Krullentopic

Wanneer je wilt! Veel gebruiken het voor de gel op nat haar, maar een beetje tegen pluis op droog haar kan ook.

1 like

je de bovenkant heeft meer te lijden dan de onderkant!. ik gebruik ook vaak olie.(castor monoï of argan) of sheaboter. echt maar een klein beetje! om de crunch te crunchen of als het te droog wordt. krul voor krul.

1 like

kan haast niet wachten om over een maand terug te zijn in NL en gewoon al deze producten te kunnen proberen haha :stuck_out_tongue: kan hier zelfs van die gore gele gel niet vinden (heb perongeluk gel met wax gekocht en dat voelt zo vies!)
hebben trouwens meer mensen van zo’n krans aan krullende babyharen aan de voorkant? ik weet nooit wat ik ermee moet qua styling. tips?

1 like

haha jaa die babyharen heb ik! Ik zou daar ook wel een oplossing voor willen qua styling en volg graag mee

1 like

Tot 7 mei (geloof ik) extra korting bij lookfantastic. .nl op boucleme nu 20% en met EX10 extra 10%
Sheamoisture EX5 voor extra 5% korting (ze werken alleen helaas niet samen)

Nee geen aandelen/ geen belang

Gewoon aardig :slight_smile:
Ikzelf heb wat van boucleme besteld en shea mousture shampoo

Nu beter prijs om dat ook een uit te proberen!

Ja maar is het spon :thinking::joy::joy:?

Hahaha i wish :money_with_wings:

Oeps besteld

haha dat zei ik gisteren ook.
nee niet kopen, nee niet kopen! oeps… besteld

1 like

Dat klinkt interessant! Hoe doe je dat precies met de havermout? Papje van maken?

En was je je haar dan met de havermout of met het gezeefde water? :see_no_evil:

Bedankt! Ik ga het eens proberen!

1 like

Wow ik ben echt impressed, nu sinds donderdag eindelijk een routine bedacht.

  • Wassen met Schwarzkopf kindershampoo
  • Conditoner Andrelon Kokos
    Daarna:
  • Elvive Leave in conditioner (twijfel of deze CG-proof is)
  • Taft gel sterkte 5 er in gekneed
    En laten drogen (microvezelhanddoek op mn kussen gelegd bij gebrek aan satijnen sloop)

En het zit nu echt mooi in de krul, ze zijn vrij stevig en nog niet pluizig! Hoop dat het niet te snel uitzakt, maar so far so good.

Wil niet elke keer met shampoo wassen (was mn haar om te dag), dus gister alleen een co-wash gedaan. Maar vind het nu wel aardig vet aan het worden, maar denk dat het afbouwen in aantal wasbeurten ook gewoon even wennen is?

1 like

Ik weet niet welke je gebruikt, maar die voor krullen is dacht ik niet CG (goudkleurige fles met paarse dop). Ik las van de week trouwens over deze site: https://www.curlsbot.com/, geniaal! Zie nu dat @Pabbles deze dus ook al diverse keren heeft gepost haha.

Zo kwam ik er dus achter dat mijn Balea conditioner dus helemaal niet CG is helaas :frowning: Gisteren dus maar een final wash gedaan en merk nu dat mijn haar echt ontzettend zacht is, maar dat de krul bovenin helemaal weg is. Weet iemand of dit normaal is en dat het na mijn final wash gewoon weer tijd nodig heeft?

Taft gel is wel CG proof dus? Ben nog steeds op zoek naar een gel die goed hard wordt.

Ja, staat op de lijst met proteïne vrije producten, ik vind hem echt prima! Deze is het trouwens:
778792

1 like

Dit zijn mijn krullen na een week CG

Het wordt alleen toch nog wel een beetje snel vet naar mijn idee, helemaal na alleen een co-wash. Heeft iemand daar tips voor, of moet ik gewoon even door die fase heen?

@2701 welke behandeling heb je gedaan bij de krullencompany? Wel een aanrader dus? Heb je ook producten aangeschaft daar?

Ik ben sinds okt geloof ik bezig met CG-methode, maar vind mijn krullen helemaal niet mooi erdoor eigenlijk. En zou denken dat ik de transitiefase wel gehad moet hebben. Die babykrans waar het hierboven over gaat heb ik ook en is echt zo’n doorn in mijn oog. Omdat ik niet blij ben met hoe mijn krullen zitten draag ik mijn haar vaak in een staart, en dan zie je van voor enkel die eigenwijze sprietharen :stuck_out_tongue:

Ik vind het ook wel lastig qua producten. Voor nu heb ik nog wat ik in okt en dec heb aangeschaft. Sindsdien ben ik veel meer bezig met duurzaamheid en wil ik eigenlijk geen producten meer gebruiken waar stoffen in zit die schadelijk kunnen zijn voor milieu of op niet duurzame wijze verkregen worden. Liefst ook nog zonder plastic verpakking :thinking: Als mijn producten op zijn ga ik eens proberen wat jij doet @Olga! Ben ook benieuwd hoe lijnzaadgel je zal bevallen

1 like

Ik had de behandeling plus van €60 genomen. Ik vond het wel een aanrader, ik was nog een beetje zoekend naar goede producten die voor mijn haar werken. Ik heb daar zelf geen producten aangeschaft. Volgens mij was dat ook niet mogelijk daar. Ik kon foto’s maken van de producten die zij mij aanraadden en vervolgens heb ik die online besteld.

Voor alleen knippen zou ik er niet naartoe gaan. De meerwaarde zat voor mij in het advies welke producten ik kon gebruiken je hoe ik het beste mijn haar kan stylen.

@crazyvibes je hoofd wilt dat je huid gezond is en dus ‘vettig’. Als jij elke keer dat weg wast dan denkt je hoofd, ik moet meer talg maken om de huid te beschermen. Nu je net gestopt bent met zo vaak en agressief wassen denkt je hoofd nog steeds, ik moet talg maken. Als de hoofdhuid eenmaal door heeft dat dit niet meer nodig is, zal het vanzelf minder talg gaan aanmaken. Het moet in balans zijn :slight_smile:

1 like