Kopen zonder kijken

Ja ik weet het eigenlijk zeker haha net even opgezocht bij mijn grote vriend de fiscus

1 like

Hij wil grasmaaien :joy:

2 likes

Nee dat is ook niet te doen voor zo’n budget, maar wel een stuk realistischer dan stellen die al 500k als budget hebben en als Bob belt ook nog ff 40k bij kunnen leggen alsof ze een kopje koffie bestellen bij Starbucks.

8 likes

Vind het echt prachtig! Vind echt alles mooi.

1 like

Vind die jubelton echt zo’n grap. En dan wordt er zogenaamd ingegrepen door de jubelton te verlagen, schaf het gewoon per direct helemaal af. Maarja aan de andere kant, dan sta je als single alsnog kansloos tegenover stellen dus wat dat betreft maakt het eigenlijk ook niet uit

Na die verlaging is hij 27k, en dat is gelijk aan de algemene eenmalige verhoogde schenkvrijstelling. Die wordt sowieso niet afgeschaft en ze mogen toch niet gecumuleerd worden, dus die tussenstap is in principe gelijk aan afschaffen.

1 like

Nou zij werkte bij een soort telefonische helpdesk, dus dat goede salaris moet dan echt van hem komen.

Tuuurlijk op de valreep nog ff 40k extra :money_mouth_face:

Holy shit ik ga ook in het hoge noorden wonen. Misschien kan ik dan nog ooit kopen :joy: dit allemaal voor €380.000 :open_mouth: Koop je hier niet eens een appartement van

1 like

Ze werkt als een soort tussenpersoon voor acute verpleeghuisachtige zorg, dat betaalt denk ik wel iets beter dan het callcenter van de Postcodeloterij. Maar hij zal ook genoeg verdienen denk ik.

2 likes

Ik snap echt wel dat ze balen dat ze met zo’n goed budget alsnog niks kunnen vinden. En wellicht hebben ze idd gewoon een goed salaris, hoeft niet altijd een jubelton aanwezig zijn als jonge mensen wat meer te besteden hebben

1 like

Aflevering 2 was gewoon twee vliegen in een klap

:white_check_mark: Buiten de Randstad
:white_check_mark: Mensen van kleur

:cry:

5 likes

De jubelton wordt per 2024 wel helemaal afgeschaft. De verlaging volgend jaar is alleen ingevoerd omdat afschaffen in 2023 voor de Belastingdienst nog niet uitvoerbaar bleek en verlagen wel. Zoals @L.C al zegt staat verlagen tot 27.000 voor ouders die aan kinderen schenken praktisch gelijk aan afschaffen omdat er sowieso een eenmalige vrijstelling bestaat.

Overigens kun je zelfs meer dan 2 jubeltonnen ontvangen per stel, je mag ook nog van grootouders/andere familieleden en zelfs van onbekenden een jubeltonnetje krijgen. Dit mag je ook allemaal in een woning stoppen.

2 likes

Ja bizarre huurbedragen altijd… van 1700e per maand kun je ook een groot hypotheekbedrag hebben.

Dat klopt, 1150 exclusief zeiden ze he? Is ook best een oké huurprijs maar toch.

3 likes

1350 zelfs dacht ik!

5 likes

Klopt zeker, maar bedoel meer voor 1350 exclusief heb je best een grote hypotheek als je het zo rekent.

3 likes

Maar een kleine rekensom leverde nu ook al een flinke hypotheek op.
Ze betalen (als alles via de hypotheek gaat) ook iets van €2100 per maand.

4 likes

@SpeedOfSound Carpetright was vorig seizoen ook sponsor, volgens mij was dat het eerste Carpetright seizoen. Ook Eijerkamp was vorig seizoen nieuw.

Volgens mij doet Upstairs nog steeds mee, maar niet in elke aflevering. Ik zag gister nog zo’n ‘dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door Upstairs’ stukje na een van de reclameblokken (ook helemaal op het einde geloof ik).

Ik vond dat stuk gras met die neonroze grasmaaier echt leuk uiteindelijk!

2 likes

Ik moest zo lachen om Martijn die vroeg aan roos of de tegel 60 bij 60 was :rofl::rofl:

10 likes