Krullentopic

net zo lang hangen tot hun haar droog is, haha. maar dat zijn wel grote bossen. Ik heb dun haar en ben met 5 minuten klaar, 80% droog en de rest aan de lucht drogen.
maar evengoed reken ik totaal een uur voor ik de deur uit kan.

Ik heb föhnen ook opgegeven. Heb veel en dik haar dus duurt alsnog veel te lang. Krijg ik lamme armen van.

1 like

Haha ik ben echt te lui om te föhnen. No wat dat ik een half uur eerder opsta. Mijn slaap is heilig.

Ik was mijn haar 1x per week gok ik, en plan dat vaak s avonds of in t weekend zodat het lekker kan drogen. Tussendoor borstel ik het gewoon (krijg dan een beetje een 70s kapsel met golvend haar ipv krullen), pluist een beetje, maar ben fan van de krullenmouse van loreal en keratinespul van kruidvat. Sindsdien pluist mijn haar veel minder, ook als ik het borstel.

Ik ben nu al ongeveer een maand bezig met CG methode, maar ik vind het nog zo lastig om de juiste verzorgings- en stylingproducten te vinden voor mijn haar. Vooral omdat mijn haar gemiddeld poreus is, dus ik echt de juiste balans moet vinden tussen hydratatie en proteine. Merkte dat kokosolie te zwaar is voor mijn haar dus ik doe nu na het douchen dit in mijn haar en daarna gel:


Maar ik heb nu iets gekocht om elke 2 weken ofzo even mijn haar een proteineboost te geven:

Ben benieuwd hoe het zich allemaal gaat vormen. Heb trouwens 2c/3a blond europees dik haar. Nog meer mensen met dit haar en tips qua verzorging&styling?

Love de cantu!
Ik heb alles hetzelfde aan haar behalve dik.
En dan is cantu te heftig voor mij maar ik gebruik het na de gel om mijn cast weg te crunchen.
Gebruik ik een klein beetje en superspul voor extra mousture en tegen pluis!

1 like

Oh die cantu heb ik ook en die maakt mn haar zo plakkerig haha zo jammer want het was best duur :joy:. Vind het ook best dik spul? Misschien doe ik iets fout?

Ik doe echt heeeel weinig op mn hand haha. Maar het ligt echt aan je haar of het wordt opgenomen en anders blijft het plakkerig op je haar liggen. Vind die trial and error fase zooo lastig en duur haha.

Ja hahaha trial and error. Goeie. Vooral heel duur ja :sob:.

Ik heb hetzelfde soort haar! Ik vind het zelf vooral fijn om zo weinig mogelijk te gebruiken. Na het wassen gebruik ik élke keer (twee keer per week cowash met cheapo conditioner) een deep co waardoor ik aan voldoende hydratatie kom en erna gewoon crème met proteïne of gel. Ik gebruik alleen maar goedkope Italiaanse drogisterijproducten, maar mijn nummer 1 tip wat olie betreft tegen pluis/om een deep co wat voedender te maken is jojoba! Echt heel fijn, licht en makkelijk in te masseren.

Oeh jojoba klinkt goed! Ik heb nu dus kokos al geprobeerd (werd lelijk) en wil mijn proteine masker wel afwisselen met soms een hydratatiemasker dus ga eens kijken naar jojobaolie dan! Thanks

Is palmer cg?

Er zit wel paraffin in, dus een minerale olie. Maar dit is niet per sé slecht voor je haar, dus ik ga het gewoon proberen en als het niks is, zoek ik weer verder. Verder is het spul wat is heb wel cg. Weet niet hoe het met de rest van hun producten is.

Maar het probleem daarmee is dat je dit niet uit je haar krijgt met cg producten en dat je dus elke keer minerale olie toevoegt aan je haar maar deze nooit verwijderd. Waar vind je dat dit niet schadelijk is voor je haar?

Oke daar heb je gelijk in dat het niet uitwasbaar is met cg shampoo. Ga eens kijken wat ‘t allemaal gaat doen met mijn haar haha.

En over de schadelijkheid, als je googlet zie je al snel artikelen erover zoals https://www.naturallycurly.com/curlreading/ingredients/whats-the-big-fuss-about-mineral-oil

1 like


Mijn belachelijke cg stash :joy:

De laatste tijd enorm veel gekocht. Ben het meeste een beetje aan het uitproberen.

Mijn favs: diffuser, waterspuit, krokodilclipjes, denman brush, microvezel handdoek, kruidvat volume poeder, novex leave in en kruidvat parfumvrij gel.

6 likes

Wat is dat rare palmboom achtige zwarte ding linksboven op de foto? Is dat ook een soort diffuser? Ik heb het nog nooit gezien

Het is een knock off devacurl diffuser. Je kan hiermee goed tussen je krullen bij je haaraanzet komen zonder je krullen te verstoren.

1 like

De andrelon happy curls gaat uit het assortiment! (ik vind hem zelf trouwens niet zo chill). Verder doen veel mensen de final wash met europrofit shampoo (50 cent kruidvat).

Ikzelf slaap met mijn haar omhoog met 3 klemmetjes (de bruine op mijn foto, heet ook wel medusa clipping). Hier krijg je ook volume van! Ik refresh met een plantenspuit en dan doe ik praying hands met het water en weer wat scrunchen. Eventueel wat product erbij.

Ik kan zelf trouwens heel erg de denman brush aanbevelen!

1 like

Ik slaap met een ananas op m’n hoofd en doe ‘s ochtends een mengsel van water en gel in een plantenspuit en spray dat in mn haar, scrunchen, laten opdrogen en weer scrunchen.

1 like

Van waar heb je die witte spuitfles gehaald?