Kpop & Kdrama

Ja, ik vond Cheetah echt een verrassing!


Op dit moment draai ik dit nummer non stop. Zeker het luisteren waard!

Oh en boygroup liedjes aanraders zijn zeker welkom, want ik luister dat zelden uit mezelf

2 likes

Heerlijk nummer dit:

Ik ben Dreamcatcher dik aan het stannen atm. Ze tackelen zoveel genres en zijn echt leuk.

1 like

Zo jammer dat 9Muses ermee gaat stoppen :fearful: Hun liedjes waren zo goed en ik had echt veel respecht voor ze. Zeker na die beruchte documentaire.

2 likes

Jammer maar wel te verwachten :frowning: Bijna alle 2nd generation groepen gaan er langzamerhand mee stoppen of promoten gewoon niet meer.

Ben wel heel blij dat Brown Eyed Girls binnenkort met een nieuw album komen. Denk dat zij het geluk hebben gehad dat ze al op latere leeftijd gedebuteerd zijn (behave Ga in dan) en minder die druk voelen van heel jong zijn.


Ik vond dit trouwens wel een tof interview met BEG’s Miryo waar ze heel eerlijk is over haar leven als idol.
1 like

Ik ben echt een groot fan van BTS, wat niemand in mijn omgeving snapt haha. Toen ik ze ontdekte heb ik alles obsessief lopen kijken van ze, maar ben eindelijk bij met alles hehe.

Verder heb ik me nog niet zo verdiept in andere bands want met BTS was ik al wel even zoet om alles te ontdekken haha. Maar ik luister ook naar BigBang en vind bepaalde nummers van iKON wel heel tof. En ik heb gisteren Ateez ontdekt. Die hebben vorig jaar hun debut gehad en vind ze echt heel goed!

1 like

Ik vind boy groups vaak minder leuk qua muziek en ben ook geen fan van boy groups (behalve SHINee), maar sommige nummers vind ik wel goed. Vanochtend luisterde ik naar SNUPER die hebben ook goede nummers, vooral Platonic Love. Niet echt “hip hop”, maar zeker wel het luisteren waard




1 like

Ah thanks! Ik zal na werk even naar ze luisteren. Zelf ben ik dus helemaal geen fan van girl groups, heb daar niks mee :sweat_smile:

1 like

Ik vind BTS ook erg tof maar ik moet wel zeggen dat hun nieuwere muziek van de afgelopen 2 jaar me niet zo heel veel doet. Wings en The Most Beautiful Moment in Life albums zijn echt fantastisch maar de Love yourself serie vind ik mwah. Ben wel heel blij voor ze dat ze zo succesvol zijn maar ik vraag me echt af wat de prijs is die ze ervoor betalen. Vooral ook omdat ze een paar maanden geleden aangaven dat ze serieus overwogen om te stoppen toen ze wereldwijd commercieel succes kregen.

Boy groups zijn niet echt mijn favoriet persoonlijk maar ik vind BTS en Vromance erg nice en Epik High maakt goeie muziek maar kun je niet echt een boyband noemen :’)

Naast Dreamcatcher ben ik ook behoorlijk blij verrast door Bolbbalgan 4 (BOL4)
Ik krijg er echt zomervibes bij :slight_smile:

1 like

Ik ken ze pas sinds vorig jaar dus heb ze juist leren kennen met die muziek haha. Maar er zit wel echt verschil in muziek style inderdaad. Denk dat hun leven echt niet fijn is inderdaad, ze moeten altijd van het een naar het ander toe en krijgen nooit rust. Maar goed, ze waren gisteren bij de Grammys en daar waren ze zo vrolijk en zagen ze er zo goed uit dan ben ik ook wel heel blij voor ze dat ze zulke dingen mogen meemaken. En ik vind het heel tof dat ze de k-pop naam weer wat meer in het beeld brengen want er zijn zoveel goeie bands die ook meer aandacht verdienen.

Tot nu toe vergelijk ik de hype rond BTS met wat in 2012 met PSY gebeurde. Opeens heel populair op het internet zijn, uitgenodigd worden voor events en tv shows, reclame deals, samenwerkingen met Amerikanen, iedereen kijkt uit naar nieuwe nummers etc. Het voordeel wat BTS heeft, is dat ze een jonge, stabiele fanbase hebben en door velen aantrekkelijk gevonden worden. Ze zijn gelukkig wel wat geleidelijker bekend geworden en nu al een tijdje in Amerika en Europa bezig. Het nadeel is denk ik ook dat mensen ze snel zat kunnen raken en dat mensen nu een bepaald soort nummers van hun verwachten. Iedereen wilde dat PSY een tweede Gangnam Style ging maken, maar dat gebeurde ook niet. Verwacht het gros van de luisteraars dalijk alleen maar nummers als Idol, DNA en Fake Love? Dat moet denk ik wel een enorme druk op ze leggen. Ze hebben nog niet eens een mainstream nummer in Amerika en Europa uitgebracht dus de populariteit is eigenlijk wel moeilijk te peilen.
Het doet me ook denken aan The Wanted die “de rivaal” van One Direction waren. Al waren die iets problematischer.

Ik merk terwijl ik dit typ dat het een beetje negatief klinkt, maar ik heb echt wel respect voor BTS en hoe ver ze zijn gekomen. Ik ben niet negatief over de groep zelf, want de groep doet gewoon hun ding en dat doen ze goed. Het is gewoon dat ik hun succes voorzichtig aankijk.

3 likes

Wat leuk! Ik ben zelf best wel fan van een aantal boygroups (en heb niets met girlgroups). Tijdje geleden heb ik ook Ateez ontdekt en ben super enthousiast. Wat een goede muziek voor een jonge band!

Verder kan ik je Monsta X zeker aanraden. Zij hebben al best wat nummers gemaakt (in verschillende stijlen ook wel), dus daar ben je ook nog wel even zoet mee, haha.

1 like

Ja, hier ben ik het ook wel mee eens. Ik heb ook zeker respect voor BTS, want ze werken keihard voor hun succes. Wat ik alleen jammer vind is dat ik het idee heb dat ze in Amerika nu bekend staan om hun hits Fake Love en Idol enz., en dat er over het hele concept van de Love Yourself Trilogy wordt heengewalst.

3 likes

Heb ook altijd wel een beetje het idee dat BTS word gehyped daar omdat het zo’n gekke kpop band uit Korea is en dus totaal anders dan de artiesten uit Amerika. Terwijl ze inderdaad verder vrij weinig van ze weten. Er is trouwens een metal cover van Fake Love en die is echt zo goed haha

Maar ik zal Monsta X ook eens opzoeken! Vind het altijd wel leuk om nieuwe bands te ontdekken.

1 like

Ja, exact! Ik cringe ook altijd bij die Amerikaanse interviews, omdat de interviewers altijd zo doen alsof ze van een andere planeet komen, en dat alleen maar omdat ze niet aan de “Amerikaanse maatstaven” voldoen. Zo van; wow jullie eten met stokjes??? En wanneer gaan jullie eens Engelse liedjes opnemen??? Maar goed, dit is ook mijn algehele ergernis aan Amerika en hun bekrompenheid, haha.

3 likes

“HEbbeN JuLLiE eEN VrienDIN?”
:expressionless:

3 likes

En altijd wie hun celebrity crush is :roll_eyes: Lekker belangrijk ook

1 like

En ze noemen fans altijd “the army” ipv Army.

3 likes

Echt van die inhoudsloze interviews inderdaad :tired_face:

To be fair, die ingestudeerde interviews bij Koreaanse shows zijn ook niet bijster boeiend…

1 like