bij de jumbo of appie H. babyshampoo van " de kleine keuken" heel fijn spul.
(sorry niet kriudvat haha)
@anon24802271 ik las ergens ver hierboven dat jij lijnzaadgel gebruikt. Ik heb jouw receptje gevolgd en volgens mij is het goed gelukt, maar ik weet niet zo goed hoeveel ik ervan in mijn haar moet doen. Hoeveel gebruik jij ongeveer (of anderen)?
Andrelon milde haver, aunt jackies quench leave in, petal fresh tea trea shampoo en conditioner, hegron gel, andrelon krullen creme, aunt jackies curl gelly coconut. Maar mijn haar is atm erg droog en stug, dus ik heb blijkbaar een proteine te veel en moet iver op proteine vrije producten. Merk dat het kruidvat oil&repair masker mijn haar wel wat zachter maakt. Heb alleen nog proteine vrije shampoo nodig.
Hier zit kokos in en dat kan reageren als proteïne, blijkbaar vooral bij mijn haar. Maar thanks voor het mee denken!
Swartskopf prinsessen shampoo?
ik had gister echt een goede haardag (eergisteren voor het eerst weer gel geprobeerd, salon gel vd Action en totaal niet tevreden icm diffuser, gister haar gewassen met conditioner, wat minder gel en lang geplopt in handdoek) maar nu vandaag had ik geen zin om mn haar nat te maken oid maar voelt het direct zo vies door de gel. de waves zijn grotendeels eruit en de onderkant van mn haar is sliertig. niet per se vet, meer stug en droog. Hoe gaan jullie met niet-haarwasdagen om?
Heb overigens golvend haar met hier een daar een verdwaalde krul. Heb gister ook mousse gehaald dus dat ga ik de eerstvolgende wasbeurt uitproberen
Gel werkte bij mij ook niet fijn, kreeg hier erg vies en slierterig haar van. Ik gebruik sinds kort de curling jelly van aunt jackies, dit is naar mijn idee wat zachter voor mijn haar. Hier doe ik een beetje van in mijn haar op de wasdag. Op de niet was dagen maak ik mijn haar vochtig met een spuit en scrunch ik de krullen er weer in zonder product. Als het droog of vies voelt doe ik een beetje leave in op mijn handen om nog meer te scrunchen. Als ik het helemaal gek wil maken dan diffuse ik het ook nog, anders laat ik het gewoon aan de lucht drogen.
Ik heb vaak vette slierten als ik gel met castor olie gebruik, misschien ligt het daar aan?
jep zit er in geloof ik! eerst even mousse proberen, thanks voor alle tips!
Mijn krullen zijn heel erg droog aan de onderkant. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Kan dat komen door de producten die ik gebruik? Ik gebruik de petal fresh shampoo en conditioner.
Gebruik je ook een masker of een leave-in conditioner? Dat heeft voor mij wel echt veel verschil gemaakt
Petal fresh droogt bij mij wel beetje uit, maar icm met masker en leave-in stuk beter.
Ik gebruik sinds een twee weken het deep treatment masker van cantu maar merk nog niet veel verschil. Een leave in conditioner gebruik ik niet. Is het beter om dat wel te doen?
Een knipbeurt doet ook wonderen! Cantu is erg hoog in proteine, zou kunnen dat je dat niet zoveel nodig hebt. Laat je het lang genoeg zitten? En weet je je porositeit?
Ik weet niet wat de porositeit van mijn haar is. Hoe kom ik daar achter?
Haar snel nat onder de douche > Hoge porositeit
Haar wordt moeilijk nat onder de douche > Lage porositeit
Mijn haar wordt best snel nat. Ik denk dat het dus een hoge porositeit is. Moet ik hier rekening mee houden qua producten?
@Noot Ja Cantu zijn idd ook vrij “zware” producten
Je zou kunnen proberen om over te stappen naar een iets lichter masker en daarna een leave-in te gebruiken.
Ik vind het masker van Garnier Hairfood (papaya of banana) wel prettig, maar gebruik die ook alleen nadat ik met een shampoo gewassen heb. Maar ben ook echt nog zoekende naar een perfecte routine.
Ik ben heel benieuwd naar jullie routines eigenlijk, zijn er mensen die dat leuk vinden om te delen?
Bedankt voor de hulp!
Wie kan me helpen. Mijn krullen zijn een drama op dit moment. Ben 3 maand geleden bevallen. Verlies enorm veel haar en enorme klitten.
Het oogt droog en pluizig. Heb vrij dik haar gelukkig. Maar kan er weinig meer. Welke producten kunnen helpen?
Heeft iemand tips bij fijn haar met slag? Ik volg de curly girl methode en heb smorgens flink wat slag in mijn haar, maar dit zakt in de loop van de dag wat uit. Volgens mij verzwaren mijn producten het. Ik gebruik nu producten van petal fresh en een gel. Zijn er meer mensen met fijn haar met slag en welke producten gebruiken jullie?