Krullentopic

Dat is ook een goede ja. Dus na je gel nog een product . Had ik niet aan gedacht.
Heb nu meer gel gebruikt en dat is al beter dan eerst. Dus ik moet inderdaad gewoon dingen uitproberen.

1 like

Wat mooi!!! Het kriebelt hier alweer een paar weken om kort te gaan.

Dank je!
Gewoon doen!! :muscle:t2:

1 like

Als ik mijn gel uitknijp/crunch zonder product hebben ook gegarandeerd pluis.
Je hebt ook best fijn haar toch? Mijn haar ook en is erg poreus. Veel erger dan mijn onderste laag wat er aan het eind van de dag nog mooi uit ziet.

Die laag heeft ook minder last van beschadigingen door invloed van buitenaf. (Zon e.d.

Ja en ik word grijs dus laat mijn uitgroei verven. Dus dat is ook niet best.

haar vandaag


Ik krijg het er steeds niet goed op maar ik heb nu wel mooie krullen en ook bovenop is het iets beter. Binnenkort een druppel olijfolie toevoegen bij de conditioner en lang laten intrekken.

Oh die kurkentrekker in het midden!!

Ik word ook erg grijs, maar dat is nu in toch? Haha ik laat het lekker zo.

2 likes

Ik probeer zoveel mogelijk de CG-methode te volgen, alleen krijg ik zoooo’n jeukende hoofdhuid als ik mijn haar met conditioner of sulfaatvrije shampoo was. Ik was het daarom nog steeds eens per week met head & shoulders jeukende hoofdhuid shampoo, maar die droogt mijn haar natuurlijk als een malle uit. Appelciderazijn heb ik ook al geprobeerd, dat deed vooral pijn aan mijn hoofdhuid dus dat was ook geen succes. Iemand tips?

Ik heb in het begin veel jeuk gehad omdat mijn hoofdhuid eraan moest wennen, hierna ging dit weg (ik gebruik wel cg shampoo). Masseer je wel een goede 5 minuten je hoofdhuid tijdens het wassen? Anders maak je niet alles los. Verder, pijn van acv moet zeker niet gebeuren, heb je het niet verdund of heb je wondjes op je hoofdhuid (van en krabben misschien)? Pre-poo met olie zou misschien ook kunnen helpen?

Tip tegen jeuk.
Zarqa baby haarlotion tegen berg. Aaaaaaaah zo lekker :smile: lekker laten inwerken en CG wassen :+1:t2:

1 like

Ik ben al best een tijdje af en toe aan het proberen het wassen met gewone shampoo uit te stellen, maar ik heb toch steeds dat ik dan de derde nacht echt wakker lig van de jeuk en het dan maar weer gewoon ga wassen. Het is wel eens twee weken goed gegaan, maar die jeuk blijft terugkomen. Ik zie verder geen schilfertjes of zo, dus volgens mij is het geen roos/eczeem. Ik ga proberen langer te masseren (ain’t nobody got time for that) en ik ga eens op onderzoek uit naar baking soda!

Oh ik bedenk me nu dat ik ook een tijdje de Zarqa everyday shampoo heb gebruikt en dat mijn haar het daar wel goed op deed, die is volgens mij ook CG en anders ga ik voor de lotion. Thanks voor de tips!

4 likes

Ik wil ook meedoen met showen :grin:
Foto
Haar van vandaag (semi tevreden mee). Net gecowashed omdat ik het vrijdag ook moet wassen omdat ik naar Tryshy ga! Heb gemerkt dat mijn haar producten met castor olie echt naar vind (vettig met pluis). Ik wil volume laten knippen en in een model waarin ik het langer kan laten worden.

6 likes

Mooi!! Volle bos krullen! Wat doe jij er qua styling in?

Heel klein beetje leave-in (nu tbs rainforest moisture mask, niet meer beschikbaar maar anders novex black leave-in) in kletsnat haar, na ploppen kruidvat parfumvrij ultra 4 gel. Allebei proteinevrij

1 like

Hmm weet niet of ik zo blij ben met mijn kappersbeurt, ik heb foto’s gemaakt van voor. Ik ga het zelf nog even stylen en dan hoop ik dat het er geweldig uit ziet.

Heb je naar de ingredientenlijst van je shampoo gekeken? Cocamidopropyl betaine (vaak gebruikt als sls vervanger) staat er bekend om reacties te veroorzaken.

Nou!

Ik vind hem fijn, maakt je haar schoon en zacht. Schuimt erg goed. Dat zorgt er bij mij wel voor dat ik twijfel hoe goed het voor mijn haar is. Nu heb ik net deze week een toner over mn haar gezet dus is mn haar sowieso even van slag qua krulpatroon, dus van een eventuele verbetering kan ik niet zo veel zeggen.

ik gebruik hem wel in het zakje van Foamie. Ik vind solid shampoos daarmee beter schuimen en makkelijker te verdelen,

1 like

Ok, waar ik achter ben gekomen: wees niet terughoudend in het gebruik van product. Ik heb echt een grote klodder leave-in in mijn haar gedaan, daarna nog veel curl activator en daarna nog vet veel gel haha. Mijn droge pluizige haar is er echt meer door gaan krullen. Gisterenavond gedaan, zo wakker geworden:

haar foto

4 likes

Review Tryshy

Ik was niet door de eigenaresse geknipt maar door een ander meisje. De kapsalon is wat kaal en ongezellig. De kapsters (2) waren ook niet zo sociaal. Ze was wel heel aardig maar niet zo spraakzaam. Ze leek er niet zo heel veel verstand van te hebben. Ze heeft wel mooi geknipt, met voorover hangen, achterover hangen en normaal zitten. Ik heb veel verschil in krul en er was een deel dat wel opviel en ze wist niet zo goed wat ze er mee moest doen. Ze gaf ook niet heel veel informatie maar wel een beetje. Ik ben er wel blij mee uiteindelijk maar ik had veel meer verwacht eigenlijk (misschien was dat niet realistisch). Ik zou niet bij deze kapster terugkomen, misschien wel naar de eigenaresse. Vond het zelf ook wel erg duur (64 euro). Vooral de sfeer was mweh.

4 likes

Het zit wel heel mooi qua model, maar ik kan me voorstellen dat je iets meer kennis had verwacht bij deze kapper. Was het je eerste keer bij een krullenkapper?

Nee, ik ben ook bij Simcha geweest en mijn normale kapper knipt ook speciaal voor krullen.