Kopen zonder kijken

Ik vind het huis qua verbouwing en materialen echt tegenvallen. Vooral dat marmer vind ik zo lelijk, en die keuken oogt qua materiaal heel cheap. (Kunstof of gelamineerd blad etc) Voor dat bedrag.
Wel de aflevering van de vijver haha.

Oh en Martijn had z’n lolbroek aan :smiling_face_with_tear:

6 likes

Afl 3

Ja ik vond het ook tegenvallen voor meer dan 7 ton. Niet eens een fatsoenlijke tuin en alle kleuren waren ook meh. Maar gelukkig leken ze zelf wel blij.

Edit en ik snapte dus echt niet dat die lelijke blauwe deuren er boven nog in zaten?!

8 likes

Haha ja die ze (Martijn) er eerst nog heel stoer stonden uit te trappen. Maar goed dat dat niet gelukt was, anders geen deur? :joy:

5 likes

Ohh ik zie nu pas dat er op Videoland de eerste drie afleveringen van het nieuwe seizoen Voor Hetzelfde Geld staat. Ook leuk

5 likes

Vind dit ook een leuk programma ja! Ik vraag me alleen altijd af welke mensen (zeker in deze tijd) hun huis een week willen afstaan voor proefwonen? Waar gaan die mensen dan heen? :joy:

2 likes

Sorry ik ben een stalker en ging haar googelen :rofl:
Maar ze is Hbo verpleegkundige, dus zal geen standaard callcenter zijn maar iets waarbij je wel die kennis voor nodig hebt neem ik aan 🫢

En… over het bedrag. Misschien is een van beide wel op jongere leeftijd een of beide ouders verloren en is er een erfenis of wezenpensioen. Ik heb inmiddels van dichtbij ervaren dat een wezenpensioen verbazingwekkend hoog kan (nadruk op kan, hoeft niet) zijn.
Dan levert iemand denk ik met liefde die 1 of 2 ton in om z’n ouders terug te krijgen :upside_down_face:

6 likes

Wezenpensioen is toch alleen tot aan je 21e, dacht ik ? En het koppel was ouder. Ooit zelf in zo’n positie gezeten, helaas.

1 like

Hmm nee tot 27 zolang je studeert. Althans, dat is wat ik ervaar haha.

Kinderen - Werknemer.

Maar dat kan vroeger anders geweest zijn natuurlijk!
Zij was 27 toch? Je kan zo iets best opsparen en zo een leuke spaarpot creëren. Beetje bitterzoet natuurlijk

1 like

Ohh ahaa! Ja bij mij is het wel een hele tijd geleden gebeurd en was dat dus opeens over. En veel schulden erna, helaas.

Dit was eerder wel toch? :thinking:
Dat ze het werk erbij zeidenV

6 likes

Haha wtf

4 likes

Waarom zou een van de ouders overleden moeten zijn?

Mijn vriend en ik kunnen samen ook een idioot bedrag ophoesten, doordat we meerdere jubeltonnen hebben gehad en allebei fulltime werken (prima hypotheek als je al eigen geld hebt). Niet om tof te doen, maar sommige mensen hebben gewoon geluk (qua geld).

3 likes

Ik vind dit speculeren echt heel naar. Waarom moet er meteen worden uitgegaan dat iemand zijn ouders zijn overleden(?!), jubelton(nen) zijn geweest etc. Er bestaan ook jonge mensen/starters die een goed salaris hebben. En wellicht betalen ze wel mee aan de huur bij haar ouders die maanden en wellicht ook niet. Heel apart dit

17 likes

Ze zegt niet dat dat moet toch? Het kan… en dat is wel iets om in gedachten te houden voordat je (niet zozeer jij hier) de conclusie trekt dat ze vast verwend zijn. (En wat dan nog?)

Zelf zit ik ook in een vergelijkbare positie waarin we op jonge leeftijd veel geld te besteden hebben met ‘normale’ banen, vanwege (meerdere) erfenissen van heel dichtbij. De jaloezie en schuine gezichten zijn soms pijnlijk en maakt dat je jezelf wilt verantwoorden terwijl je dat eigenlijk niemand verplicht bent :pensive:

4 likes

Dat was idd wat ik wilde zeggen. Er wordt snel gezegd dat mensen verwend zijn, vast een jubelton krijgen etc. Terwijl geld soms op een nare wijze gekregen wordt. Maakt het niet minder functioneel in de woningmarkt (of welke markt dan ook).
Maar het gespeculeer dat mensen vast verwend zijn door hun ouders want “zij is slechts call center medewerker”, vind ik ook raar/naar. Als je speculeert, houd dan in je hoofd alle opties open.

3 likes

Nee man het is gewoon raar om te speculeren of iemands ouders zijn overleden

22 likes

Over singles had Jeroen vlg mij in een interview gezegd dat het juist ook om de “strijd” clash gaat tussen partners, van wat zijn de wensen en tegenstellingen.
Maw format past niet op singles

1 like

Maar een single kan toch ook moeite hebben met deze huizenmarkt, het lastig vinden om keuzes te maken en niet weten hoe diegene het aan moet pakken? Daar gaat het ook over, niet alleen de strijd onderling.

1 like

Wie is Jeroen

8 likes

Belastingvrij schenken voor een woning.
Waarom het jubelton heet weet ik ook niet haha

1 like