Ik heb ook een tuin op het zuiden en het is niet zo groot dat je heel veel schaduw kan creëren ofzo, dus inderdaad niet te doen die hitte. Ik zou nu bij een volgend huis juist echt vol inzetten op een tuin die elke kant op mag liggen behalve het zuiden.
Bij ons precies hetzelfde. Onze achtertuin is op het noordoosten en ik kan nu heel de dag lekker chillen in de tuin. Houd er enorm van. In de vroege lente, late herfst en winterperiode is het inderdaad wat donker en grauw. Maar dan zitten we in de voortuin samen met onze buren en daardoor hebben we echt een heel leuke band met de straat. De mensen in de wijk die een tuin op het zuiden hebben vonden het in het begin heel zielig voor ons omdat we weinig zon hebben, maar zij moeten nu schaduw creëeren en zitten in de zomerperiode vaak gewoon binnen.
Oh en straks met een baby hoef ik me niet zorgen te maken dat ze haar voetjes verbrandt aan de tegels omdat het zo ontzettend warm is.
Ik heb precies hetzelfde, zit hierdoor vrij weinig in de tuin. Het klinkt leuk maar verder…
Tuin op het zuiden zegt ook lang niet alles over de zon, dat hangt ook af van de diepte van de tuin, de hoogte van je huis, de bebouwing eromheen, of er misschien nog een hoekje bij zit…
Ik vind dat niet verwend, maar bij mij was een tuin in een range van zuidoost tot zuidwest ook een vereiste. We hadden in onze huurwoning een tuin op het noorden, en dat was prima omdat het een diepe tuin zonder bebouwing eromheen was. Koop je voor het eerst een woning, dan is dat meestal in een woonwijk met kleinere tuinen. In de weekenden zou je dan overdag geen tot een klein puntje zon hebben in je tuin. Vooral in het voor- en najaar zou ik daar enorm van balen.
Oh ik heb nav dit topic blind gekocht echt gebinged, maar wat een bizarre huizen staan daar nog zeg. Ook meer dan eens huizen zonder centrale verwarming überhaupt etc.
Wij hebben een huis met stadstuin op het Zuiden gekocht en ben nu een beetje bang geworden door deze posts ![]()
Ohh ik geniet echt zo van Blind Gekocht. Heerlijk hoe veeleisend iedereen is in combinatie met het onvermogen om ook maar ergens doorheen te kijken. Ook gewoon geen schaamte om extreem te zeiken op tv om echt elk klein detail haha. Het lijkt me ook wel echt ingewikkeld voor Bea etc. omdat ze zo veeleisend zijn allemaal en je eerst al dat gezeik moet incasseren en ze dan daarna opeens allemaal blij zijn. In NL hoeft Bob er alleen een zwart stalen deur in te gooien en een muur door te breken om een open keuken te maken en het is al goed.
Ik vind ze in Blind Gekocht een stuk negatiever bij de eerste keer dat ze het huis zien, of ligt dat aan mij?
Nee klopt, dat is ook wat ik bedoel. Daarom vind ik het echt leuk haha omdat ze echt hoge eisen hebben en hoe bizar ik dat ook vind ik het wel heel leuk vind dat de experts daar echt goed naar kijken. En in NL de wensen zo op elkaar lijken en saai zijn.
Jeeeezus wat een gezeik in aflevering 7 over een rustige straat. Het is gewoon de bebouwde kom. Geen provincialeweg ofzo.
Het stel praat ook steeds door elkaar heen🤣
Ik wil niet doen aan notaris shaming maar iedere week zie ik dat korte rokje met die lichte panty en die hoge laarzen en ik vind het zooo ordinair🤣
Omg ik zeg dat ook telkens hardop als ik haar zie aankomen, vind het ergens ook lijken alsof ze een beetje screentime wil pakken door telkens zo’n verhaal op te hangen over dat het echt serieus is bladieblabla. Dat kent iedereen inmiddels wel toch… Maar ik vind die outfits ook wel weer authentiek somehow ![]()
Ik dacht bij hen ook, als ze echt duurzaam en ecologisch willen wonen en leven dan moeten ze in een zelfvoorzienende tiny house gaan wonen. En geen kindjes krijgen. Het ecologische ging volgens mij niet verder dan het huis qua isolatie en energievoorziening. Ohja, ze stond ff leuk in een pan te roeren voor zelfgemaakt wasmiddel maar ondertussen zag ik ook kaarsen op tafel staan met een plastic wikkel.
Volgens mij is geld besparen eerder hun motief dan duurzaam willen zijn. Vond hun echt zo’n typisch FIRE stel.
Ik kijk nu seizoen 4 van blind gekocht, heb eerst seizoen 3 gekeken. Waarom is er eigenlijk een nieuwe presentator? Vond die van seizoen 3 veel leuker.
Kobe is wel leuker om naar te kijken ![]()
Ik raak steeds meer verbaasd of de hoge eisen van Belgische variant, ben nu bij het stel met 5 kinderen & waarbij ze denken dat het moet kunnen om 6 slaapkamers te hebben met dat budget. Die man lijkt het niet echt te snappen.
Ik kreeg sowieso een beetje nare vibes van die kerel. Vond het een beetje een engerd ofzo. Kan er niet echt m’n vinger opleggen.
Ja dat had ik ook. Vond hem een engerd.