Kopen zonder kijken

Ik wil hier nog even op reageren ook al is het bijna twee weken later. Ik ben al aardig lang bevriend met haar (sinds de middelbare school) en was gisteravond bij haar. Ze zitten helemaal op hun plek in Hillegom. Erg fijn en mooi huis :heart_eyes:

10 likes

Aflevering 5:

Echt een heel leuk stel! En eindelijk eens geen kinderwens. Zo’n bad in de slaapkamer is ook echt een droom van me :heart_eyes:

7 likes

Ik vind aflevering 5 in Leeuwarden ook weer heel leuk. De verbouwingen zijn mijn favoriete onderdeel. Mag wel meer in beeld komen tijdens de afleveringen

2 likes

Leuk stel bij aflevering 5! Ik vind dat er toch wel merkwaardige keuzes zijn gemaakt van die 140k die er over was voor de verbouwing. Ze hebben m2 weggehaald (bijkeuken) en de keuken leek best wel klein. Niet echt een woonkeuken wat ze wel wilde. Maargoed, ze leken er zelf wel erg blij mee.

9 likes

Ik had het van de week met m’n vader over onze eventuele verbouwing. Nou dat was natuurlijk allemaal Overdreven duur en onnodig hoog aan de prijs.

Kom ik net bij m’n vader.
“Zeg, kijk je wel eens dat programma: kopen zonder kijken? Heb je gezien wat ze daar voor 100.000€ doen?! Dan kan die verbouwing van jullie toch nooit 50.000 zijn?! Ik denk dat je wordt opgelicht. Zou die Bob eens benaderen.” :rofl:
Tuurlijk pap haha

16 likes

Goh alweer in het noorden?! Wat zijn ze toch van de variatie dit seizoen!! :scream:

@Fishing je vader heeft nooit van sponsors gehoord zeker? :rofl:

2 likes

Ja dit dacht ik ook al idd, geen woonkeuken! Terwijl dat volgens mij 1 van de hoogste eisen was.

3 likes

Ik zit klaar voor de nieuwe Video-aflevering, zin in. Wel jammer om niet samen live te kijken.

Aflevering 5

Ze hebben inderdaad wel afwijkende keuzes gemaakt. Idd die bijkeuken slopen (minder m2) en van de 2 slaapkamers op de eerste verdieping één slaapkamer gemaakt. Vooral dat laatste maakt het huis wel minder interessant om later evt. door te verkopen. Meeste mensen hechten meer waarde aan een extra slaapkamer dan kleedkamer annex badruimte. Maar ze waren er zelf heel blij mee, dus ze hoefden de verbouwing ook niet doorverkoop-proof te maken :sweat_smile:

3 likes
Aflevering 5

Ik snap ook niet waarom ze geen uitbouw bij de keuken hebben gemaakt zodat er een eiland hadden kunnen maken. Volgens mij wilden ze dat juist graag.

8 likes

(Afl 5) Heel leuk stel en prachtig verbouwd! Dat bad in de slaapkamer en die mini bieb, echt mijn droom ook :heart_eyes: Maar inderdaad een rare keuze om van die bijkeuken een overdekte tuin area te maken… De keuken had echt wel groter gemogen, terwijl de tuin juist al enorm was…

Moest wel lachen om het shot van hun oude huis #cunt

10 likes
aflevering 5

In die keuken hebben ze echt rare keuzes gemaakt, helemaal als je kijkt naar het commentaar dat ze hadden toen ze het huis voor het eerst zagen want over die bijkeuken waren ze zo enthousiast. Zou Bob dat niet te zien krijgen? En volgens mij is die keuken sn sich niet eens veel groter geworden en ik snap al helemaaaaal niet dat je met zo’n verbouwingsbudget niet uitbouwt voor een kookeiland. Ze koken nu alsnog met hun rug naar de gasten? Dit is me wel eens vaker opgevallen, dan hechten mensen waarde aan koken met vrienden, open ruimtes etc., en dan koken ze met hun rug naar de gasten toe waar echt wel andere opties mogelijk zouden zijn geweest

Tuurlijk waren ze enthousiast bij de onthulling maar denk echt dat zij hun geld anders besteed zouden hebben

8 likes

Haha ik zei dat dus, hij: nou dat denk ik niet hoor. Zo’n keukenboer geeft echt geen cent cadeau hoor!!1!!! :rofl::raised_hands:t3:

2 likes

Unieke naam, Volcmar. Nog nooooooit gehoord?!

Samenvatting

Zal me niet verbazen als uitbouwen gewoon te duur was. Lijkt me ook vrij loos aangezien ze die ruimte totaal niet nodig hadden. Hoeveel drama is het ook als je met je rug naar je gasten kookt? Die bijkeuken snap ik ook wel, het huis is ruim zat en ze wilden ook graag een tuin met overkapping

Vond het wel echt een leuke aflevering. Ook leuk om te zien dat ze ook bezig zijn geweest met verduurzamen.

8 likes
aflevering 5

Het boeit mij 0 maar als je dit in je top 3 van eisen/wensen hebt staan zou ik eerlijk gezegd zeker teleurgesteld zijn, ook omdat het niet iets is wat je makkelijk zelf corrigeert.
Ruimte over de hele woning gezien hadden ze inderdaad niet nodig maar ik kreeg wel continu het gevoel dat ze meer waarde hechtten aan ruimte beneden en dat boven vooral het “rechtop” kunnen staan ze al heel happy maakten en ze hebben juist op de verdiepingen relatief veel gedaan uiteindelijk
Daarom vind ik dat er niet zo goed naar de kopers geluisterd is als bij voorgaande afleveringen

Samenvatting

Achja, ieder zo zijn ding. Ik had het echt waanzinnig verwend gevonden als je met zijn twee in zo’n ruim huis met fijn grote woonkamer, ruime keuken en achtpersoons eettafel woont en dan verongelijkt bent omdat je geen kookeiland hebt.

1 like

Wel opvallend dat Bob bij dit stel aangaf dat ze helemaal geen gekke eisen hadden, terwijl de rest net zoveel eisen heeft in verhouding tot het budget. Zeker omdat dit een ouder stel is en de rest allemaal een stuk jonger. Uiteindelijk bleken de eisen juist wel “te gek” om wat te vindne

2 likes

Ik kijk nu aflevering 5 en het begint al goed: ze willen veel ruimte voor boeken. :pray:t2: Benieuwd wat ze er dit keer mee doen, ik herinner me een aflevering waar ze dat ook wilden en toen stond er dus een smal boekenkastje in het nieuwe huis en was ik teleurgesteld lol.

1 like

Je hoeft niet teleurgesteld te zijn haha. Heel tof geworden wat ze daar van hebben gemaakt. Nu willen mijn vriend en ik dat ook hahaha

6 likes