Gebruik je ook een masker of een leave-in conditioner? Dat heeft voor mij wel echt veel verschil gemaakt
Petal fresh droogt bij mij wel beetje uit, maar icm met masker en leave-in stuk beter.
Gebruik je ook een masker of een leave-in conditioner? Dat heeft voor mij wel echt veel verschil gemaakt
Petal fresh droogt bij mij wel beetje uit, maar icm met masker en leave-in stuk beter.
Ik gebruik sinds een twee weken het deep treatment masker van cantu maar merk nog niet veel verschil. Een leave in conditioner gebruik ik niet. Is het beter om dat wel te doen?
Een knipbeurt doet ook wonderen! Cantu is erg hoog in proteine, zou kunnen dat je dat niet zoveel nodig hebt. Laat je het lang genoeg zitten? En weet je je porositeit?
Ik weet niet wat de porositeit van mijn haar is. Hoe kom ik daar achter?
Haar snel nat onder de douche > Hoge porositeit
Haar wordt moeilijk nat onder de douche > Lage porositeit
Mijn haar wordt best snel nat. Ik denk dat het dus een hoge porositeit is. Moet ik hier rekening mee houden qua producten?
@Noot Ja Cantu zijn idd ook vrij “zware” producten
Je zou kunnen proberen om over te stappen naar een iets lichter masker en daarna een leave-in te gebruiken.
Ik vind het masker van Garnier Hairfood (papaya of banana) wel prettig, maar gebruik die ook alleen nadat ik met een shampoo gewassen heb. Maar ben ook echt nog zoekende naar een perfecte routine.
Ik ben heel benieuwd naar jullie routines eigenlijk, zijn er mensen die dat leuk vinden om te delen?
Bedankt voor de hulp!
Wie kan me helpen. Mijn krullen zijn een drama op dit moment. Ben 3 maand geleden bevallen. Verlies enorm veel haar en enorme klitten.
Het oogt droog en pluizig. Heb vrij dik haar gelukkig. Maar kan er weinig meer. Welke producten kunnen helpen?
Heeft iemand tips bij fijn haar met slag? Ik volg de curly girl methode en heb smorgens flink wat slag in mijn haar, maar dit zakt in de loop van de dag wat uit. Volgens mij verzwaren mijn producten het. Ik gebruik nu producten van petal fresh en een gel. Zijn er meer mensen met fijn haar met slag en welke producten gebruiken jullie?
ik gebruik geen gel maar een mousse, gel maakt mijn haar veel te zwaar waardoor het gaat hangen. Verder gebruik ik de krulcrème en volumepoeder van Kruidvat huismerk. Shampoo en conditioner zijn momenteel iets van de repair lijn van Yves Rocher.
Ik zoek een geschikte shampoo en cremespoeling. Help?
Ik weet niet wat je haar eigenschappen zijn, maar je zou dit kunnen proberen, zijn allemaal “curly girl method” proof en zie deze wel veel voorbijkomen in die cg-facebookgroepen:
Het is een beetje zoeken naar wat je haar nodig heeft, of je producten met of zonder proteïne wil. Maar deze zijn iig allemaal goed vrij goed voor krullend haar en zouden je haar niet extra uit moeten drogen
Iemand enig idee waar je de puffcuff (junior) kunt vinden, zonder mega verzendkosten?
http://www.naturalfreshhair.nl/puff-cuff.html
Edit: geen kleintje zie ik…
Ik zie ook wel banana klemmen voorbij komen en dan verkorten ze de pinnen met een vijl
Ik wilde daar idd al de gewone proberen, maar ze nemen geen bestellingen meer aan. Zag ik pas bij het afrekenen:woman_shrugging:
Bananenklem past echt nooit bij mij. Krijg ik niet dicht. Toch bedankt voor je reactie.
Haarroutine update
Haar:
2B-3A
Fijn haar
Hoge porositeit
Lage elasticiteit
Producten:
Schwarzkopf piratenshampoo
Banana hair food
Aussie turn up the curl mousse
Kruidvat parfumvrije gel ultra 4
Denman brush
Decathlon S microvezelhanddoek
Slapen met een pineapple en ik heb geen eens een refresh nodig! De mousse en gel zijn proteine en glycerine vrij
Ik heb nog steeds moeite met m’n haar na het slapen. Heb al geprobeerd te slapen met een pineapple, knot, gebonden in een tshirt, los… Maar bij alles word ik wakker met uitgezakt haar. Het enige dat werkt om de krul terug te krijgen is m’n haar weer hélemaal nat te maken.
Maar dat betekend 1u föhnen, of ‘s avonds nog steeds nat haar. Met een spraybottle nat maken werkt gewoon niet omdat m’n haar zo dik is
Mijn haar zou veel te zwaar worden als ik het niet uit zou spoelen. In mijn hoofd neemt mijn haar op wat het nodig heeft en de rest spoel ik eruit? Weet niet of dat is hoe het werkt haha