Krullentopic

Ik ben weer op zoek naar goede producten voor 3c/4a krullen. Hebben jullie tips?

Gebruik nu:
aussie 3 min moist als conditioner
Cantu leave in
Shea moist. Curl enhanching smoothie
En eco styler gel.

Het is de laatste tijd zo droog.

Ik had nog een review over mijn bezoek aan de KrullenCompany in Den Haag beloofd! Here we go:

Ik ben vorige week vrijdag geweest en ik had een afspraak voor wassen, knippen, stylen, drogen en ik heb € 60 betaald. Ik moest met droog haar komen, zodat ze konden zien hoe mijn haar valt. De eerste vraag die ik kreeg was of ik al CG was, hoe lang al, welke producten ik gebruik en of dat met of zonder proteïne is. Ze heeft het eerst droog geknipt en pakte steeds een plukje, keek hoe dat viel en knipte er dan iets af. Ik had aangegeven dat ik meer volume bovenop wil maar weinig van de lengte af wil, daar heeft ze rekening mee gehouden. Knippen duurde misschien 10 minuten of zo. Daarna heeft ze het gewassen en gestyled. Ze keek of mijn haar proteïne nodig heeft (bleek niet zo te zijn) en gebruikte dus producten zonder proteïne. Ik moest mijn haar allerlei kanten op gooien, ondersteboven hangen, weer terug gooien. Ze kneedde de crème (TGIN Green Tea Leave In) in flink nat haar en borstelde dat door met een Denman brush. Dat deed ze steeds per sectie. Daarna gebruikte ze Kinky Curly Curling Custard als gel, ook weer kneden en alle kanten op gooien. Toen föhnen met een diffuser (weer ondersteboven, naar de zijkant hangen etc). Als laatste heeft ze mijn haar met een afrokam gedaan. Ik hing voorover en ze ging met die kam over mijn hoofdhuid om meer volume te geven. Toen weer rechtop zitten, scheiding maken en klaar. Het zat echt MEGA wild en ik had allemaal pijpenkrullen! Op dat moment was het naar mijn idee iets teveel pijpenkrul, maar na een uurtje zakte het iets uit en zat het echt prachtig. Ik vond het leuk om naar een kapper te gaan die een idee heeft wat ze met krullen moest en welke producten geschikt zijn, maar ik zou er zelf niet zo snel nog eens heen gaan. Mijn haar zat wel prachtig en ik vraag me af of ik dat zelf kan bereiken (hallo, wie heeft er tijd om een half uur te fohnen?), dus misschien af en toe voor een feestje of bijzondere gelegenheid dat ik er heen zou gaan om mijn haar te laten stylen, maar verder niet denk ik. Ik heb advies gekregen over producten, dus daar kan ik wel even mee vooruit, en het knippen vond ik niet dusdanig baanbrekend dat ik daar weer € 60 voor over zou hebben. Ik knip het normaal zelf en doe dat ook per plukje, dat werkt naar mijn idee ook prima.

TL;DR: Mijn haar zat prachtig, goed advies over producten, knippen niet bijzonder. Zou er alleen nog eens heen gaan als ik wil dat mijn haar mooi zit voor gelegenheden.

Foto!


Het is geen enorm duidelijke foto, maar hier zie je wel dat het mooi krult


Dit is een foto uit juli, zo zit het normaal

11 likes

Ik vind je haar heel mooi zitten, ik ga ook een afspraak inplannen, je hebt me overtuigd!

1 like

Oh wauw je krullen :heart_eyes::heart_eyes:. Heel mooi gedaan!

1 like

Heel mooi!

1 like

wat is jullie favoriete conditioner op het moment? :smiley:

Andrelon kokosboost masker
Ja die gebruik ik als conditioner. :grin: helpt bij mij echt met volume

1 like

Ik ga morgen naar de krullenkapper Marsha in Amsterdam. Ben echt benieuwd. Mijn haar is eigenlijk na 1 knipbeurt niet te herstellen omdat het extreem beschadigd is door het blonderen, dus ik denk dat ik er een groot stuk vanaf laat knippen.

@Duif Ik vind je haar wel heel mooi na de knipbeurt en zie wel meer volume bovenop, maar ik snap wel wat je bedoelt met dat je er niet zo snel meer heen zou gaan ivm het langdurig stylen

Porositeit is hoe snel je haar nat wordt. Elasticiteit: breekt gelijk (laag, proteine vrij), breekt na een stuk uitrekken (normaal, proteine en proteine vrij), blijft maar uittrekken en knapt daarna (hoog, proteine). Je kan meerdere soorten in je haar hebben.

Ik zou het proberen toe te voegen, als je haar stug wordt zou ik er mee stoppen.

ik hoor steeds vaker (vooral vanuit amerika) dan men niet meer kijkt naar wel of geen proteine. maar naar je moisture. Kijk dus vooral welke producten voor jou werken. droog stug haar? meer moisture.
Ik heb ook producten mét en zonder proteine.
Ik gebruik nu de producten van Curly Girl movement. Ben er blij mee.

1 like

Off topic maar yaaay mijn stad op de laatste foto ! <3

Ik kom net bij de kapper vandaan en zij heeft het droog geknipt. Ben echt blij ermee. Ze hebben voor en na foto’s gemaakt dus als ze die ergens plaatsen zal ik hier een screenshot uploaden. Ik heb vooral problemen met het verschil tussen onder en boven en dat hebben ze nu mooier laten overlopen. Bovenop krult het meer. Ben benieuwd hoe het valt als ik het zelf style.

3 likes

Ah ik kom net van de kapper en er is zooooooo veel van af ik heb de hele dag gehuild (ja overdreven i know). Vind het zo erg. Had zo lang gespaard voor mn lange haar en het is er allemaal vanaf. Ik was nog zo duidelijk. De krullen zijn super mooi (droog) geknipt, dat wel, maar toch :sob:. Heeft iemand tips om het te verzwaren?

Oh dat is zo balen! Meestal is dit bij gewone kappers die nat knippen. Dat heb ik wel vaak gehad. Toch teveel vanaf!

Toch proberen het te “rocken”
Je haar is korter meer volume en het wat wilder dragen?

Succes. Zo balen…

1 like

Ja met natte haren inderdaad, maar nu met droog vond ik het zo bizar! Maar ja er is inderdaad niks aan te doen. Moet het gewoon accepteren (lijk net een poedel joh).
Weer een jaartje wachten totdat het is aangegroeid haha. Thanks for the support!

Aaahh dat vind ik sneu. Misschien steilen met een steiltang? Hopelijk groeit het snel aan.

Hierbij mijn voor en na. (Gepikt van de instastories van mijn kapster)

droog geknipt

9 likes

Welke gel gebruiken jullie? Ik heb mega veel baby haren als ik mn haar opgestoken heb haha en wil het liever beetje strak hebben.

Mij helpt vooral het laatste stuk van het proces met mijn krullen; leave-in in drijfnat haar crunchen, daarna veel gel erin crunchen, T-shirt er omheen en tijdje laten zitten zo. Dan gaat mijn bovenste pluizige haar ook krullen.

Dus bij mij is het niet zozeer een andere shampoo en conditioner maar juist ook de manier van doen etc wat het verschil maakt.

Bedankt! :slight_smile: ik ben ook te benieuwd om het niet gewoon te proberen en heb een microvezel handdoek mee dus top

1 like