meestal opnieuw worden afgewerkt als je nieuwe kozijnen plaatst.
Dat zijn allemaal dure en onzichtbare investeringen waar veel mensen geen zin in hebben, dat is denk ik ook waarom je nu zo langzamerhand veel van dit soort huizen op funda ziet verschijnen, de gemeente komt aankloppen met plannen voor ‘gasloos’ enzo, en dan komen ze er ineens achter dat er nog een berg extra geïnvesteerd moet worden.

2 likes

Ik snap echt niet waarom deze mediocre man nog op tv is

5 likes

hahahhaha ik moet ook steeds denken aan dat nota bene haar eigen man zei ‘Kom, geef een kus!!!’

6 likes

Recht op de mond ook!

2 likes

Kan ook gewoon arbeidsuren, toch? Zo staats het bij ons iig vaak op de factuur van klussen.

Ik ook haha heerlijk. Wil bob zijn! Echt leuk!

1 like

Ik ook, ik vond dit zooooooo raar??? Dat je kerel zegt ha ha geef hem maar ff een kus zit toch plastic tussen schat!!! Nee wtf

4 likes