Kopen zonder kijken

Maar zo bijzonder was dit boekenkamertje vol ikea kasten toch ook weer niet?

Ik had echt verwacht dat ze op zolder zo’n wand zouden timmeren als in het moodboard stond… genoeg ruimte en minder propperig met die tafel…

9 likes

Ik heb niet gezien wat er op het moodbord stond, maar ik vond dit wel erg tof. Bij mij staat het gewoon in de woonkamer :’)

Ik zei ook al: zijn ouders heten sowieso volckert en marijke. Lekker creatief.

3 likes

Over die slaapkamer vind ik zo’n dooddoener. Waarom moet hun huis “doorverkoopbaar” blijven met een extra slaapkamer die zijzelf niet nodig hebben omdat ze geen kinderwens hebben? Misschien willen ze wel 30 jaar hier wonen? En dan nog, al zou ik ergens maar 10 jaar willen wonen dan zou ik nog steeds dat bad in de slaapkamer zetten. Die haal je er zo weer uit.

24 likes

Een wandje (laten) plaatsen is ook echt zo gepiept.

4 likes

Zeker in dit geval, want ze hebben alleen maar de dubbele linnenkast onder de trap naar de zolder weggehaald voor een klein doorgangetje. Daar zet je zo weer een wandje of dubbele linnenkast in, er is niet eens grote constructie nodig.

1 like

Ik geef toch zelf al aan dat zij er helemaal tevreden mee zijn, maar dat ik de verbouwing niet perse waardevermeerderend vind? Minder m2 en minder slaapkamers. Niet erg als het helemaal naar je eigen wens is, maar wel jammer als je om wat voor reden dan ook gaat verkopen.

Vooral door de aansluiting voor het bad en de kraan is het ook niet per se alleen een kwestie van een wandje ertussen zetten want je moet die aansluiting ook weer wegwerken (nieuwe vloer/stucen en daarna risico op lekkage omdat er een afgedopte leiding in je wand zit). In een overspannen markt als deze geen probleem maar als het meer draait naar een kopersmarkt denk ik wel

2 likes

Als het om waardevermeerdering gaat dan kunnen ze beter in elk huis een basic keuken, badkamer en vloer zetten die in de categorie ‘altijd goed’ vallen en vooral niet naar de wensen van de kandidaten kijken.

3 likes

Nou, dat is het andere uiterste en totaal niet wat ik bedoel maar ik vraag me in dit soort gevallen af hoe je dan die verbouwing financiert. Want je kan alleen de verbouwing (deels) meefinancieren als het waardevermeerderend is. Een nieuwe badkamer is dat vaak niet, maar een bijkeuken slopen en hiermee m2 verminderen is dat denk ik zeker niet. Al was er in dit geval overwaarde dus ik beantwoord m’n eigen vraag.

2 likes
Samenvatting

Hoe kan je een verbouwing met modernisering keuken en badkamer, spouwmuurisolatie, asbestverwijdering, dubbelglas, afgetimmerde zolder, hybride warmtepomp, vloerverwarming, nieuwe vloeren niet waardevermeerderend vinden om één wandje in de slaapkamer?

19 likes

Ik vind je reactie echt flauw. Als je een bouwdepot aanvraagt bij de bank moet je een lijstje aanleveren van wat je gaat doen incl verwachte kosten. Dus het maakt niet uit of je 10 waardevermeerderende dingen doet en 2 niet, als de bank onder aan de streep van mening is dat de totale kosten voor de verbouwing niet opwegen tegen de waardevermeerdering, krijg je niet het volledige bedrag.

2 likes

Nou er wordt gewoon meestal middels een taxatierapport gekeken en als je met werkzaamheden onder de max hypotheek blijft qua inkomen én onderpand (dus bv. huis is voor verbouwing 400k waard, hypotheek van 325 erop en na verbouwing 450 waard en verbouwing kost 100k) moet je gewoon hypotheek kunnen krijgen.

3 likes

Wordt het niet juist per element bekeken? Dus ipv in totaal

1 like

Kunnen al die berichten over afleveringen die nog niet op tv zijn geweest ff in een spoiler? Beetje jammer als je alles al weet wat ze gaan doen

10 likes
Samenvatting

Ik snap niet zo goed wat er flauw aan is. Je geeft aan het niet waardevermeerend te vinden en vragen te hebben bij hoe ze het financieren. Ik snap het oprecht niet: ze hebben een oud huis a. Gemoderniseerd en b. Verduurzaamd. Dat is toch per definitie waardevermeerderend? Dat ze daarin twee smaakkeuzes maken (bijkeuken weg en bad in kamer) maakt dat huis of de verdere investeringen toch niet ineens veel minder waard.

@Lemongrab yes, vergeten

6 likes
Samenvatting

@Tostibrood Onderaan de streep zal de waardevermindering door 2 slaapkamers samen te trekken (die relatief makkelijk weer te scheiden zijn, het is maar een kleine opening) een stuk minder zijn denk ik dan de waardevermeerdering door het verduurzamen en moderniseren en het asbest verwijderen. Hallelujah, wat een kostenpost kan dat zijn zeg dat heb ik me echt nooit gerealiseerd.

Had zelf ook wel verwacht dat ze zouden proberen iets met de keuken te doen om die groter te maken en echt bij het eetgedeelte te betrekken, zeker vanwege het budget. Maar heb het idee dat zij er erg blij mee waren en vond het een leuke aflevering. Die puzzeltocht mag wel echt korter van mij, vind dat altijd zo saai en lang duren.

10 likes

Ah ik vond het wel tof en vond die reactie van die man zo aandoenlijk, helemaal volschieten toen hij in de kamer stond🥺

5 likes
aflevering 5

Ik vond zijn reactie ook heel mooi en de kamer zag er leuk uit, maar vond het wel inspiratieloos/weinig creatief. Op hun moodboard stonden wel creatievere, en in mijn ogen leukere, ideeën volgens mij

8 likes

Afl 5

ik had echt gehuild van die keuken,vind dat zo jammer voor hun! En die boekenkast wat iets bijzonders was had ik echt wel meer van verwacht! Verder vond ik alles wel leuk haha.

2 likes
Aflevering 5

Van die boekenkast had ik ook echt veel meer verwacht. In de aflevering lag daar ook veel nadruk op en ook Bob vond het best tof dat ze veel boeken kwijt moesten in het huis. Dus ik verwachten ook iets meer dan alleen die saaie gewone kasten.

Echt elk stel heeft een grote open keuken gekregen. Ook zonder dat ze er persé omvroegen en dit stel vraagt erom en kan het blijkbaar niet. Kwam ook in de aflevering niet naar voren waarom. Het stel leek namelijk niet heel verbaast. Dus misschien was het al besproken dat het niet ging lukken.

En Alex steeds over dromenhuizen die mensen niet kopen, want de locatie past niet in de wensenlijst. Locatie is toch heel belangrijk voor je huis? In mijn huizenzoektocht vond ik de locatie eigenlijk zelfs belangrijker dan bijvoorbeeld de grote van het huis. Locatie weegde bij mij veel zwaarder.

9 likes