Krullentopic

Update: had deze gel meteen gehaald en gebruikt en ben er super blij mee! Krul zat er bovenop veel beter in vanwege deze gel. Hij werd harder dan mn vorige dus de natte krul kon ook echt als een krul opdrogen. TL;DR: Tnx!

(Normaal was ie trouwens 6,- (duur toch?) En nu bij Kruidvat 2 voor 6,- )

2 likes

Jaaaa op aanraden van velen heb ik vandaag eindelijk de Aunt Jackies quench leave in co binnen gekregen! Heb gelijk de curl boss coconut curling gelee besteld.

Kijk er nu al naar uit om zometeen mijn haren te doen.

1 like

Nee lijkt me niet nodig toch?
Ik heb een ETI turbodryer. Dol op dat ding. En een universele diffuser erbij gekocht
(Let wel op dat er niet teveel gaten middenin de diffuser zit want Dan krijg je teveel luchtstroming en pluis)

1 like

Nee joh, je kan elke fohn gebruiken die je wilt. Het belangrijkste is dat je warmte- en krachtstanden hebt en een diffuser. Al zou je zelfs een vergiet kunnen gebruiken.

2 likes

Elke fohn is prima en dan je op de kop fohnen dan krijg je de meeste krullen en volume.

1 like

Ja ik heb die föhn en die diffuser.
Er zitten inderdaad gaatjes in het midden, maar daar komt niet de meeste luchtstroom uit.

Er zijn meerdere fijne föhns schijnt maar dit is mijn ervaring. Ik heb een roze föhn :smile:

1 like

Ik denk dat de roze het beste is

1 like

De eerste. Ik heb een vergelijkbaar model en werkt top, ook vind ik hm fijn in de hand liggen

1 like

Kom ik net deze test op Facebook tegen.

1 like

ohja ik gebruik die braun al een aantal jaren, prima ding

1 like

Hallo! Wie kan mij helpen aan een cg proof proteïne haarmasker? Meeste die ik vind zijn niet hier verkrijgbaar en wil liever in de winkel kopen dan online. Want het is op de gok en online is al duur enz. Dus liefst iets wat de Kruidvat heeft.

Revuele Total repair masque - Action
By Veira repairing masque - Normal

Verder kan je zelf een gelatine-haarmasker of rijstwater maken.

Er is niet veel te koop in de winkel helaas. Je kan ook kijken of er een haartoko in je buurt is, dan heb je wel wat keuze.

1 like

Ik ga vanavond eindelijk eens een deep-co doen, heb een masker van Alama (bij Normal) gekocht. Ben benieuwd wat het gaat doen.
Hoe lang laten jullie een deep-co/masker ongeveer zitten?

Beste is minstens een half uur. Als je lage porositeit hebt helpt hitte ook.

1 like

De deepco was geen succes, m’n haar is echt een stuk slapper/uitgezakter nu (wel lekker zacht).

1 like

Ik heb vanmiddag de ‘schrunchietruc’ van dit meisje gebruikt (zie 2:28) en het werkte zo goed! M’n haar hing helemaal slap, het was 100% steil, ik maakte het nat, deed er wat gel in, scrunchte en toen heb ik het een tijdje op m’n hoofd laten zitten (weet niet precies hoelang, maar denk zeker een half uur) en ik had echt crazy krullen ineens.

Nu heb ik weer hoop dat ik meer krul in m’n haar kan krijgen (en houden).

Ik hou echt van dit spul (is ook vaak 1+1 bij kruidvat). Elke keer na het haren wassen spuit ik m’n hele haar onder en dan een tijdje kneden. Op het laatst mousse van Nivea erin en dan zijn mijn krullen on point. En uiteraard altijd alleen maar onder de douche borstelen, ik was mijn haar 2 of 3 keer per week, dus ik borstel het maar 2/3 keer per week helemaal uit.

4 likes

Ik ben gister begonnen met de curly girl methode! Het zit wel mooi, nog niet super veel verschil maar sommige krullen komen wel wat mooier uit. Vind het nu alleen wel spannend om morgen weer te gaan “wassen”, met conditioner dus, ben benieuwd of het super vet gaat worden of dat het dan nog mooier gaat zitten.

2 likes

Gebruik je ook een leave-in conditioner? Dat helpt bij mij wel tegen pluis!
Ik gebruik nu de leave-in van Aunt Jackies Quench, die is wel echt heel fijn vind ik.

Sinds ik zo’n Facebook groep zit en zelf ook steeds beter resultaat zie heb ik echt zo de behoefte om allemaal nieuwe producten te proberen haha

Ugh ik had allemaal producten met proteïne gekocht omdat mijn haar dat nodig had. Nu heb ik dus juist weer een overload aan proteïne en moet ik producten zonder gaan kopen. Een conditioner is nog wel in de kruidvat te vinden, maar weten jullie ook een goede cg proteïne vrije shampoo die gewoon in de kruidvat te koop is? Tussen de bestanden op de fb pagina kan ik er nou niet echt 1 vinden.