Kopen zonder kijken

Hahaha nice dat het er nog inzit!

1 like

Dat eerste is niet helemaal waar (heb in precies dezelfde tijd op precies dezelfde locatie een huis gezocht haha). Hun eisen waren wel echt heel erg onrealistisch voor Leiden toen (zeker aangezien ze de buitenwijken waar het toen in theorie nog wel had gekund in het begin hadden uitgesloten). Maar goed, maakt ook niet uit verder want ben het er zeker mee eens dat het geen gekke eisen waren.

Maar ik dacht bij dit stel wel ook echt van jemig, volgens mij zijn jullie nu echt niet heel veel beter af. Vooral omdat zij zo graag in de buurt van de stad wilde blijven wonen en ze nu echt in een dorp mega ver van de stad zijn gaan wonen. En er voor dat geld wel echt wat mogelijk was geweest in dorpen waar je wel met de fiets nog naar de stad kon (alleen dan geen huis met karakter en ook geen 100m2. maar ja dat hadden ze nu ook niet). Vond het wel heftig dat ze zo aandrongen op zoekgebied uitbreiden. Maar goed, ze leken er zelf wel echt heel blij mee haha. Dus dat is natuurlijk het belangrijkst.

3 likes

Ik vind het wel jammer dat het bijna altijd stellen zijn die 4/5 ton uit kunnen geven aan een huis, in al die seizoenen is er 1 stel geweest dat minder had en meubels uit de kringloop kreeg toch? Van wat ik me kan herinneren vond ik dat wel een van de stellen die het meest dankbaar waren voor alles, de rest is vaak toch geïrriteerd dat de zolder niet geschilderd is ofzo.

2 likes

Ik zou dat oprecht veel leuker vinden! Dat je ziet dat je tegenwoordig met 2 ton (en een hele gesponsorde inrichting, dat dan weer wel) toch een leuk huis kan kopen.

4 likes

Inderdaad, ik zou zulke situaties veel leuker vinden om naar te kijken. Of singles ofzo. Maar dat mag niet eens, ze overwegen je alleen als je een stel bent. Weet niet of er ook een budget eis is maar ik wil meer mensen met 2 ton budget!

Kan dat nog? Haha nee moet wel kunnen toch met al die sponsoring lijkt me, kom op RTL geef ons mensen met een lager budget

2 likes

Ja dit vind ik heel jammer, anders had ik mezelf opgegeven! Ik snap het deels wel, want onderdeel van het programma is natuurlijk ook dat je er samen niet uit komt omdat je het oneens bent over type huis, locatie, etc
Maar goed, die “discussies” heb ik ook met mezelf :upside_down_face:

6 likes

Ja en ik denk dat je juist dan meer twijfelt over locatie concessies (dus meer twijfel scènes enzo als ze die willen hebben, alleen praat je dan tegen de camera in plaats van tegen elkaar op camera). Als je samen bent woon je tenminste nog samen in een dorp waar je verder niemand kent, als je alleen bent lijkt dat me een veel moeilijkere keuze. Dus ik vind het echt een stomme reden om alleen maar stellen te kiezen

5 likes

Ik zou het ook zo leuk vinden om (iemand alleen of wat meer diversiteit) te zien. Als je dan zo nodig een gesprekspartner nodig hebt bij iemand dan kan je toch net zo goed vrienden/familie laten zien. Ik vind het zo flauw om vast te houden aan het format, maak er desnoods een spin off van zou ik denken. Kopen zonder kijken wordt zo goed bekeken, daar zou je toch makkelijk iets mee kunnen?

En trouwens in BE zijn ook weleens twee families tegelijkertijd of een vrouw alleen (met kind) geweest dus dat hele antwoord van format slaat toch eigenlijk ook nergens op?

2 likes

Dat er verschil is in keuzes hoe het programma in te vullen is kan natuurlijk wel verschillen per land. Misschien kiest NL ook alleen voor stellen, omdat die zich meer opgeven en denk ook dat het budget meespeelt. En wellicht vinden ze het “saai” als ze niet met een stel werken.

Valt sowieso wel op dat er eigenlijk (vaak) alleen stellen en/of meerder huisgenoten voorkomen in NL woonprogramma’s en nooit echt alleenstaande. Of ik heb dat nooit gezien.

Edit: maar je hebt gelijk hoor dat “het past niet in het format” natuurlijk gewoon een slap excuus is

1 like

Het heeft bij dit stel dus vier maanden geduurd voordat er een concessiegesprek kwam? 140m2 karakteristiek jaren 30 aankopen voor om en nabij de 500.000 euro in regio Utrecht. Lol

Haha dit stel: hoogbouw enzo. Gaat het om drie verdiepingen

5 likes

Zo dat logeerplekje van familie is ook niet mis

Edit: leuk huis, maar die badkamer is toch echt niet oké? Dat je je badkuip in doucht?

4 likes

Nee maar ze wilden PERSE een bad want is wel handig met een klein kind. Want dat kind blijft natuurlijk altijd klein

5 likes

Ben nu aflv. 3 op Videoland aan het kijken en omg dit stel. Heerlijk typisch KZK weer dit :joy: hoezo 100 m2 te klein met 1 kind, doe eeeeeeeven normaal.

11 likes

Jaaa mijn vriend en ik zouden zooo blij zijn met 100m2 nu!

Ik vraag me ook echt af hoe zij een huis kunnen kopen voor €660.000 zonder overwaarde van een huidig huis?!

Geen idee wat voor werk zij doen, maar als je allebei boven modaal verdient is dat wel haalbaar, ik verwacht ook wel een jubeltonnetje en wat spaargeld erbij?

3 likes

Ik denk sowieso een jubelton per persoon

5 likes

Waar zijn de diverse situaties en wensen die ze beloofd hebben :sob: Ik zou ook wel eens een single willen zien met een appartement ofzo. Of écht starters met hun eerste huisje en klein budget.

Niet deze kakkers.

15 likes

Inderdaad. Om elke keer te benoemen dat ze 2,5 uur moesten rijden en dat ze niet verwacht hadden dat de markt daar ook zo gek was.

12 likes

& @Evenveel jaaa met een jubelton (of 2) kom je natuurlijk ook wel heeel ver! Het is alleen zo’n ver van mijn bed show, zo’n bedrag dat ik echt even denk wow hoe dan! Wel fijn natuurlijk als je dat kan, vooral in deze tijden heb je dat wel nodig voor een fatsoenlijk huis :’).

1 like

Volgens mij mag jubelton maar 1x worden gegeven per stel, als je fiscaal partner bent (en dat ben je met een kind).

Maar alsnog 1 jubeltonnetje vast wel ja.

Edit: huh zij werkt in een callcenter en zij kunnen 660 neerleggen? Wat doet hij? :joy:

Jezus dat huis van die ouders… :exploding_head:

1 like