Krullentopic

Ja ik moet het vanavond weer wassen dus ga het ook uitkammen met een grove kam als het nog nat is. Misschien helpt dat ook. Verder heb ik dus echt nog nooit mn haar geborsteld.

1 like

Hmm op deze foto’s gok ik dat je meer een 2B bent, maar dat maak niet uit. Doe je aan co-wash of heb je ook nog een lo-poo? Welke producten gebruik je? Weet je je elasticiteit (eiwit behoefte)? Sowieso heeft lage porositeit hitte nodig om producten in het haar te laten penetreren ander blijft dit er op liggen. Dit zou de vettigheid kunnen verklaren. Zelf hou ik ook absoluut niet van olie in het haar. Ik heb het gevoel dat dit alleen op mijn haar gaat zitten en het er vettig & slierterig uit laat zien. Helaas moet ik je ook vertellen dat de lush haarcustard niet cg is (lanoline (wolvet) en alcohol). Wss kan je dit dus niet met cg-producten uit je haar wassen. Ook slapen met nat haar zou ik niet aanbevelen (ik denk dat dit voor niemand met krullen werkt).

Mijn tips:

• Slaap met droog haar (pineapple, medusa-clipping, buff, satijnen kussensloop)
  • Gebruik mousse of gel
  • Gebruik geen olie (of dus die haarcustard)
  • Doe nog een final wash

Ik had hierboven een lijstje met de meest simpele cg-methode geschreven, misschien heb je hier iets aan?

3 likes

Ik heb eindelijk (na best lang klooien) de juiste manier en producten gevonden voor mijn haar en ik ben zo blij ermee :heart_eyes:

Wassen: (2x per week ivm eczeem)
Petal Fresh Tea Tree shampoo
Spoeling van appelazijn en water (1:10)
Garnier loving blends milde haver conditioner

Leave in:
Kruidvat oil & rescue masker

Mousse:
Nivea styling mousse extra strong

Gel:
Nivea care & hold
Kruidvat gel extra strong

Ik laat het aan de lucht drogen of ‘plop’ het. Ik ben er ook achter dat ik te weinig product gebruikte qua mousse en gel. Daardoor ging het altijd heel snel weer pluizen. Dankzij manes by mel geleerd hoeveel ik moet gebruiken en het werkt! :nerd_face:

4 likes

Heb je al eens uitgezocht of je haar behoefte heeft aan proteïne? Misschien kan je een leave-in met proteïne kopen?

Hmm nee nooit uitgezocht! Maar even gegoogled en wat youtube filmpjes gekeken en ik denk dat dat wel goed zou kunnen! Haha ok op het verlanglijstje staan:

• gel
  • proteine leave-in

En eigenlijk ook nog een clarifying shampoo voor tussendoor. Heeft iemand toevallig een tip voor een zilvershampoo zonder siliconen maar met sulfaten? Want wil ‘t eigenlijk ook eens in de zoveel tijd met zilvershampoo wassen

1 like

@Li5anne Oh dat zou het ook nog kunnen zijn. Ik ga nu eerst met stylingproducten en föhnen kijken of ik het kan voorkomen. Helaas is mn haar nu zo vet dat collega’s er zelfs naar vroegen haha

@Pabbles Thanks voor je antwoord! Voor nu gebruik ik nog wel shampoo omdat ik me gewoon schaam voor die vette slierten. Ik heb olie juist altijd wel fijn gevonden ivm intense pluis en het maakt mn haar niet zo zwaar. Ik heb er nu mousse in gedaan en ga zo met droog haar slapen🙌🏻

1 like

Juist omdat ik een handpalm gel erin crunch op het einde (na mijn grote klodder aunty jacky’s quench leave in) en het in een t-shirt laat drogen, heb ik geen pluis meer. En voor cg was mijn bovenste haar 1 bos pluis.
Dus ook gel kan daar voor zorgen, hoe gek dat ook klinkt haha

Goeie tip! Vandaag heb ik ook weer zo’n bovenste pluislaag inderdaad.
Gebruik jij hiervoor die Europrofit doorzichtige gel?

1 like

Ik gebruik deze! En niet te zuinig zijn met producten, dat helpt me ook. Hopelijk is het voor jou ook wat!

Ik was idd ook te zuinig met producten, maar heb dan ook veel en dik haar. Wat bij mij ook veel verschil maakte is het föhnen zoals manes by mell. Van haar heb ik echt het meeste geleerd.

Gisteren een paar dingetjes besteld voor m’n haar. Ben heel benieuwd hoe het bevalt!

Innersense I create hold (gel)
image

Innersense I create lift (mousse)
image

Curls - Blueberry Bliss Reparative Leave In Conditioner (dit is voor de proteïne)
image

1 like

Ik heb al een tijd lang super droog en pluizig haar terwijl ik vroeger mooie krullen had, ik was ook al heel lang siliconen/parabenen/sls etc vrij. Ik was net bij de kapper en hij vertelde me dat als je geen noord-Europees haar hebt (wat ik dus niet heb) je juist wel producten met siliconen en parabenen moet gebruiken :tired_face: ik weet niet meer wat ik nou moet geloven haha. Hij zij: probeer het eens en je ziet dat je droge pluizige haar verdwijnt. Hij had zelf mooie krullen en leek wel verstand van zaken te hebben, dus nu ga ik maar weer aan de siliconen I guess :thinking:

Nou parabenen ontwijken mensen omdat het kankerverwekkend zou kunnen zijn volgens mij dus dat heeft niet echt met het noord-europese gedeelte te maken. Verder ziet haar er vaak goed uit met siliconen, maar hoeft het niet gezond te zijn. Siliconen sluiten het haar af en laten het er mooi eruit zien. Ze verzorgen het haar niet en voorkomen dat voedende ingrediënten je haar kunnen penetreren.

Maaaar volgensmij is cg juist voor niet-europees haar veel meer benificial? Ach, kijk lekker wat je fijn vindt! Misschien werkt siliconen wel veel beter voor jou.

1 like

Maar 1 persoon tov heel veel meiden die cgm doen is toch niet gelijk zo overtuigend? CGM is zoveel meer dan een paar ingredienten vermijden…

Bij mij knapt mijn haar behoorlijk op als ik het eens in de zoveel tijd was met een shampoo met sulfaten! Verder had ik dit ook trouwens een tijdje geleden, ik heb er toen een paar weken niets in gedaan qua producten: alleen gewassen en conditioner en daar werd het in ieder geval minder droog van.
Qua pluizigheid zou je eens kunnen proberen te finger coilen na het wassen? Staan heel wat filmpjes op YouTube hierover en dat hielp bij mij enorm! Ik verloor echter mijn volume, dus ik heb het liever wat pluiziger dan geen volume :grin:

1 like

Even een update. M’n haar is meer aan het krullen en minder pluis (al is nog lang niet pluisvrij!). Ik denk dat de proteine leave in al heel erg helpt én de gel echt werkt met het vormen van de golven/krullen. Ik denk dat ik nu nog toe moet naar eens per week deep conditioning, kijken wat dat oplevert.

*weg ivm privacy

7 likes

Proberen kan geen kwaad denk ik! Maar kan het misschien dat er in wat je gebruikt veel glycerine zit? Dat kan voor pluis en droog haar zorgen als de luchtvochtigheid erg hoog is (en dat is nu zeker het geval). Ik heb daar ook echt last van merk ik.

1 like

Ik ben naar de kapper geweest, en mijn slag is weer wat meer geworden whoohoo.

Voor:

Na:

Ik ben alleen niet tevreden met de kleur en wil het liefst gelijk weer terug naar lichtblond, maar dan beschadig ik alles weer zo erg :sob: Ik ga maar heel langzaam aan doen dmv highlights etc.

4 likes

Ik heb ook een enorme bos 3A/3B (hier en daar 2C) krullen, maar de laatste tijd (zeker nu het heel vochtig is buiten) merk ik dat het een droge bedoening is. Dag 1 en 2 ziet het er nog redelijk uit, maar op dag 3 is het heel droog. Om en nabij ben ik al zo’n 3 jaar CG, alsof het een geloof is haha :joy: niet super praktiserend, maar wel qua productgebruik. Ik denk dat het droge vooral komt omdat er glycerine in mijn gel zit (een Wella gel die inmiddels ook uit de handel is). Weet iemand gel zonder glycerine erin of een goede, moisturizing krullencrème, beide zonder proteïne?

Glycerine trekt vocht in het haar bij hoge luchtvochtigheid, dus het zou je haar nu niet moeten uitdrogen. Aanraders heb ik helaas niet