Kpop & Kdrama

Ik vind dat zo erg hè, laat die mensen lekker van het leven en de liefde genieten. Waarom zouden ze moeten wachten totdat ze 40 zijn? Ik hoop dat al mijn favoriete artiesten stiekem daten en plezier maken hoor

Ja, ik ook! Maar het is wat @Vaiana zegt, dat die fantasie dan geen fantasie meer is. En ik denk niet dat we buiten Korea echt beseffen hoe Kpop is opgezet qua verdienmodel en zo. Het is niet zo van “oh ik koop een album en een tshirt en misschien zo’n kek lichtstokje” maar fans kopen gerust een paar honderd albums omdat iedere aankoop ze een extra kans geeft in de loterij voor een fanevent. Dus dat gevoel van investering en entitlement richting een groep is echt gigantisch en hangt regelmatig op ( of over) het randje van een fetish -_-

Ja dat vind ik echt bizar, ik speel dus ook Superstar SMTOWN en Superstar JYP (spelletjes eigenlijk, gewoon apps) en mensen geven daar zooooveel geld aan uit omdat je met een record soms kans maakt op een gesigneerd album of een concertkaartje inderdaad. Maar dat is niet eens een garantie, als iemand anders net wat meer uitgeeft of íets beter in het spelletje is ben je al de sigaar. Dat gaat oneindig door. :dizzy_face: Absurd.

Ik heb Superstar YG gedownload en het is zo leuk, haha. Ontdek ook allemaal weer leuke muziek.

Over nieuwe muziek gesproken, ik vind het nieuwe album van FT Island heel fijn!

En ik heb ook Red Velvet ontdekt (lekker laat). Ik vind Russian Roulette zooo leuk.

O leuk! Ik geloof dat er inmiddels nog meer versies zijn, volgens mij ook van BTS? Maar dat wordt een hele dagtaak om te spelen joh, haha

Wat is jullie favo album of ep tot nu toe van dit jaar? Ik heb gewoon nog geen heel album geluisterd :persevere:

Hoe kan je dat spelen? Lijkt me best grappig maar kan het niet vinden in de app store.

Bij Apple kan dat alleen in de Koreaanse Store, ik weet niet of ze inmiddels hebben toegepast dat iedereen van store kan wisselen maar toen ik het voor het eerst speelde moest je nog een Koreaans account in iTunes maken. Online staan een aantal tutorials maar als je er niet uitkomt wil ik wel helpen. Ik heb in het verleden veel accounts voor mensen van Tumblr gemaakt, daar kon je dan via een tag om vragen.

Misschien is het inmiddels veranderd en doe ik moeilijk om niks hoor, haha.
@Zompig heb jij het anders gedaan?

@mercurysummer @MayStorm Een vriendin van me heeft me geholpen, haha. Dit is alleen voor android though. Hier kun je de smtown-versie downloaden (De BTS versie kun je via de zoekbalk vinden). Je moet dan bij je instellingen ‘onbekende bronnen’ toelaten en dan laat ie het automatisch maar eenmalig toe. En dan installeert hij als een gewone app!

Ik heb geprobeerd van store te wisselen, maar moest toen m’n Apple music abonnement opzeggen. Heb ik het gedaan… doet ie het nog steeds niet. Haha.

Kijken jullie ook K-drama? Ik ben net begonnen met m’n eerste K-drama. The heirs. Opzich wel leuk, maar wel langdradig, haha. Er wordt de hele tijd ingezoomd op gezichten voor emoties etc…

Ontdekte net deze ondergewaardeerde groep met een hele vette clip en nummer.

Vromance “Star”

Lekker nummer dit:

Is ook net als hun debuuttrack geschreven door hun leader Soyeon trouwens :slight_smile:

Favoriete Twice liedje?

• Heart Shaker
  • Knock Knock
  • Like OOH-AHH
  • Signal
  • What Is Love?
  • Cheer Up
  • Likey
  • TT

0 stemmers

En welke van Red Velvet?

• Bad Boy
  • Rookie
  • Happiness
  • Ice Cream Cake
  • Red Flavor
  • Peek-A-Boo
  • Dumb Dumb
  • Russian Roulette

0 stemmers

Nog eentje. Welke van EXO?

• Lucky One
  • Love Me Right
  • Call Me Baby
  • Growl
  • Overdose
  • Lotto
  • Ko Ko Bop
  • Power
  • Monster

0 stemmers

Edit: Ik moet echt met pijn in m’n hart stemmen haha :sweat_smile: Er zijn maar twee liedjes die ik minder leuk vind

Bij Twice kan ik echt niks kiezen… sorry :joy:

Ik heb Momoland vorige week ontdekt via Buzzfeed en FDE en ik vind ze echt heel leuk ^^

Speciaal voor jou een meerkeuze dan haha:

Welke liedjes van Twice zijn niet leuk?

• Heart Shaker
  • Knock Knock
  • Like OOH-AHH
  • Signal
  • What Is Love?
  • Cheer Up
  • Likey
  • TT

0 stemmers

En nu ik toch bezig ben:

L, N of V?

• L (Infinite)
  • N (VIXX)
  • V (BTS)

0 stemmers

Omg haha dat is superlief van je maar ik bedoelde eigenlijk dat ik niks van hen leuk vind :sweat_smile:

Mijn favo red velvet liedje is eigenlijk Be calm maar ICC is een goede tweede.

V heeft gewoon de beste gezichtsuitdrukkingen van alle idols.

Zingen jullie trouwens ook altijd gewoon gibberish mee met kpopnummers? Of leer je echt de tekst? Van de meeste nummer zing ik gewoon wat passende klankende maar van een paar pak ik wel echt de tekst. Alleen toen ik in Korea was draaiden ze kpop in iedere winkel en toen durfde ik echt niet mee te zingen.:joy:

Hahaha oh wat erg, zo kun je hem ook bedoelen inderdaad. :joy: Bedoel je Be Natural van RV? Want da’s toevallig ook mijn favoriete nummer! Was bang dat niemand die hier zou herkennen dus die heb ik maar niet ingevuld haha. Be Calm ken ik niet dus sorry als je die bedoelde. :sweat_smile:

Ik leer de teksten wel, schrijf ze fonetisch uit. Ben nu bezig met I’m So Sick van Apink en die lukt tot nu toe wel aardig. Na een aantal nummers gaat dat ook een stuk vloeiender hè?

Be natural inderdaad. Be calm is een nummer van Hwasa van Mamamoo (ook aanrader trouwens)

Ik check de teksten wel via color coded lyrics maar de paar nummere die ik echt ken zijn voornamelijk van 2ne1 ( Missing you, Lonely, I love you, Come back home en Goodbye) en Lee Hi ( Scarecrow, Passing by en Breathe)

Heb de poll aangepast voor je haha, nu kun je als het goed is stemmen!

Breathe vind ik trouwens echt prachtig maar die vind ik nu lastig te luisteren omdat Jonghyun hem geschreven heeft

Ik zing gewoon mee haha, ook in het openbaar. Van sommige ken ik echt de tekst, maar bij de meesten doe ik maar wat. :’) Ik luister trouwens ook veel Japanse versies en die ken ik wel allemaal, want m’n Japans is veel beter hahaha.