Kpop & Kdrama

Oh jee, ik heb de eerste 20 seconden bekeken en ik denk dat het echt een enorme lijst aan aantekeningen wordt :face_with_raised_eyebrow:

Ok ik heb de aflevering bekeken en ik moet zeggen dat ik het niet helemaal slecht vind. Ten eerste kon men wel verwachten dat Ewout natuurlijk de negatieve kanten op zou zoeken. Dat doet hij vaker met zijn docuโ€™s. Je kon ook zien dat hij expres dingen ging vertellen voor de shock, dat merkte je toen hij over Yonghjeng van Sinnie (ja, zo zei hij het echt) ging vertellen. Dat van GWSN was ook gewoon respectloos en ik denk dat hij misschien ook de reden van de erg beknopte AMA op Reddit met Lena is geweest. Het was erg ongepast. Mensen zonder toestemming filmen doe je gewoon niet. Verder had ik het ook te doen met dat Nederlandse meisje die door wilt breken. Je ziet nu al dat er misbruik van haar gemaakt gaat worden en dat er best shady mensen zijn die haar willen โ€œhelpenโ€. Ewout had misschien wel wat over Alex van Rania kunnen vertellen om het verhaal wat uit te breiden. Gemiste kans dus.
Over het gedeelte van plastische chirurgie heb ik niet veel te zeggen, behalve dat hij nog kon melden dat niet iedereen verplicht wordt om onder het mes te gaan, maar dat het wel aangemoedigd wordt.
Over het algemeen geen slechte aflevering, maar sommige dingen hadden uitgebreider gekund en sommige dingen hadden weggelaten kunnen worden. Het stuk over Jonghyun was niet uitgebreid genoeg besproken om echt relevant voor de aflevering te zijn. Sowieso vind ik het jammer dat Westerse media nu steeds die beelden gebruiken als ze de mindere kanten van de industrie willen laten zien. Tot 2017 kreeg je steeds alles van het ongeluk van Ladies Code te zien en nu dit steeds. Het is gewoon niet nodig. Als Ewout echt alles wilde laten zien had hij hier een tweedelige aflevering van moeten maken. Maar echt gedraag je de volgende keer niet als een loser die zich niet aan de regels van de signeersessie houdt ajb, want alles moet gewoon op rolletjes lopen daar.
Oh en nog iets: de Kpop industrie is niet beter dan de Amerikaanse of Nederlandse industrie. Er is een reden dat A Star Is Born, gebaseerd op de ervaringen van de actrices, al 4 versies heeft en steeds gemoderniseerd wordt, MeToo bestaat en in Nederland ook misbruik van hoopvolle acteurs en actrices bestaat.

2 likes

Bom heeft volgende maand een comeback met Mamamooโ€™s Wheein als feature. Fucking nice. En zo snel al :grin:

2ne1 en Mamamoo zijn mn 2 favoriete groepen dus ik ben helemaal blij en verrast.

1 like

Ik verveelde me en bedacht net twee dilemmaโ€™s

Je mag 24 uur alleen maar constant naar 1 liedje luisteren. Welke kies je?
De โ€œvervelendeโ€ liedjes:

  • Gangnam Style van PSY
  • BarBarBar van Crayon Pop
  • BBoom BBoom van MOMOLAND

0 stemmers

En de volgende 24 uur mag je kiezen uit deze twee โ€œhippeโ€ liedjes:

  • Boy With Luv van BTS
  • Kill This Love van BLACKPINK

0 stemmers

Ik vind Bboom bboom van Momoland leuker dan Boy with luv en Kill the love :joy:

2 likes


Te verwachten, maar toch shocking!
Wow, maar 3 blijven bij Pledis. Van Xiyeon had ik het niet verwacht. Ze zat er meer dan 10 jaar?

He, wat sneu voor die meiden :frowning:
Ik hoop dat die 3 ook zelf willen blijven na al het gedoe.

Soms vraag ik me af hoe lang YGE nog blijft bestaan. Er lijkt wel bijna elke dag slecht nieuws te komen

1 like

Lekker nummer dit. Geeft me milde 4 Minute Crazy/Hate era vibes :slight_smile:

Wel hun beste nummer tot nu toe voor mij.

1 like

Ik las trouwens net op reddit dat er een co-ed groep komt van K-Tigers van 7 jongens en 5 meisjes. Ze maakten eerst taekwondo dance covers van kpop nummer (klinkt weird maar is echt heel vet)

Ben hier wel benieuwd naar. Ik zag van de week van Min van Miss A ook bij et label zit.

1 like

Ik ben opeens fan van de liedjes van fromis_9 geworden. Kan niet wachten op hun nieuwe liedje





@anon76889665 ik ben benieuwd met wat voor liedje ze gaan komen en ik vind het ook leuk dat het een grote co-ed groep is!

Een aantal van de Pristin meiden gaan samen verder als een nieuwe groep :slight_smile:

1 like

Jaa ben echt zo blij! Hopelijk wel bij een company die niet bij Pledis hoort!

1 like

Dat is echt super voor ze. Ben benieuwd naar de nieuwe groep, zouden ze het zelfde concept houden๐Ÿค”

Ikonโ€™s B.I. is uit de groep gestapt wegens een drugsschandaal. Die zag ik niet aankomen!

https://www.soompi.com/article/1331596wpp/breaking-b-i-announces-departure-from-ikon

Wow nee niet verwacht. Vind het meestal wel overdreven dat ze zulke dingen schandaal noemen maarja korea is natuurlijk anders

Ja, die overheid houdt niet van drugsโ€ฆ Je mag als burger niks gebruiken, ook niet als je bijv. op vakantie bent in Nederland en een coffeeshop wil bezoeken.

1 like

Wow, hier schrik ik ook van! Gaat niet echt lekker met YG zo

YG is nu ook weg bij YGE (eindelijk!)

2 likes

IOI COMEBACK!!! Eindelijk Sohye weer zien optreden :grin:
tumblr_inline_om7psdT8Ff1t6da4c_400