Nieuwe producten uitgeprobeerd. Eerste foto voor sotc. Het is erg zacht nu! Leave-in, plop, mousse, gel, mousse.
Thanks! En wanneer doe ik dat er dan in? Ik knijp nu de conditioner er in terwijl m’n haar nog kletsnat is en dan als het meeste water eruit geknepen is de mousse erin. Doe ik dan de gel? Of eerst scrunchen met handdoek en dán de gel?
Ooh deze shampoo kende ik nog niet. Ik wilde al eens wat anders gaan proberen. Weet jij zo of alles hiervan curly girl proof is of specifiek alleen deze argan & safflower?
Volgens mij de anderen ook, maar ik heb het eerlijk gezegd niet zelf gecheckt maar van een bron op reddit haha. Deze shampoo ruikt zooo lekker in ieder geval!
@crazyplantlady hee we hebben inderdaad een beetje hetzelfde haar! En ik ben een watje en heb nog steeds geen gel geprobeerd
Ik gebruik nu petalfresh shampoo, garnier hair food banana als conditioner, garnier air-dry cream als leave-in en nivea mousse. Maar ik ben nog altijd aan het spelen met hoeveel product en welke producten ik gebruik. Ik heb maar dun haar en heb het idee dat producten al snel te zwaar zijn.
Ik moet ook wel zeggen dat ik een beetje lui ben hahah. Mijn haar wordt snel vet dus ik was het om de dag en heb niet zoveel zin om dan steeds een ingewikkelde routine uit te voeren
Ik gebruik ook geen gel hoor. Wel een tijdje gedaan maar vond het gewoon niks. Mn haar krulde maar een heel klein beetje meer (vond het zelf vrij verwaarloosbaar) maar viel wel een stuk platter langs mn gezicht en was na een dag alweer vet. Ik hou het nu gewoon bij een lichte leave-in en mn mousse.
Ik gebruik wel gel, maar echt een heel klein beetje ter grote van een kikkererwt ongeveer
Ik ben bezig met de Curly Girl methode maar ik denk ik dat ik iets fout doe… Ik heb 2c krullen en heel dik haar en lage porositeit. Ik was nu sulfaat/silicone vrij en laag het luchtdrogen. Maar mijn haar is nu echt super snel vet sinds ik niet meer mn stijltang gebruik en het is heel slierterig? Ik zie er echt uit alsof ik net mn bed uit kom, heel rommelig. Hoe kan ik dit verhelpen want het liefst pak ik weer mn stijltang…
Qua producten gebruik ik alleen olie en hair custard van Lush om het niet super pluizig te hebben.
Hmmm… is die foto eronder met of zonder scrunchen? Gebruik je gel voor een cast? Heb je een conditioner erin gelaten?
Onder is hoe mijn haar er sochtends uitziet. Ik ga altijd slapen met nat haar want het duurt lang voordat het droog is. Op die foto heb ik er wat olie in gedaan en gescruncht. Maar gedurende de dag wordt het echt een vettig vogelnest terwijl ik het amper aanraak… (foto boven)
Ik heb heel vreemd haar want er zitten hele dunne haren tussen maar ook haren die net vioolsnaren lijken haha.
Oh dan zou ik daar wat in veranderen. Dus scrunchen, laten drogen (met gelcast eventueel) slapen met een staart op je hoofd en dan 's ochtends weer even los scrunchen. Zijn best veel videos over!
Ja ik moet het vanavond weer wassen dus ga het ook uitkammen met een grove kam als het nog nat is. Misschien helpt dat ook. Verder heb ik dus echt nog nooit mn haar geborsteld.
Hmm op deze foto’s gok ik dat je meer een 2B bent, maar dat maak niet uit. Doe je aan co-wash of heb je ook nog een lo-poo? Welke producten gebruik je? Weet je je elasticiteit (eiwit behoefte)? Sowieso heeft lage porositeit hitte nodig om producten in het haar te laten penetreren ander blijft dit er op liggen. Dit zou de vettigheid kunnen verklaren. Zelf hou ik ook absoluut niet van olie in het haar. Ik heb het gevoel dat dit alleen op mijn haar gaat zitten en het er vettig & slierterig uit laat zien. Helaas moet ik je ook vertellen dat de lush haarcustard niet cg is (lanoline (wolvet) en alcohol). Wss kan je dit dus niet met cg-producten uit je haar wassen. Ook slapen met nat haar zou ik niet aanbevelen (ik denk dat dit voor niemand met krullen werkt).
Mijn tips:
- Slaap met droog haar (pineapple, medusa-clipping, buff, satijnen kussensloop)
- Gebruik mousse of gel
- Gebruik geen olie (of dus die haarcustard)
- Doe nog een final wash
Ik had hierboven een lijstje met de meest simpele cg-methode geschreven, misschien heb je hier iets aan?
Ik heb eindelijk (na best lang klooien) de juiste manier en producten gevonden voor mijn haar en ik ben zo blij ermee
Wassen: (2x per week ivm eczeem)
Petal Fresh Tea Tree shampoo
Spoeling van appelazijn en water (1:10)
Garnier loving blends milde haver conditioner
Leave in:
Kruidvat oil & rescue masker
Mousse:
Nivea styling mousse extra strong
Gel:
Nivea care & hold
Kruidvat gel extra strong
Ik laat het aan de lucht drogen of ‘plop’ het. Ik ben er ook achter dat ik te weinig product gebruikte qua mousse en gel. Daardoor ging het altijd heel snel weer pluizen. Dankzij manes by mel geleerd hoeveel ik moet gebruiken en het werkt!
Heb je al eens uitgezocht of je haar behoefte heeft aan proteïne? Misschien kan je een leave-in met proteïne kopen?
Hmm nee nooit uitgezocht! Maar even gegoogled en wat youtube filmpjes gekeken en ik denk dat dat wel goed zou kunnen! Haha ok op het verlanglijstje staan:
- gel
- proteine leave-in
En eigenlijk ook nog een clarifying shampoo voor tussendoor. Heeft iemand toevallig een tip voor een zilvershampoo zonder siliconen maar met sulfaten? Want wil ‘t eigenlijk ook eens in de zoveel tijd met zilvershampoo wassen
@Li5anne Oh dat zou het ook nog kunnen zijn. Ik ga nu eerst met stylingproducten en föhnen kijken of ik het kan voorkomen. Helaas is mn haar nu zo vet dat collega’s er zelfs naar vroegen haha
@Pabbles Thanks voor je antwoord! Voor nu gebruik ik nog wel shampoo omdat ik me gewoon schaam voor die vette slierten. Ik heb olie juist altijd wel fijn gevonden ivm intense pluis en het maakt mn haar niet zo zwaar. Ik heb er nu mousse in gedaan en ga zo met droog haar slapen🙌🏻
Juist omdat ik een handpalm gel erin crunch op het einde (na mijn grote klodder aunty jacky’s quench leave in) en het in een t-shirt laat drogen, heb ik geen pluis meer. En voor cg was mijn bovenste haar 1 bos pluis.
Dus ook gel kan daar voor zorgen, hoe gek dat ook klinkt haha
Goeie tip! Vandaag heb ik ook weer zo’n bovenste pluislaag inderdaad.
Gebruik jij hiervoor die Europrofit doorzichtige gel?