Krullentopic

Revuele Total repair masque - Action
By Veira repairing masque - Normal

Verder kan je zelf een gelatine-haarmasker of rijstwater maken.

Er is niet veel te koop in de winkel helaas. Je kan ook kijken of er een haartoko in je buurt is, dan heb je wel wat keuze.

1 like

Ik ga vanavond eindelijk eens een deep-co doen, heb een masker van Alama (bij Normal) gekocht. Ben benieuwd wat het gaat doen.
Hoe lang laten jullie een deep-co/masker ongeveer zitten?

Beste is minstens een half uur. Als je lage porositeit hebt helpt hitte ook.

1 like

De deepco was geen succes, m’n haar is echt een stuk slapper/uitgezakter nu (wel lekker zacht).

1 like

Ik heb vanmiddag de ‘schrunchietruc’ van dit meisje gebruikt (zie 2:28) en het werkte zo goed! M’n haar hing helemaal slap, het was 100% steil, ik maakte het nat, deed er wat gel in, scrunchte en toen heb ik het een tijdje op m’n hoofd laten zitten (weet niet precies hoelang, maar denk zeker een half uur) en ik had echt crazy krullen ineens.

Nu heb ik weer hoop dat ik meer krul in m’n haar kan krijgen (en houden).

Ik hou echt van dit spul (is ook vaak 1+1 bij kruidvat). Elke keer na het haren wassen spuit ik m’n hele haar onder en dan een tijdje kneden. Op het laatst mousse van Nivea erin en dan zijn mijn krullen on point. En uiteraard altijd alleen maar onder de douche borstelen, ik was mijn haar 2 of 3 keer per week, dus ik borstel het maar 2/3 keer per week helemaal uit.

4 likes

Ik ben gister begonnen met de curly girl methode! Het zit wel mooi, nog niet super veel verschil maar sommige krullen komen wel wat mooier uit. Vind het nu alleen wel spannend om morgen weer te gaan “wassen”, met conditioner dus, ben benieuwd of het super vet gaat worden of dat het dan nog mooier gaat zitten.

2 likes

Gebruik je ook een leave-in conditioner? Dat helpt bij mij wel tegen pluis!
Ik gebruik nu de leave-in van Aunt Jackies Quench, die is wel echt heel fijn vind ik.

Sinds ik zo’n Facebook groep zit en zelf ook steeds beter resultaat zie heb ik echt zo de behoefte om allemaal nieuwe producten te proberen haha

Ugh ik had allemaal producten met proteïne gekocht omdat mijn haar dat nodig had. Nu heb ik dus juist weer een overload aan proteïne en moet ik producten zonder gaan kopen. Een conditioner is nog wel in de kruidvat te vinden, maar weten jullie ook een goede cg proteïne vrije shampoo die gewoon in de kruidvat te koop is? Tussen de bestanden op de fb pagina kan ik er nou niet echt 1 vinden.

Welke producten met proteïne heb je geprobeerd? Mijn haar heeft dat nodig, maar sinds ik daarmee bezig ben zijn mijn krullen lelijk geworden.

bij de jumbo of appie H. babyshampoo van " de kleine keuken" heel fijn spul.
(sorry niet kriudvat haha)

1 like

@anon24802271 ik las ergens ver hierboven dat jij lijnzaadgel gebruikt. Ik heb jouw receptje gevolgd en volgens mij is het goed gelukt, maar ik weet niet zo goed hoeveel ik ervan in mijn haar moet doen. Hoeveel gebruik jij ongeveer (of anderen)?

Andrelon milde haver, aunt jackies quench leave in, petal fresh tea trea shampoo en conditioner, hegron gel, andrelon krullen creme, aunt jackies curl gelly coconut. Maar mijn haar is atm erg droog en stug, dus ik heb blijkbaar een proteine te veel en moet iver op proteine vrije producten. Merk dat het kruidvat oil&repair masker mijn haar wel wat zachter maakt. Heb alleen nog proteine vrije shampoo nodig.

1 like

Hier zit kokos in en dat kan reageren als proteïne, blijkbaar vooral bij mijn haar. Maar thanks voor het mee denken!

Swartskopf prinsessen shampoo?

1 like

ik had gister echt een goede haardag (eergisteren voor het eerst weer gel geprobeerd, salon gel vd Action en totaal niet tevreden icm diffuser, gister haar gewassen met conditioner, wat minder gel en lang geplopt in handdoek) maar nu vandaag had ik geen zin om mn haar nat te maken oid maar voelt het direct zo vies door de gel. de waves zijn grotendeels eruit en de onderkant van mn haar is sliertig. niet per se vet, meer stug en droog. Hoe gaan jullie met niet-haarwasdagen om?

Heb overigens golvend haar met hier een daar een verdwaalde krul. Heb gister ook mousse gehaald dus dat ga ik de eerstvolgende wasbeurt uitproberen

Gel werkte bij mij ook niet fijn, kreeg hier erg vies en slierterig haar van. Ik gebruik sinds kort de curling jelly van aunt jackies, dit is naar mijn idee wat zachter voor mijn haar. Hier doe ik een beetje van in mijn haar op de wasdag. Op de niet was dagen maak ik mijn haar vochtig met een spuit en scrunch ik de krullen er weer in zonder product. Als het droog of vies voelt doe ik een beetje leave in op mijn handen om nog meer te scrunchen. Als ik het helemaal gek wil maken dan diffuse ik het ook nog, anders laat ik het gewoon aan de lucht drogen.

Ik heb vaak vette slierten als ik gel met castor olie gebruik, misschien ligt het daar aan?

jep zit er in geloof ik! eerst even mousse proberen, thanks voor alle tips!

Mijn krullen zijn heel erg droog aan de onderkant. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Kan dat komen door de producten die ik gebruik? Ik gebruik de petal fresh shampoo en conditioner.