Krullentopic

Haha ik ben echt te lui om te föhnen. No wat dat ik een half uur eerder opsta. Mijn slaap is heilig.

Ik was mijn haar 1x per week gok ik, en plan dat vaak s avonds of in t weekend zodat het lekker kan drogen. Tussendoor borstel ik het gewoon (krijg dan een beetje een 70s kapsel met golvend haar ipv krullen), pluist een beetje, maar ben fan van de krullenmouse van loreal en keratinespul van kruidvat. Sindsdien pluist mijn haar veel minder, ook als ik het borstel.

Love de cantu!
Ik heb alles hetzelfde aan haar behalve dik.
En dan is cantu te heftig voor mij maar ik gebruik het na de gel om mijn cast weg te crunchen.
Gebruik ik een klein beetje en superspul voor extra mousture en tegen pluis!

1 like

Oh die cantu heb ik ook en die maakt mn haar zo plakkerig haha zo jammer want het was best duur :joy:. Vind het ook best dik spul? Misschien doe ik iets fout?

Ja hahaha trial and error. Goeie. Vooral heel duur ja :sob:.

Ik heb hetzelfde soort haar! Ik vind het zelf vooral fijn om zo weinig mogelijk te gebruiken. Na het wassen gebruik ik élke keer (twee keer per week cowash met cheapo conditioner) een deep co waardoor ik aan voldoende hydratatie kom en erna gewoon crème met proteïne of gel. Ik gebruik alleen maar goedkope Italiaanse drogisterijproducten, maar mijn nummer 1 tip wat olie betreft tegen pluis/om een deep co wat voedender te maken is jojoba! Echt heel fijn, licht en makkelijk in te masseren.

Is palmer cg?

Maar het probleem daarmee is dat je dit niet uit je haar krijgt met cg producten en dat je dus elke keer minerale olie toevoegt aan je haar maar deze nooit verwijderd. Waar vind je dat dit niet schadelijk is voor je haar?

Mijn belachelijke cg stash :joy:

De laatste tijd enorm veel gekocht. Ben het meeste een beetje aan het uitproberen.

Mijn favs: diffuser, waterspuit, krokodilclipjes, denman brush, microvezel handdoek, kruidvat volume poeder, novex leave in en kruidvat parfumvrij gel.

6 likes

Wat is dat rare palmboom achtige zwarte ding linksboven op de foto? Is dat ook een soort diffuser? Ik heb het nog nooit gezien

Het is een knock off devacurl diffuser. Je kan hiermee goed tussen je krullen bij je haaraanzet komen zonder je krullen te verstoren.

1 like

De andrelon happy curls gaat uit het assortiment! (ik vind hem zelf trouwens niet zo chill). Verder doen veel mensen de final wash met europrofit shampoo (50 cent kruidvat).

Ikzelf slaap met mijn haar omhoog met 3 klemmetjes (de bruine op mijn foto, heet ook wel medusa clipping). Hier krijg je ook volume van! Ik refresh met een plantenspuit en dan doe ik praying hands met het water en weer wat scrunchen. Eventueel wat product erbij.

Ik kan zelf trouwens heel erg de denman brush aanbevelen!

1 like

Van waar heb je die witte spuitfles gehaald?

Ik denk dat je 150ml 300ml Hair Beauty Spray Bottle Hairdressing Water Sprayer Salon Tools wel leuk vindt. Voeg het toe aan je verlanglijstje!

Super5 als kortingscode vandaag nog volgens mij

1 like

Ik maak het 's ochtends een beetje vochtig met mn handen (of plantenspuit zodra ik dat ding aan de praat heb gekregen) en dan crunch ik er een beetje gel in (genoeg, maar niet zoveel als na het wassen). Daar zet ik even de diffuser op tot het bijna droog is en dan laat ik de rest aan de lucht drogen. Als er nog harde stukjes in mn haar zitten crunch ik dat er nog even uit als het echt helemaal droog is. En dan doe ik tot slot een schietgebedje en duim ik dat het de rest van de dag zo blijft zitten.

Als final wash gebruik ik Andrelon Zuiver en Zen shampoo.

Ik ga de producten van controlled chaos uitproberen. Een rib uit mn lijf :money_with_wings:. Ik zal de resultaten later hier delen.

Ik ben benieuwd! Ik ben altijd zo ongeduldig haha, het is het beste als het echt 100% droog is om eraan te gaan zitten. Krijgen we een voor en na foto?

1 like

Nice! Dat ziet er goed uit. Nu lees ik vaker dat het na het wassen mooi zit maar gedurende de dag uitzakt of snel vet wordt, ben benieuwd.

Welke producten gebruiken jullie, die de CG methode doen?

Ik heb vandaag een leave in conditioner gekocht van Shea Moisture, curl activator cream van Cantu en gel Ecostyler. Heb een shampoo en conditioner van Petal Fresh.

Wissel af en toe af met de quench leave in conditioner van Aunt Jackies, omdat ie wat minder zwaar is dan die van Shea Moisture. En dan gebruik ik nog af en toe een masker van Kruidvat oil & repair? Zoiets

Vind het best lastig. Veel producten zijn best duur & al die ingredienten checken word ik soms ook zat haha
Maar wil het wel in elk geval een paar maanden proberen

Hmm nee denk het niet hoor. Het kan zijn dat je hoofdhuid minder talg is gaan aanmaken omdat je minder/zonder sulfaten wast. Of gewoon omdat het winter is. Je kan een prepoo proberen met hete olie misschien? Massage is ook goed voor haargroei

1 like

Misschien je hoofdhuid minstens een keer p/w goed met conditioner inmasseren

1 like