Krullentopic

Welke leave in en deep conditioner/masker gebruiken jullie? Ik raak het een beetje kwijt merk ik. Zoveel dingen te lezen en vinden en pff.

Bestel jij online of kun je deze in de winkel vinden?

Bedankt! @Medusa @Li5anne Ga ik even kijken waar ik ze vandaan ga halen.

Ik heb het idee dat telkens als ik naar een kapper ga (verschillende) ze express halverwege het stylen of drogen stoppen met diffusen / fohnen enzo. Omdat ze denken; shit dit ziet er niet uit ik kan hier niks van maken en het pluist. Dan zeggen ze: ja ik fohn het niet helemaal droog het is beter om het aan de lucht te laten drogen voor je. En dan kom ik thuis en dan ben ik een ontplofte poedel. :unamused:
Heb echt nog nooit meegemaakt dat een kapster iets leuks van mijn haar heeft weten te maken.

3 likes

Ja, ecbt elke kapper wil mijn haar glad hebben! Ook een ergenis van mij. Ik wil graag met mijn natuurlijke krul naar buiten en dan op z’n mooist. Ugh

1 like

Hahah ik had dat ook bij een krullenkapper
Ze snapte het idee wel hoor! Even ploppen met hydro doek, crème erin. Diffusen

Maar toen poef!!! Pluis.
Nou ik houd toch meer van definitie in mijn krullen. Zei ik toen.
Weer ander spul in mijn haar, kijk mooie volume hè!
Ik ga zelf maar weer aan de slag met gel zei ik toen.
Oh je kunt de volgende keer ook zelf je haar stylen na het knippen hoor, doen er meer!

Hahahaha oh meid snapt ze het dus nog steeds niet?

Ze weten gewoon niet wat ze ermee moeten, dus dan gaan ze het maar glad fohnen of laten ze je halverwege alvast naar huis gaan voor de ontploffing plaatsvind. (ik weer er zelf ook niet echt raad mee, maar het is ook niet mijn werk/baan om dat te moeten weten haha)

Ooooh ja dan lijkt het helemaal alsof ze het expres doen. en dan zeggen ze vaak ook nog heel zelfvoldaan: mooi he zo die krullen, lekker veel volume.

Wat ik denk: B*tch je zou zelf toch ook niet zulk haar willen hebben of ermee naar buiten gaan, lieg niet!
Wat ik zeg: Ooh ja mooi! Super bedankt :+1::slightly_smiling_face:

2 likes

Plopperdeplop!

afbeelding

18 likes

Kom hier even mijn routine delen die ik grotendeels aanhoudt en ben hier echt vrij tevreden over!

Gebruik best veel producten met proteïne, misschien iets teveel, haar wordt nu een beetje droog af en toe. Dus misschien masker inwisselen voor een masker zonder proteïne. Novex black is een aanrader las ik hierboven?

Final wash: Europfit shampoo - eens per 2 maanden ongeveer, heb het gevoel af en toe toch nog wat build-up te hebben

Cg-shampoo: Petal fresh Tea Tree - 1x per week
Co-wash: Andrelon cocos conditioner: 2x per week
Deep-co: Garnier Hairfood Banana of Papaya - na de cg-shampoo

Leave-in: Aunt Jackies Quench
Styling: Cantu Shine & Define custard. Soms Hegra gel (action) voor meer crunch
Olie om de crunch eruit te scrunchen: Rituals Dry Oil

Refresh: haar vochtig maken met plantenspuit en beetje leave-in, evt nog een klein druppeltje custard

1 like

Heeft iemand toevallig een lijstje van welke shampoo/conditioner/leave-in/gel CG is?
Ik heb geen Facebook en ik weet dat daar vaak lijstjes gedeeld worden
Gaat vooral om zo natuurlijk mogelijke/budget merken :slight_smile: thanks!

Ik kom even hier binnen vallen. Ik vroeg me af of iemand wat tips voor mij heeft haha. Ik heb van alles gelezen over de curly girl methode, maar het is zo veeel info, ik ben een beetje overweldigd.

Ik denk dat mijn krul type 2a, misschien 2b is. Met volgens mij normale elasticiteit en lage porositeit.
Ik gebruik sinds kort shampoo van petal fresh en conditioner van de DM (Balea professional tonerde), en ik heb een beetje mousse van Mn moeder geleend haha, zij heeft meer krul dan ik heb. Het zijn allemaal cg proof producten! Maar ik weet niet zo goed wat ik nog kan gebruiken of doen. Ik heb het idee dat Mn haar alsnog uitzakt, maar ben ook een beetje huiverig voor gel of leave in conditioner omdat ik niet van die vette of harde krullen wil. Mijn haar wordt sowieso snel vet :sweat_smile: Dus mocht iemand tips hebben, hoor ik dat graag :grin:

Foto’s

Foto 1 en 2 zijn voor het wassen, foto 3 na het wassen met wat mousse erin, toen vond ik het al beter zitten! Nog altijd wat springerig, maar oké. Foto 4 is 2 dagen later en daar is het al weer helemaal uitgezakt (was de dag erna al uitgezakt eigenlijk)

Je kan gel proberen! Dit droogt vaak hard op en als je dit eruit knijpt heb je niet vette zachte krullen. Ikzelf krijg een beetje viezig haar van castor olie in gel (wss omdat het dan reageert als proteine ofzo want ik zie andere mensen niet met dit probleem).

Ik denk sowieso dat de meeste 2a-3b krullen uitzakken na een paar dagen als je er niks mee doet. Heb je al geprobeerd om je haar vochtig te sprayen en eventueel weer product toe te voegen?

Dankjewel voor je tips! Dan ga ik eens op zoek naar wat gel haha.
Nee opnieuw nat maken heb ik nog nooit gedaan, dat ga ik ook eens proberen.

Leave in product erin knijpen (onder de douche met drijfnat haar) en daarna veel gel erin scrunchen helpt bij mij echt zoveel. T-shirt om mijn haar en als het bijna droog is weer scrunchen. Geen harde krullen.
En het is met elk haar weer uitproberen wat/wanneer/Hoeveel etc.
Oh en ik heb een plantenspuit zodat ik het de volgende dag weer nat kan sprayen en evt nog wat product erin kan doen.
Probeer maar uit en kijk YouTube filmpjes, hopelijk kom je dan uit op jouw eigen routine!

1 like

Zijn hier curlies die hun haar niet meer kammen? Ik heb er echt moeite mee omdat ik zoveel haar verlies door de klitten die zijn ontstaan. Ik kam het sowieso op nat haar uit, maar even later zit het weer in een enorme klit. Het kan ook komen omdat de onderkant van mijn haar is geblondeerd. Een vriendin adviseerde mij om het niet te kammen, maar om met mijn vingers door mijn haar te gaan dmv conditioner. Zijn er meer mensen die hun haar helemaal niet borstelen?
Ik zie op YT altijd mensen die heel enthousiast en grof met een denman brush aan de slag gaan, maar de helft van mijn haar zou dan echt uitvallen :’)

Ik gebruik zelf de denman brush op nat haar en conditioner maar dit is meer voor definitie dan ontklitten. Ik ontklit eerst met alleen vingers. Als ik merk dat ik veel klitten krijg is het meestal tijd om weer naar de kapper te gaan, wss heb jij hetzelfde door je gebleekte punten. Ik zou zeggen probeer het alleen met je vingers en heel veel conditioner. Sowieso zijn er tijden in het jaar dat je haar meer uitvalt, als het altijd zo is kan je misschien even je bloedwaarden laten checken. Zelf slik ik vit b complex voor mijn haar :slight_smile:

1 like

Ik heb mijn haar al in geen jaren meer geborsteld. Alleen wat jij zegt met je vingers als er conditioner in zit.

2 likes

Wie weet er een goede krullenkapper in Utrecht? Mijn vaste kapster houd er mee op :frowning:
Ik las al over Servaas ergens, maar die vind ik wel duur…

Oud bericht van mij: Ik woon in Utrecht en ik ga naar studiobinamar in Amersfoort. 25 euro voor studenten en hebben tenminste verstand van krullen. Ik heb het liefste de eigenaar die me knipt (volgens mij de enige man). Je kan het beste met gewassen droog haar zonder (ik doe heeel weinig) product komen, want ze knippen het droog. Je hebt in Utrecht ook nog Ebony, maar die man vind ik heel naar.

1 like