Krullentopic

Wat bij mij heel erg hielp tegen pluis is finger coilen! Wanneer het nog drijfnat is de krullen om mijn vingers draaien, dan gel erin scrunchen en laten opdrogen. Toen was het ongeveer zo (voor mijn doen totaal niet pluizig):

Ben daar inmiddels alleen te lui voor haha, omdat het wel veel tijd in beslag na het douchen. Wel merk ik dat hoe langer ik de CG methode volg, hoe beter het ook gaat zitten. Ik ben nu ongeveer een half jaar bezig, geef het vooral even de tijd. Pas de laatste maand zit het bij mij pas echt een beetje goed haha.

5 likes

Hoe doe je dat finger coilen? Soms zie ik niet een mooie krul. Maar dan krult het halverwege ineens raar de andere kant op. Hoe krijg ik het dan goed? Lukt me dus niet. :see_no_evil:

Als het na het douchen nog drijfnat is ga ik (met eerst een beetje conditioner erin) met mijn hoofd voorover hangen en verdeel mijn haar in allemaal strengen, die wikkel ik dan één voor één om mijn vingers heen. Hoe dikker je de pluk pakt, hoe losser en groter de krul. Als ik alles heb gehad kneed ik de gel erin, dan definiëren de krullen zich nog iets meer!
Het is overigens wel echt allemaal trial and error haha, ik had er wat YouTube filmpjes over gekeken, maar hoe zij het deden was me veel te veel werk :see_no_evil: Dit werkte uiteindelijk prima voor mij!

@Superkonijn Ik gebruik nog steeds de producten van Andrélon, de Kokosboost conditioner en masker zijn erg fijn! Qua gel kan ik de Wella New Wave aanraden, met nummer 5 qua hold. Ik gebruik ook nog een CG shampoo omdat ik met alleen conditioner wassen niet prettig vind, daar gebruik ik de shampoos van Dr. Organic voor (te koop bij De Tuinen).

Vooral niet met teveel beginnen en per product kijken wat het met je haar doet. Glijmiddel is trouwens wel mijn holy grail haha

2 likes

Qua krul lijkt het op deze foto 2b?

Je haar kennen is wel fijn bij het kiezen van producten.

Porositeit: wordt je haar snel nat?
Elasticiteit: Als je schone natte haren probeert uit te trekken breekt deze meteen of rekt het mee uit?
Dikte: fijn of dik haar?
Dichtheid: veel of weinig haar?

Plop je het na het coilen en dan gel?
Welke cg proof gel gebruik je?

Worden jullie krullen altijd hard met gel? Ik heb dit dus nooit, hoeveel ik er ook in doe. Het lijkt dan net of het geen versteviging geeft. Heb ik dan de verkeerde gel?

Wow, dit is echt precies mijn haar (alleen een andere kleur).
Ik ga even meelezen dus, want heb ook hetzelfde problem.

1 like

Bij jou zien je krullen er helemaal niet hard uit! Had dat verwacht met New Wave en nr 5, maar dat valt dus reuze mee?

Ik plop meestal nadat ik de gel erin gedaan heb, omdat ik dan het gevoel heb dat mijn haar wat minder pluizig wordt. Ik gebruik hiervoor de Wella New Wave gel:

Samenvatting

De blauwe versie hiervan (ultra stron rock & hold) is ook CG, ik gebruik ze door elkaar.
Heb overigens nog nooit een andere gel gebruikt, deze vind ik echt ontzettend fijn!

1 like

Zolang ik het er in smeer wanneer het kletsnat is, valt het heel erg mee! Het kan ook schelen dat ik veel te veel aan mijn haar zit eigenlijk :sweat_smile: Meestal was ik mijn haar voor het slapen gaan en door het slapen wordt het ook niet hard (en zo krijg ik de meeste krul).

@Mario Kan per gel verschillen volgens mij, maar ik heb ook lang niet altijd dat het dus hard wordt!

Ik krijg ook geen harde krullen met die gel.
@Keerbeer oké bedankt voor je reactie, dan hou ik het gewoon bij de gel van Wella.

Maar wordt je haar snel nat? Want opdrogen hangt ook van andere factoren af.

Je elasticiteit is wel heel belangrijk. Heb je die stretch test gedaan?

Al die porositeit testen werken niet. Je haar is droog, je stapt onder de douche, wordt het snel nat?

Voor je elasticiteit zou ik proteinevrij producten proberen.

Dan heb je lage porositeit

Dus proteinevrije producten gebruiken met warmte! Zelf heb ik niet veel verstand van lage porositeit dus zou je even tips voor moeten opzoeken

1 like

Help. Heb echt hulp nodig van iemand die wel iets snapt van krullen. Ik heb de eerste vier dagen na het wassen ‘mooie’ krullen. Dan moet ik het bij elkaar houden (staart/knot) tot het echt vies wordt, want dan kan ik het uitkammen. Wanneer ik vies haar heb, ook al lijkt het schoon, dan is mijn haar bijna zo goed als steil. Als ik eerder kam is mijn haar een grote pluisbol.

Nu was ik met petal fresh en nature box. Deed voorheen nog wel eens kokosolie erin of serum. Maar wil cg proof dus serum is afgevallen en vind mijn droger lijken met kokosolie. Na het wassen heb ik standaard veel pluis (vooral babyhaar). Ik droog mijn haar in een T-shirt. Maar mijn haar blijft zo lang nat, dat ik daar drie shirts voor gebruik.

Ik heb, gebaseerd op wat internet mij verteld, 3b,3c en beetje 4a haar. Ik heb lage porositeit haar.

Hoe en met welke producten (cg proof) krijg ik een mooie bos krullen?

Dus dan:
Krultype: 3b-4a
Porositeit:! Laag
Elasticiteit: Als je schone natte haren probeert uit te trekken breekt deze meteen of rekt het mee uit?
Dikte: fijn of dik haar?
Dichtheid: veel of weinig haar?

Als je nature box shampoo gebruikt dan is het niet cg omdat er sulfonate in zit.

Elasticiteit: rekt mee. Dik haar en veel haar.

Noooo!! Heb al meerdere keren mij. Haar ermee gewassen. Dit is dus waarom ik hulp nodig heb. Steeds lees ik alles, zoek dingen op, maar somehow ben ik niet in staat het juist te doen. Dus weet ook niet wat ik als vervanging na het wassen kan doen enz.

Dan kan je producten met proteine gebruiken en deepco met hitte. Wat je kan doen met je nature box shampoo is deze 1x per maand gebruiken als clarifying shampoo.

2 likes

@Superkonijn @Ladybug

Met low porosity haar zijn je haar cuticles dicht

Dit betekent dat alles was in je haar zit blijft zitten en alles wat buiten je haar zit niet naar binnen zal gaan. Om moisture of protein in je haar te krijgen moet je de cuticles openen. Hiervoor heb je dus hitte nodig. Conditioner kan je het beste gebruiken met heet/warm water zodat je het opent en dus de conditioner laat penetreren.

Doordat producten moeilijk je haar penetreren, en dus op het haar blijven liggen, moet je met low porosity haar vaker clarifyen. Dit kan met sulfaten (liever niet SLES of SLS). Om build up te voorkomen moet je ook niet te zware producten gebruiken.

Probeer bij deep conditioner (minstens 30 min) hitte te gebruiken:

  • Warm je deepco op in de magnetron
  • Gebruik een heatcap (kijk bij amazon.de)
  • Gebruik een steamer (bijv kledingstomers)
  • Pak je hoofd in met folie en een handdoek

https://www.youtube.com/watch?v=r7T5KQiMxa0 deze video is ook wel fijn!

3 likes

Dank voor de uitgebreide uitleg. Zijn producten met proteïne ook cg proof? Kan je een merk aanraden?

Moet deep co met ‘gewone’ conditioner of masker?