Ze hadden op tv wel gezegd dat dit een “tussenwoning” was.
Had dat stel uit Nijmegen het huis ook niet heel snel weer te koop gezet?
Al kan ik het me wel voorstellen want door die isolatie op de muur had ik het huis al nieteens durven kopen
Was dat dat stel waarbij er naast iemand woonde die steeds aan het drummen was? Of ander muziekinstrument bespeelde maar iig daardoor steeds lawaai
Haha ja dat stel inderdaad!
Dat stel dat dag na de onthulling het te koop bord buiten zetten? Dan snap ik wel waarom je spijt zou krijgen met zo overhaastte beslissing. Hebben ze dit ergens genoemd of?
Wow serieus? Ik vind 135 k echt veel en zou denken dat dat makkelijk te doen zou zijn. Wij hebben ons huis volledig (op de zolder na) cosmetisch laten verbouwen (nieuwe keuken met kookeiland, timmerwerk (nieuwe vensterbanken, ombouw oude haard, verplaatsen deur), nieuwe badkamer, inbouw houtkachel, nieuw toilet, trapbekleding, alles stucen, alles verven) voor een budget van 30.000. Zodoende vond ik dit juist echt mega duur. En we hebben zeker ook wat zelf gedaan, maar dat beperkte zich tot schilderwerk en het ‘slopen’ aan het begin.
30.000 is wel echt heel laag voor wat je allemaal opnoemt, wanneer was dit?
Edit: en een uitbouw is ook wel weer van een andere orde natuurlijk
2017, zal ongetwijfeld uit hebben gemaakt. We wonen er nu bijna 5 jaar. Al gaat degene die dit voor ons heeft gedaan volgend jaar onze zolder verbouwen met dakkapel, timmerwerk etc en dat viel ons ook best mee. Misschien hebben we gewoon geluk met deze persoon. We hebben hem destijds gevonden via ‘De Klussenier’, misschien een tip voor anderen.
Ah oke, dat zou heel goed kunnen! Dan heb ik gewoon een ander referentiekader. Er is natuurlijk ook veel meer vraag nu naar goede aannemers/bouwers, dus zij verkeren gewoon in een luxepositie en kunnen meer vragen…
Alleen een rijtjeswoning van 110 m2 stucen kost nu al ongeveer 10500 euro (Brabant). Goedkoopste van de 6 opgevraagde offertes. Wachttijd voor een badkamer is +/- een jaar bij verschillende zaken. Installatiekosten voor een kleine badkamer was bij ons 8000 euro .
Voor € 30.000 ga je het nu echt niet meer redden al is het alleen maar omdat bijna alle materialen ontzettend duur zijn geworden. Ik ben al een aantal jaar bezig met het opknappen van mijn woning en ik doe dit echt stap voor stap. Zo moet ik oa een nieuwe schuur en de schuur die ik vorig jaar had gevonden voor zo’n € 3.500 is op dit moment zeker € 6.000.
Ik snapte die uitbouw niet zo in de aflevering van gister. Uiteindelijk stonden er alleen maar hoge keukenkasten in en voor de rest was het net niks. Voor de rest kun je weinig met die ruimte omdat dat wandje met het kookeiland/barretje zo in het midden staat. Als dat eiland/wandje er niet geweest was, had je de eettafel meer richting de uitbouw kunnen plaatsen, dan had je tenminste echt wat aan die ruimte gehad. Voelde niet echt van toegevoegde waarde zo.
Ik vind dit zo stom. Juist onder de 400.000 kan je die hulp goed gebruiken en vind ik ook veel leuker om te kijken (omdat het voor mij vergelijkbaar is) dan iemand met een budget van + €600.000 ofzo.
Nou ja inderdaad, las het net ook en dacht ja hallo voor 4 ton kun je zelf ook wel iets vinden als je wat eisen van je lijstje afhaalt. Met minder kun je tegenwoordig bijna niks meer en juist dan is zo’n programma super handig
Ja oké maar wees even realistisch. Dit programma draait op sponsoring van die verbouwingen. Met 2 ton budget kan je niets verbouwen, dan zou je voor 1,5 ton een huis moeten kopen. Deze mensen kunnen ook niet toveren hè?
Wat een onzin weer zeg, ik snap echt niet waarom ze zo graag zoveel mensen willen uitsluiten. Ja angst ofzo dat het anders niet lukt en ze geen afleveringen kunnen vullen? Maar hallo, juist voor die mensen is dit programma toch een uitkomst. Voor 4 ton kan je zelf ook wel iets zoeken. Begin echt een hekel te krijgen aan dit programma haha (maar ik blijf uiteraard wel kijken)
Ik snap je punt en met €200.000 kunnen ze niet veel inderdaad. Maar denk dat 3 ton (vooral buiten de randstad) best zou kunnen. €250.000 voor een appartement/gezinswoning en dan €50.000 + spon verbouwen. Ik denk dat met name starters hulp kunnen gebruiken en echt niet elke starter kan even een huis van +€400.000 kopen. €300.000 is ook niet voor iedereen haalbaar natuurlijk maar al wel voor meer mensen.
Ik denk dat ze vooral naar het algehele plaatje moeten kijken, eigenlijk. Wil je voor €300.000 150m2 in hartje Utrecht of wil je voor €300.000 een appartement/klein eengezinswoning in Enschede (oid).
Sowieso zou het leuk zijn als ze meer buiten de Randstad zouden doen. Bijvoorbeeld Limburg, Friesland, Zeeland… heb nu het idee dat het toch voornamelijk Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht is
Is zo ver rijden!!!
Oohh dat vond ik ook zo irritant tijdens die aflevering waar dat stel uit Groningen in zat. In plaats van iets leuks zeggen over Groningen, de omgeving, weet ik veel bedenk iets, gaat het alleen maar over “ja het was wel ver rijden zeg, jeetje wat ver weg allemaal” .