ik gebruik geen gel maar een mousse, gel maakt mijn haar veel te zwaar waardoor het gaat hangen. Verder gebruik ik de krulcrème en volumepoeder van Kruidvat huismerk. Shampoo en conditioner zijn momenteel iets van de repair lijn van Yves Rocher.
Ik zoek een geschikte shampoo en cremespoeling. Help?
Ik weet niet wat je haar eigenschappen zijn, maar je zou dit kunnen proberen, zijn allemaal “curly girl method” proof en zie deze wel veel voorbijkomen in die cg-facebookgroepen:
- shampoo: Petal Fresh Tea Tree, Dr Organic marrocan argan oil, of de prinsessenshampoo van Swarzkopf
- conditioner: Andrelon Kokosboost, die van Petal Fresh en dr organic kunnen vrijwel allemaal
Het is een beetje zoeken naar wat je haar nodig heeft, of je producten met of zonder proteïne wil. Maar deze zijn iig allemaal goed vrij goed voor krullend haar en zouden je haar niet extra uit moeten drogen
Iemand enig idee waar je de puffcuff (junior) kunt vinden, zonder mega verzendkosten?
http://www.naturalfreshhair.nl/puff-cuff.html
Edit: geen kleintje zie ik…
Ik zie ook wel banana klemmen voorbij komen en dan verkorten ze de pinnen met een vijl
Ik wilde daar idd al de gewone proberen, maar ze nemen geen bestellingen meer aan. Zag ik pas bij het afrekenen:woman_shrugging:
Bananenklem past echt nooit bij mij. Krijg ik niet dicht. Toch bedankt voor je reactie.
Haarroutine update
Haar:
2B-3A
Fijn haar
Hoge porositeit
Lage elasticiteit
Producten:
Schwarzkopf piratenshampoo
Banana hair food
Aussie turn up the curl mousse
Kruidvat parfumvrije gel ultra 4
Denman brush
Decathlon S microvezelhanddoek
- Haar wassen met shampoo
- Banana hair food als conditioner, ontklitten met vingers, denman brush & squish to condish
- Volledig uitspoelen
- Heel klein beetje hair food met praying hands
- Water uit mijn haar knijpen (handen)
- Redelijk wat mousse met praying hands en scrunch
- Plop
- Ontbijt
- Gel met water over mijn handen verdelen en erin scrunchen (dus alleen de beneden helft). Scrunch hierna met de mvhanddoek.
- 10 min wachten
- Fohnen lage koele stand: eerst wortels zonder opzetstuk (rechtop, opsekop, naar beide kanten) & hierna met diffuser de krullen fohnen)
- Luchtdrogen of verder diffusen
- Scrunch out the crunch en fluffen
Slapen met een pineapple en ik heb geen eens een refresh nodig! De mousse en gel zijn proteine en glycerine vrij
Ik heb nog steeds moeite met m’n haar na het slapen. Heb al geprobeerd te slapen met een pineapple, knot, gebonden in een tshirt, los… Maar bij alles word ik wakker met uitgezakt haar. Het enige dat werkt om de krul terug te krijgen is m’n haar weer hélemaal nat te maken.
Maar dat betekend 1u föhnen, of ‘s avonds nog steeds nat haar. Met een spraybottle nat maken werkt gewoon niet omdat m’n haar zo dik is
Mijn haar zou veel te zwaar worden als ik het niet uit zou spoelen. In mijn hoofd neemt mijn haar op wat het nodig heeft en de rest spoel ik eruit? Weet niet of dat is hoe het werkt haha
Met satijn gevoerd slaapmutsje gekocht. Uit Amerika.
Zo stom dat ik niet eerst vraag of er hier ook vraag naar is! Had weer verzendkosten gescheeld
Oh well
Ik koop ze in de toko, Etsy of Ali express.
Is trouwens een hele heisa over in Amerika. Een witte vrouw is met bonnets uitgekomen. Ze noemt het haar uitvinding en rekent er 100 dollar per stuken voor! #gentrificationmuch ?
Whut???
Wij mogen jullie dankbaar zijn voor alle kennis op krulgebied! (Met mijn witte Europese krullen)
Maar ik zocht echt zo’n muts en die waren ook best duur in nl. Een bonnet blijft bij mij echt niet zitten
En deze was nu 8,50 dollar (ok excl verzenden zucht)
Ik vind haar kanaal ook heel leuk en interessant! Ik vind de cg-methode, hoewel ik die zelf ook voor het grootste deel volg, stiekem ook gewoon een beetje overgewaardeerd: no shit dat je haar er mooier uitziet als je van 0 moeite naar het zorgvuldig kiezen van producten was- en stylingroutines van 3 uur lang gaat.
Ik zoek overigens een fijne, milde shampoo! Ik gebruik al jarenlang met heel erg veel liefde de Low Poo van Yves Rocher, maar zoek nu iets strippenders, omdat ik veel naar het strand ga en daar mijn haar met heel veel olie bescherm. Ik kan helaas niet tegen Dr. Organic en Petal Fresh wordt bij mij niet verkocht.
Kun je het kort omschrijven wat anders is?
Ik vind de shampoo van Maui voor krullen fijn
Te koop bij DM of online
Geen sls maar niet helemaal CG omdat het schuimmiddel iets te agressief is schijnt.
Ja echt niet normaal die mevrouw.
Ik heb draag een bonnet met Afrikaanse wax print en die is 1 groot genoeg voor de fro en 2 het elastiek spant mooi. Die van de toko blijven inderdaad niet goed zitten.
Heb die van mij via Etsy gekocht uit de UK.
Verkoopt kruidvat niet ook petal fresh? Je hebt ook nog piratenshampoo van schwarzkopf, hipp shampoo van de ah en de kleine badkamer shampoo van de jumbo. Als je wel sulfonate wil gebruiken kan je nature box shampoo halen.
Er is geen Kruidvat in het land waar ik woon!
Oooh waar ik nu zit hebben ze een babywash van natusan die ook cg is. Eentje met een pompje erop
Ik hield je antwoord toch wel in de gaten