Krullentopic

Ik koop ze in de toko, Etsy of Ali express.
Is trouwens een hele heisa over in Amerika. Een witte vrouw is met bonnets uitgekomen. Ze noemt het haar uitvinding en rekent er 100 dollar per stuken voor! #gentrificationmuch ?

1 like

Whut???
Wij mogen jullie dankbaar zijn voor alle kennis op krulgebied! (Met mijn witte Europese krullen)

Maar ik zocht echt zo’n muts en die waren ook best duur in nl. Een bonnet blijft bij mij echt niet zitten
En deze was nu 8,50 dollar :hugs: (ok excl verzenden zucht)

Ik vind haar kanaal ook heel leuk en interessant! Ik vind de cg-methode, hoewel ik die zelf ook voor het grootste deel volg, stiekem ook gewoon een beetje overgewaardeerd: no shit dat je haar er mooier uitziet als je van 0 moeite naar het zorgvuldig kiezen van producten was- en stylingroutines van 3 uur lang gaat. :sweat_smile:

Ik zoek overigens een fijne, milde shampoo! Ik gebruik al jarenlang met heel erg veel liefde de Low Poo van Yves Rocher, maar zoek nu iets strippenders, omdat ik veel naar het strand ga en daar mijn haar met heel veel olie bescherm. Ik kan helaas niet tegen Dr. Organic en Petal Fresh wordt bij mij niet verkocht.

1 like

Kun je het kort omschrijven wat anders is?

Ik vind de shampoo van Maui voor krullen fijn
Te koop bij DM of online
Geen sls maar niet helemaal CG omdat het schuimmiddel iets te agressief is schijnt.

1 like

Ja echt niet normaal die mevrouw.
Ik heb draag een bonnet met Afrikaanse wax print en die is 1 groot genoeg voor de fro en 2 het elastiek spant mooi. Die van de toko blijven inderdaad niet goed zitten.

Heb die van mij via Etsy gekocht uit de UK.

1 like

Verkoopt kruidvat niet ook petal fresh? Je hebt ook nog piratenshampoo van schwarzkopf, hipp shampoo van de ah en de kleine badkamer shampoo van de jumbo. Als je wel sulfonate wil gebruiken kan je nature box shampoo halen.

1 like

Er is geen Kruidvat in het land waar ik woon!

Oooh :sweat_smile: waar ik nu zit hebben ze een babywash van natusan die ook cg is. Eentje met een pompje erop

1 like

Ik hield je antwoord toch wel in de gaten :sunglasses:

1 like

Welke leave in en deep conditioner/masker gebruiken jullie? Ik raak het een beetje kwijt merk ik. Zoveel dingen te lezen en vinden en pff.

Bestel jij online of kun je deze in de winkel vinden?

Bedankt! @Medusa @Li5anne Ga ik even kijken waar ik ze vandaan ga halen.

Ik heb het idee dat telkens als ik naar een kapper ga (verschillende) ze express halverwege het stylen of drogen stoppen met diffusen / fohnen enzo. Omdat ze denken; shit dit ziet er niet uit ik kan hier niks van maken en het pluist. Dan zeggen ze: ja ik fohn het niet helemaal droog het is beter om het aan de lucht te laten drogen voor je. En dan kom ik thuis en dan ben ik een ontplofte poedel. :unamused:
Heb echt nog nooit meegemaakt dat een kapster iets leuks van mijn haar heeft weten te maken.

3 likes

Ja, ecbt elke kapper wil mijn haar glad hebben! Ook een ergenis van mij. Ik wil graag met mijn natuurlijke krul naar buiten en dan op z’n mooist. Ugh

1 like

Hahah ik had dat ook bij een krullenkapper
Ze snapte het idee wel hoor! Even ploppen met hydro doek, crème erin. Diffusen

Maar toen poef!!! Pluis.
Nou ik houd toch meer van definitie in mijn krullen. Zei ik toen.
Weer ander spul in mijn haar, kijk mooie volume hè!
Ik ga zelf maar weer aan de slag met gel zei ik toen.
Oh je kunt de volgende keer ook zelf je haar stylen na het knippen hoor, doen er meer!

Hahahaha oh meid snapt ze het dus nog steeds niet?

Ze weten gewoon niet wat ze ermee moeten, dus dan gaan ze het maar glad fohnen of laten ze je halverwege alvast naar huis gaan voor de ontploffing plaatsvind. (ik weer er zelf ook niet echt raad mee, maar het is ook niet mijn werk/baan om dat te moeten weten haha)

Ooooh ja dan lijkt het helemaal alsof ze het expres doen. en dan zeggen ze vaak ook nog heel zelfvoldaan: mooi he zo die krullen, lekker veel volume.

Wat ik denk: B*tch je zou zelf toch ook niet zulk haar willen hebben of ermee naar buiten gaan, lieg niet!
Wat ik zeg: Ooh ja mooi! Super bedankt :+1::slightly_smiling_face:

2 likes

Plopperdeplop!

afbeelding

18 likes

Kom hier even mijn routine delen die ik grotendeels aanhoudt en ben hier echt vrij tevreden over!

Gebruik best veel producten met proteïne, misschien iets teveel, haar wordt nu een beetje droog af en toe. Dus misschien masker inwisselen voor een masker zonder proteïne. Novex black is een aanrader las ik hierboven?

Final wash: Europfit shampoo - eens per 2 maanden ongeveer, heb het gevoel af en toe toch nog wat build-up te hebben

Cg-shampoo: Petal fresh Tea Tree - 1x per week
Co-wash: Andrelon cocos conditioner: 2x per week
Deep-co: Garnier Hairfood Banana of Papaya - na de cg-shampoo

Leave-in: Aunt Jackies Quench
Styling: Cantu Shine & Define custard. Soms Hegra gel (action) voor meer crunch
Olie om de crunch eruit te scrunchen: Rituals Dry Oil

Refresh: haar vochtig maken met plantenspuit en beetje leave-in, evt nog een klein druppeltje custard

1 like