Krullentopic

Stap 1: Wassen

• Wassen met cg shampoo of wassen met conditioner (cowash)

Stap 2: Conditioner

• Conditioner in de lengtes (Squish to condish: paar keer achter elkaar in je haar knijpen zodat je conditioner echt IN je haar gaat).
  • Ontklit je haar met je vingers of wijde tandenkam
  • Dit kan je volledig of deels uitspoelen.

Stap 3: Uit de douche

• Knijp overtollig water uit je haar
  • Plop of knijp je haar droger met een T-shirt/microvezelhandoek

Stap 4: Stylen

• (Voeg een leave-in toe (kan ook na stap 2))
  • Voeg stylers bijv. mousse of gel toe (kan ook na stap 2)

Stap 5: Drogen

• Diffuse of laat aan de lucht drogen

Stap 6:

• Wanneer droog scrunch out the crunch (SOTC: scrunch je haar zodat het harde laagje zacht wordt.)

Probeer 1x per week een deepco te doen. Vervang stap 2 met deepco.

7 likes

Dankjewel. Ik wist niet dat haar zo ingewikkeld en verschillend was.

1 like

Ik heb er een paar bestanden kunnen downloaden. Zal ik een linkje sturen via pm?

Als anderen die ook willen moeten ze me even een pm sturen

Ja, heel graag!!

Oke ik ga weer met de CG methode beginnen. Blijkbaar heb ik de vorige keer producten zonder proteine gebruikt, terwijl mijn haar dat juist onwijs nodig heeft.

Heb net de final wash gedaan en de deepco zit er in. Mijn haar is zo beschadigd dat de punten droog zijn met deepco er in.

Ik heb de loving blends milde haver conditioner gehaald en de Andrelon krullencreme. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat! Mijn haar is helaas nogal geneigd om stringy te worden. Op dit moment krullen ook mijn voorste plukken helemaal niet meer mee.

Ik kom net van de Krullen company vandaan en ik heb echt nog nooit van mijn leven zoveel krullen gehad. Ben er zo blij mee.

5 likes

Bah ik ga denk ik stoppen met co wash en ga toch over op een milde shampoo. Mijn hoofdhuid is onwijs vet en mijn haren zijn super slierterig.

Heeft iemand de tip voor mij?
Mijn haar eigenschappen zijn:
Krultype 2c 2b, medium dichtheid, fijn haar met hoge porositeit en hoge elasticiteit.

Wanneer ik gel gebruik wordt mijn haar onwijs slierterig, hier ben ik dus mee gestopt.
Vervolgens ben ik overgestapt op Andrelon krullen creme omdat mijn haar proteine nodig heeft, maar hier wordt mijn haar onwijs vet van.
Op dit moment gebruik ik de kruidvat curl mousse, echter voelt mijn haar nu te droog aan?

Ik gebruik verder de petal fresh shampoo en Garnier milde haver conditioner. Ik gebruik ook 1 keer per week het kruidvat oil & repair masker.

Die milde haver vond ik een drama, probeer eens kokosboost masker van andrelon.

Ik heb ook soortgelijk haar als dat van jou en ik vind gel wel fijn. Ik gebruik wel een diffuser, laatste stuk aan de lucht echt drogen en dan de crunch eruit knijpen met een drupje castor-olie op mijn handen
Vooral dat laatste krijg ik geen pluis meer

2 likes

Ik heb ongeveer dezelfde eigenschappen als jij! Ook bij mij werkte het co-washen niet, ontzettend slierterig en vet werd het ervan. Ik gebruik nu de Dr. Organic shampoos van De Tuinen, die vind ik erg fijn.
Gebruik je ook een leave-in? Dat kan ook met een gewone conditioner overigens, dat maakte voor mij wel echt het verschil dat mijn haar niet zo droog voelde! De milde haver conditioner van Garnier vond ik ook echt een ramp, ik had het gevoel dat het mijn haar niet genoeg voedde en dat het droog/slierterig bleef. Toen ik overstapte op de kokosboost van Andrélon werd dat een stuk beter.

Wat ik overal lees is dat de Kruidvat Oil & Repair niet voedend genoeg is voor een deep treatment masker, maar meer als een gewone conditioner. Wederom kom ik terug op de kokosboost lijn van Andrélon haha, het masker daarvan is erg fijn!

Omdat we dezelfde eigenschappen hebben, hier de producten die ik momenteel gebruik:
Dr. Organic shampoo (op dit moment de aloë vera)
Balea conditioner/Andrélon Kokosboost conditioner
1x per week Curls Blueberry Bliss Reparative Hair Mask of de Andrélon Kokosboost masker

Leave-in Aunt Jackie’s quench
Wella New Wave gel
Kruidvat glijmiddel

De Andrélon krullen creme is overigens niet CG dacht ik, of bedoel je de Happy Curls, die in die tube?
Happy curls werd mijn haar absoluut niet blij van :sweat_smile:

Ik zweer trouwens echt bij glijmiddel, de keer dat ik het per ongeluk vergeten was, was mijn haar zo droog en pluizig!

1 like

@Keerbeer @Madam-Mikmak
Bedankt voor de uitgebreidde antwoorden!
Wellicht dan toch over op de kokos boost. Hopelijk helpt dat teven het droge. Ik heb op het moment geen leave-in maar gebruik wel mijn conditioner als leave-in.

Ik gebruik inderdaad de happy curls, maar hier krijg wordt de onderkant dus erg vet en slierterig van, op welke manier ik hem ook aan breng.
Toch nog eens gel proberen en hopen dat het minder slierterig is in combinatie met een andere conditioner en deep-co.

1 like

Spoel je het kokosboost masker uit of gebruik je het als leave-in? Heb het ook net gekocht; mn bovenste haar blijft droog/pluizig en hopelijk helpt het.

Nee ik spoel hem weer uit.
Ik gebruik zarqa / black Novex / CG movement milk als leave in

Ok Tnx! Ik de Quench met kruidvat gel maar mwahhhh mn bovenste haar heeft nog iets anders nodig merk ik. En die gel wordt me niet hard genoeg.

Al glijmiddel geprobeerd? :stuck_out_tongue:

Nee!! Even een psychisch dingetje haha

1 like

Ik heb gewoon de sticker eraf getrokken en bij mijn producten gezet haha

1 like

Haha ja goeie! En wanneer doe je het erin? Voor de gel?

Wanneer je wilt! Veel gebruiken het voor de gel op nat haar, maar een beetje tegen pluis op droog haar kan ook.

1 like

je de bovenkant heeft meer te lijden dan de onderkant!. ik gebruik ook vaak olie.(castor monoï of argan) of sheaboter. echt maar een klein beetje! om de crunch te crunchen of als het te droog wordt. krul voor krul.

1 like