Krullentopic

Ja al gebruikt! Ik heb het 45 minuten in gehad. Ik denk dat het wel een beetje verbeterd is, maar geen drastisch verschil denk ik. Het is een beetje lastig te beoordelen omdat ik nu allemaal nieuwe producten aan het gebruiken ben.

Ik twijfel dus heel erg om het te bestellen. Ik heb krullen variërend van 3a tot 2B maar aan de voorkant zelfs vrij steil. Ik denk dat dat beschadigd haar is, want wel eens met een krultang extra. Gekruld.

Heb jij dat ook? Of niet natuurlijk. Maar ik wil weer dat dat ook mooi mee gaat krullen :pleading_face:

Ik heb ook 2b-3a. Ik denk als jij beschadiging in je haar hebt dit wel veel zal helpen! Ik had niet echt beschadiging zover ik weet. Je kan de olaplex video van Joy before her en janelle o’shaughnessy bekijken. Ikzelf heb dat de onderkant en een beetje de bovenkant niet zo meekrullen, dit is nu al wel beter. Ik heb ook nog een stuk of 5 beurten in het flesje zitten dus ik ben benieuwd.

Ja die ken ik op YouTube!
Nou dan ga ik ervoor in januari.
Ik heb feb laatste tijd iets te veel spullen voor krullen gekocht :slight_smile:

1 like

@ wie de cg-methode volgt: hoe doen jullie het wanneer je je haar steilt/met hitte bewerkt? Vroegah kon ik het lang mooi houden, maar zonder siliconen etc. lukt dat me niet. Ik heb eergisteren mijn haar kaarsrecht gemaakt en mijn hele bovenkant is inmiddels één en al pluis, onderkant is 3b. :weary:

Steilen is dus niet CG. Geen hitte gebruiken!
Dat is dus ok mijn probleem. Maar een paar plukjes, maar die willen niet meer.

1 like

Of dus olaplex proberen?

Ik steil het nooit, mijn haar is ook krullend geknipt dus dat zou er sowieso heel gek uitzien. Misschien siliconen gebruiken en weer final washen?

1 like

Hahaha dat is waar, stom van me. Ik vind het zelf echter heel leuk om mijn haar soms recht te dragen, dus dat blijf ik gewoon doen. Ik heb wel te veel baat bij cg-proof producten (met name mijn hoofdhuid, daar doe ik het eigenlijk voor, want mijn haar an sich vind ik niet per se mooier geworden/maakt me niet zo uit!) om ermee te stoppen, dus ik vraag me eigenlijk af of iemand een goede stylingproducttip heeft die geen alcohol, siliconen e.d. bevat!

@Pabbles , dat wil ik dus niet omdat ik een hele stomme hoofdhuid heb die heel slecht reageert op shampoo. :frowning:

Anti pluis en voedend. Dit heb ik echt nodig in de winter. En nu met deze producten heb ik weer zacht haat wat lang zijn Krul houdt.
De winter vraagt andere producten dan de zomer bij mij!
Ik heb dit gekocht bij de op-op shop (zoiets) daar waar alle flessen zo netjes op een rijtje staan. :heart_eyes:

3 likes

Oe ik ben benieuwd naar de gel (al heb ik er nu 3), welke gels werken nog meer goed voor jou?

Ik had voorheen L’Oréal FX gel. Maar deze is toch beter!
In de zomer gebruik ik graag REF curl power. Maar die hebben hun samenstelling gewijzigd… heb nu nog twee flessen op voorraad.

1 like

Vandaag heb ik voor het eerst de combinatie bounce curl gel met Nivea hold&care mousse gebruikt en ondanks het miezerweer heb ik niet of nauwelijks pluis. Ik heb een klein beetje gel in de lengtes gedaan en de mousse vooral bovenin. Ik heb wel twee dagen geleden mijn haar wat korter en met veel lagen laten knippen dus wellicht scheelt dat ook wel.

1 like

Heb je het steil gemaakt? Ik heb met mijn krullencrème vrijwel geen pluis maar ik denk dat mijn haar er erg snel vet mee zou worden wanneer ik het steil draag! Dan voelt het ook een stuk minder snel droog.

Even voor de duidelijkheid, ik had mijn haar kaaarsrecht gemaakt en na 1 dag was het zo:

Samenvatting

Heeft iemand wel eens Pureplex gebruikt? Ik lees er nu steeds over in van die CG krullen groepen op Facebook en daar zien de resultaten er echt mooi uit!

Nee dat niet. Daarvoor heb in teveel lagen in mijn haar.

1 like

Ik ben me aan het verdiepen in verschillende soorten föhns. Zo heb je ionische en keramische föhns. Allebei doen ze iets met de warmte waardoor het minder schadelijk is voor je haar. Toch weet ik niet echt precies welke ik nou moet nemen. Heeft een van jullie hier misschien verstand was?

ik denk dat je meer hebt aan een fohn met een lauwe en koude stand.
te warm is is, ionisch of niet, niet goed voor je haar.
Als ik diffuus, dan houd ik de kap 20 sec. op zijn plek. als dat kan dan is de fohn niet te heet en beschadigd het niet je haar.
( als ik teveel beweeg dan krijg ik meer pluis, vandaar zo lang op een plek, lekker lauw)

Thanks voor je berichtje. Ik heb op dit moment zo’n fohn. Alleen fohnen met lauwe of koude stand duurt echt zo lang. Dus dacht dat die andere een betere optie waren dan, maar misschien moet ik er maar gewoon aan toegeven haha :sob:. Mn haar zit gewoon zo veel mooier als ik het fohn.

ik ken filmpjes van mensen die 40 minuten fohnen!
alles voor mooie krullen toch?

1 like