Krullentopic

Ik vind je haar heel mooi zitten, ik ga ook een afspraak inplannen, je hebt me overtuigd!

1 like

Oh wauw je krullen :heart_eyes::heart_eyes:. Heel mooi gedaan!

1 like

Heel mooi!

1 like

wat is jullie favoriete conditioner op het moment? :smiley:

Andrelon kokosboost masker
Ja die gebruik ik als conditioner. :grin: helpt bij mij echt met volume

1 like

Ik ga morgen naar de krullenkapper Marsha in Amsterdam. Ben echt benieuwd. Mijn haar is eigenlijk na 1 knipbeurt niet te herstellen omdat het extreem beschadigd is door het blonderen, dus ik denk dat ik er een groot stuk vanaf laat knippen.

@Duif Ik vind je haar wel heel mooi na de knipbeurt en zie wel meer volume bovenop, maar ik snap wel wat je bedoelt met dat je er niet zo snel meer heen zou gaan ivm het langdurig stylen

Porositeit is hoe snel je haar nat wordt. Elasticiteit: breekt gelijk (laag, proteine vrij), breekt na een stuk uitrekken (normaal, proteine en proteine vrij), blijft maar uittrekken en knapt daarna (hoog, proteine). Je kan meerdere soorten in je haar hebben.

Ik zou het proberen toe te voegen, als je haar stug wordt zou ik er mee stoppen.

ik hoor steeds vaker (vooral vanuit amerika) dan men niet meer kijkt naar wel of geen proteine. maar naar je moisture. Kijk dus vooral welke producten voor jou werken. droog stug haar? meer moisture.
Ik heb ook producten mét en zonder proteine.
Ik gebruik nu de producten van Curly Girl movement. Ben er blij mee.

1 like

Off topic maar yaaay mijn stad op de laatste foto ! <3

Ik kom net bij de kapper vandaan en zij heeft het droog geknipt. Ben echt blij ermee. Ze hebben voor en na foto’s gemaakt dus als ze die ergens plaatsen zal ik hier een screenshot uploaden. Ik heb vooral problemen met het verschil tussen onder en boven en dat hebben ze nu mooier laten overlopen. Bovenop krult het meer. Ben benieuwd hoe het valt als ik het zelf style.

4 likes

Ah ik kom net van de kapper en er is zooooooo veel van af ik heb de hele dag gehuild (ja overdreven i know). Vind het zo erg. Had zo lang gespaard voor mn lange haar en het is er allemaal vanaf. Ik was nog zo duidelijk. De krullen zijn super mooi (droog) geknipt, dat wel, maar toch :sob:. Heeft iemand tips om het te verzwaren?

Oh dat is zo balen! Meestal is dit bij gewone kappers die nat knippen. Dat heb ik wel vaak gehad. Toch teveel vanaf!

Toch proberen het te “rocken”
Je haar is korter meer volume en het wat wilder dragen?

Succes. Zo balen…

1 like

Ja met natte haren inderdaad, maar nu met droog vond ik het zo bizar! Maar ja er is inderdaad niks aan te doen. Moet het gewoon accepteren (lijk net een poedel joh).
Weer een jaartje wachten totdat het is aangegroeid haha. Thanks for the support!

Aaahh dat vind ik sneu. Misschien steilen met een steiltang? Hopelijk groeit het snel aan.

Hierbij mijn voor en na. (Gepikt van de instastories van mijn kapster)

droog geknipt

8 likes

Welke gel gebruiken jullie? Ik heb mega veel baby haren als ik mn haar opgestoken heb haha en wil het liever beetje strak hebben.

Mij helpt vooral het laatste stuk van het proces met mijn krullen; leave-in in drijfnat haar crunchen, daarna veel gel erin crunchen, T-shirt er omheen en tijdje laten zitten zo. Dan gaat mijn bovenste pluizige haar ook krullen.

Dus bij mij is het niet zozeer een andere shampoo en conditioner maar juist ook de manier van doen etc wat het verschil maakt.

Bedankt! :slight_smile: ik ben ook te benieuwd om het niet gewoon te proberen en heb een microvezel handdoek mee dus top

1 like

Je kan in principe met een conditioner en een styler al klaar zijn. Wassen met conditioner, conditioner in de lengtes en niet volledig uitspoelen. Dan gel erin en laten drogen.

1 like

oke ik ga vandaag op zoek naar goede producten, ik vraag me alleen nog af of je de laatste keer wassen evt met handzeep kan doen? of afwasmiddel? vind het zo zonde om een aparte shampoo daarvoor te kopen (mijne heeft siliconen)