Krullentopic

Je kan in principe met een conditioner en een styler al klaar zijn. Wassen met conditioner, conditioner in de lengtes en niet volledig uitspoelen. Dan gel erin en laten drogen.

1 like

oke ik ga vandaag op zoek naar goede producten, ik vraag me alleen nog af of je de laatste keer wassen evt met handzeep kan doen? of afwasmiddel? vind het zo zonde om een aparte shampoo daarvoor te kopen (mijne heeft siliconen)

Ja dat kan, moet je wel even naar de ingrediënten kijken.

1 like

Dacht dat je inderdaad gewoon Dreft kan gebruiken, maar wel een goede conditioner daarna omdat afwasmiddel je haar ontzettend uitdroogt.

Zelf heb ik de goedkoopste shampoo van de Kruidvat gebruikt (Europrofit), volgens mij is die ongeveer 50 cent. Die gebruik ik overigens nog steeds af en toe wanneer ik het gevoel heb dat mijn haar snel vet wordt.

2 likes

Ik was een tijd proteinevrij tot mijn haar enorm stug en droog werd. Ik dacht dat dit juist ‘symptomen’ van te veel eiwit was, maar na een eiwitmasker leeft m’n haar weer! Jeeh

Denk wel 4 maanden proteinevrij (wel kokosolie). Ik heb een masker van de normal gebruikt. Rijstwater of gelatinemasker kan je bijvoorbeeld zelf maken. De stretchtest hielp enorm bij mij trouwens!

1 like

heb inmiddels shampoo, conditioner & gel gekocht. Helaas niks kunnen vinden zonder sulfaten (gel is wel CGapproved), mijn conditioner heeft ook alcohol en als een vd laatste ingedrienten sulfaten maar dat lijkt me dus wel een goeie om mn haar mee te wassen komende tijd. Zag na de eerste wasbeurt al een heel groot verschil, ben zo benieuwd naar de komende maanden!:heart_eyes:

Ik gebruik nu:

  • Shampoo: Rituals of Hammam van de Rituals
  • Conditioner: Banana Hair Food van Garnier
  • Leave in: Garnier Hydra Aloe Air-Dry Cream
  • Gel: Bounce Curl Light Creme gel

En mijn krullen zitten zo fijn!

5 likes

Je hebt shampoo gekocht, maar wilt je haar gaan wassen met conditioner? (puur interesse trouwens). Als je iets zonder sulfaten wil vinden kan je vaak bij natuurwinkels of baby/kinder producten kijken.

schwarzkopf shampoo girls, met het elfje erop is CG shampoo.
kokosboos masker van andreloos is ook CG. Makkelijk te koop en niet duur. :wink:

2 likes

Ze zit in het buitenland, vandaar

1 like

Kent een van jullie een cg proof haarlak? Merk dat mn haar snel inkakt en wil graag volume houden haha.

Oh, :slight_smile:

2 likes

Ja dat lees je goed, haha! T is een klein flesje shampoo waar ik 1x per week (of minder vaak) wil wassen en die goed was voor de final wash. Thanks voor de tip!

Oooh zo! Zou Max 1x per maand met sulfaten wassen en hierna heel lang je conditioner in laten trekken. Voor de rest dan cowash.

Bounce curl heeft er een! Zeezout spray van de etos is ook cg dacht ik

1 like

Ga ik proberen, bedankt! er gaat een wereld voor me open haha

1 like

Haha ja snap ik! Al lid van de curly girl groepen op Facebook?

1 like

Yay thanks! Sowieso iedereen bedankt voor t meedenken! Zo leuk hoe iedereen hier elkaar helpt.

1 like

yes! :slight_smile: