Maar uiteindelijk is het een tv programma, geen hulpverlening. Het zou ze idd sieren als het wat diverser zou zijn, maar het is wel duur om zo’n programma te maken en je moet je afleveringsdeadlines halen, dus ik snap wel dat ze dan wat meer op safe willen spelen.
Maar laatst was het budget 360 toch? Hoe kan dat dan?
Denk omdat zij zich al zo’n 1,5 jaar geleden hadden ingeschreven oid. Wij hadden ons destijds ook aangemeld (wel met minder budget) en mochten een vlog opnemen. Denk dat ze toen nog geen limiet hadden dan? In die 1,5 jaar zijn de prijzen natuurlijk ook mega gestegen.
Ben ik de enige die het vet saai zou vinden als ze alleen nog maar minihuizen in schubbekutteveen zouden kopen om starters te ‘helpen’? Gaat om nog geen tien huizen per jaar he, het is niet dat zo’n programma ook echt zoden aan de dijk zet.
Nee niet alleen maar, maar ik zou wat diversiteit wel wat leuker vinden dan alleen maar rijke stellen haha. Maarja dat gaat toch niet gebeuren blijkt
Ik zou het ook wel weer leuk vinden als er een keer zo’n knaller tussen zit van mensen die 1.5 miljoen te besteden hebben (of gewoon 2.5 lekker extreem). En dan zo’n mega boerderij moderniseren ofzo. Of een oude kerk of stal verbouwen.
Maar 400.000 euro budget is 2x modaal plus een klein beetje (2/3duizend euro). Ik ga niet doen alsof je dan weinig geld hebt, maar ik vind het ook overdreven om te doen alsof dat alleen maar rijke mensen zijn als van de vier afleveringen er al twee met een budget onder de 400.000 zijn geweest. De gemiddelde verkoopprijs voor een woning is ruim over de 400.000 euro. Denken dat je voor een budget van 300.000 euro een leuke starterswoning koopt en verbouwd is niet echt realistisch.
Ik vind het dit seizoen eigenlijk nog wel prima qua diversiteit in woonwensen. Of ja, het kan zeker wel veel diverser natuurlijk, maar ik bedoel dat het best een grote range is nu al. Dat stel dat iets van 380.000 als budget had (volgens mij) en in eerste instantie iets in Leiden zocht of dat stel dat 700.000 te besteden had zijn toch echt wel heel anders qua wensen. Ja allebei een eerste koophuis maar daar is dan alles ook wel mee gezegd vind ik haha. Die laatste vonden 100m2 al veeeeeel te klein en wilde daarom verhuizen en die andere waren uiteindelijk blij met een huis van iets van 90m2. En dan dat oudere stel van de laatste aflevering (vooruit kijken) is ook weer heel anders.
Maar zou het wel leuk vinden als ze ook een keer een appartement verbouwen. Want daar kan je vaak ook echt wel hele toffe dingen mee doen ook voor minder budget.
Ik denk echt dat ‘jullie’ de huizenprijzen onderschatten en wat haalbaar is. 4 ton klinkt als en is verschrikkelijk veel geld, maar in dat segment is een huis vinden óók enorm moeilijk en geen kwestie van wat onrealistische eisen van je lijstje schrappen.
De gemiddelde transactieprijs van verkochte woningen was in oktober 2021 419K in Nederland als ik RTL nieuws mag geloven. In de Randstad liggen de gemiddelde prijzen al tussen de 500-600K. Je krijgt echt geen korting op de huizenprijs omdat je meedoet aan dit programma, dus ik snap dat ze een budget van minimaal 4 ton hanteren. In sommige regio’s wordt een appartement vinden voor dit budget vinden al heel lastig, en dat is niet alleen Amsterdam binnen de ring.
Wat is een meergezinswoning? Een studentenhuis?
Ik zat ook al na te denken maar denk appartementen/maisonnettes/bovenwoningen. Waar meerdere woonruimtes via één opgang te bereiken zijn
Viel me ook op dat ze toen minder de standaard leveranciers hadden en meer lokale ondernemers had ik het idee. Misschien zijn de ondernemers uit de Randstad dat ook wel, maar nu kon jet het duidelijk horen aan het Groningse accent in ieder geval haha
Hier op het platteland van Groningen worden biedingen meer dan een ton boven de vraagprijs gedaan
Dat dorp is vlakbij de stad
En late reactie want net teruggekeken.
Same here! Zus van mijn vriend heeft hun huis 3,5 jaar geleden laten stucen, wij ons iets kleinere appartement door dezelfde stukadoor vorige week. Bij ons was het ruim 3000 euro duurder.
en @quarterlife ze hadden Zuidhorn toch ook opgegeven als dorp waar ze graag wilden wonen? Dan kan ik me wel goed voorstellen dat Noordhorn ook prima is, dat is praktisch hetzelfde dorp toch.
Ja denk ik ook, want de gemiddelde prijs ligt lager dan eengezins
Ik bedoelde het stel dat van Leiden naar Hillegom is verhuisd. Dat is niet echt te fietsen? Of ja, je kan het fietsen maar dat duurt een uur haha. Niet echt mijn idee van dichtbij de stad wonen, maar goed iedereen beleeft dat anders haha. @tessel
400.000 is echt geen 2x modaal. Althans, wij verdienen zeker geen 2x modaal (en sowieso niet want studieschuld) maar dat was wel ons budget
4 ton is zo gek nog niet.
Oh wacht excusez moi wij hadden overwaarde van het vorige huis, niet over nagedacht sorryyyy