Kopen zonder kijken

Aflevering 5

Misschien was er geen budget voor een grote goede boekenkast? Goede kasten zijn ontzettend duur kwam ik laatst achter haha. Ik vond het verder een hele leuke aflevering en vond het zo sneu dat ze al zoveel geld hadden bijgelegd en dan nóg een keer over de brug moesten komen voor die stomme asbest.

Helemaal gelijk over die “droomhuizen” en locatie. Zij wilden specifiek niet tegenover/naast een KDV of basisschool geloof ik, hoe is zo’n huis dan nog je droomhuis? Locatie kan nooit veranderd worden en heeft volgens mij meer invloed op je woonplezier dan een open keuken.

5 likes

ben het met je eens! Had ook meer verbouwing verwacht voor dat geld, en ook een chiquere leef keuken. Maar miss was er veel ‘niet cosmetisch’ mis met het huis? Ze hebben het ook enorm verduurzaamd, de hele kap geïsoleerd, warmtepomp… en wellicht heeft zelfs Bob ondanks alle spon last van de inflatie en stijgende prijzen voor bouwmateriaal?

4 likes

Afleveringn5
@Shadina

het was een jaren 30 huis; als je pech hebt is er sinds de jaren 30 ook niks meer aan gedaan. Dat betekent vaak dat je ALLES moet strippen, de vloer de muren de kozijnen ect. Dan ben je al lachend een ton verder. Dus vind dat ze eigenlijk heel veel hebben kunnen doen voor 140.000, alle verdiepingen zijn af, een gloednieuwe keuken, een nieuwe badkamer, ect. Snap wel dat er geen budget was voor een uitbouw, hoewel dat wel echt hun belangrijkste eis was… en goed, die bibliotheek: het kost niet veel om zo’n kast in te bouwen met een stelling ervoor die je dan helemaal mooi verft. Dan is t meteen een boekenwand ipv 4 boekenkasten in een kamer haha

10 likes
Aflevering 5

Het verbaast me een beetje dat er zoveel mensen vallen over die boekenkast. Die man stond te huilen van blijdschap omdat hij zijn “bibliotheek” zo mooi vond, dan hebben ze toch precies gedaan wat hij wilde?

19 likes

Maaaaar echt!

Die kopers waren echt mega blij met alles en dan zitten sommige mensen hier helemaal in tranen over de beslissing van andermans keuken :smiling_face_with_tear:

5 likes

Was er niet ooit iemand die vond dat er te weinig stopcontacten in de keuken geplaatst waren?

Aflevering 5:

Wat betreft aflevering 5, die keuken was volgens mij nog best wel open, je kon iig makkelijk de eettafel zien en het is dat er nog een deur tussen zit.
Die boekenkasten, supergaaf juist en juist handig dat het slechts simpele ikea kasten zijn, kunnen ze ten minste nog uitbreiden als ze dat zouden willen.

1 like

Dat was echt pure emotie vond ik juist wat je zag, dat kun je niet faken. Hij was ook zelf zichtbaar verrast / van slag dat hij moest huilen. Voelde voor mij wel echt alsof hij er heel blij mee was.

1 like

Omdat we hier het liefst zeiken dat mensen té verwend zijn als ze een hele normale woonwens hebben en balen dat dat niet realiseerbaar is óf we niet geloven dat ze echt blij zijn als ze een mega woonwens hebben (dit oppervlakte, dichtbij stadscentrum als je van plan bent met zijn twee te blijven) en dat meer dan realiseerbaar blijkt op één detail na.

4 likes
Aflevering 5

Maar er was toch ook asbest gevonden? Zou het niet kunnen dat ze dat budget hadden gereserveerd voor de verbouwing van de keuken, maar toen achter die 15k kwamen voor asbestverwijdering? Ik weet hier niet veel van hoor, dus misschien zijn die kosten wel helemaal niet ‘gelijk’, maar kan me wel voorstellen dat ze daarom iets hebben moeten laten.

Het stel heeft er toen 15k bij gedaan zodat het niet zou afgaan van het geld van de verbouwing. Dus dat geld was extra zodat de plannen door konden gaan.

2 likes

Maar dit is echt geen eerlijke vergelijking hoor. Eerdere seizoenen zijn zeker 2 jaar geleden opgenomen en toen was idd markt, niet alleen qua huizenprijs maar ook qua materialen, echt totaal anders. Dus dit gaat niet helemaal op.

7 likes

Wij zijn aflevering 5 aan het kijken en we zijn pas net begonnen maar wat een leuk en enthousiast stel zeg! Ik hoop dat ze een mooi huis voor ze gaan vinden.

1 like

Ik las dat je echt hébt gehuild om die keuken. Vroeg me al af of je je niet iets teveel inleefde tijdens dit programma. Maar gelukkig was dat niet wat je zei😅

1 like

Yeah nog een gay koppel :heart_eyes:

1 like

Haha ja meer als ik hun was geweest en erna de camera uit was :laughing: heb zelfde keuken wensen als hun en als dit het was geworden was ik niet blij geworden. Ook bob met ‘genoeg keukenblad’ vond ik dus helemaal niet haha.

5 likes

Ik kijk nu! Ben heel benieuwd naar deze afl haha

Edit: echt een leuk stel so far!

3 likes

Haha ja echt leuk.

Hoe doe je ook alweer tekst blurren?

1 like

Hahaha nee, was omdat ik zelf iets wilde zeggen maar niet spoileren. Thnx

echt leuke meiden en ik vind t huis super moii geworden. Eindelijk eens geen marmer in de badkamer haha

1 like

zoooo ik krijg echt slechte vibes van dat nieuwe stel, wat een zeikerds

2 likes

Ik vind ze juist heel leuk en enthousiast!!

7 likes