Krullentopic

Ik heb in de herfst ook last van droog haar, maar het gaat nu al erg lang goed met de producten van curly girl movement.
Ik was mijn haar met een zachte sulfaat. Want ik heb dun haar en het word met cowash echt te zwaar. Of ik gebruik eerst een masker en was daarna mijn haar met shampoo.

Dan de CGM milk en een beetje zarqa conditioner in nat haar.
Dan met een sporthandoek een beetje droog scrunchen.
Dan de CGM Gel erin en diffusen tot 80% droog.
En uiteindelijk de krullen eruit scrunchen met een druppeltje castorolie.
Mijn haar word in de loop der dagen alleen maar droger vaak en slurpt verzorging op.

Ik moet ook echt door de dag mijn krullen uit elkaar halen anders gebeurt er dit:

Dun haar, dus ik behandel het als poreus haar. Is het niet, maar het reageert wel zo)
2c 3a
En ik vaar wel bij een beetje proteine.
Ook bij mijn dunne haar is de elasticiteit lastig te bepalen.

4 likes

Ja dat wel, alleen tussen die pijpenkrullen zit het plat op mijn hoofd! Dat zier er niet uit :laughing: volume is dan ver te zoeken

1 like

Zo lekker los en volume

6 likes

Ik wil graag highlights laten zetten (met olaplex) om meer dimensie erin te hebben, maar ik wil wel een kapper die weet hoe dat het beste kan in krullend haar. Manes by Mel had een video over highlights waar ze niet blondeerde maar een lichte verf gebruikte en best dikke stroken. Dus if someone has tips?

Klopt, maar ik las in een van de fb groepen dat een teveel aan moisture er dus ook voor kan zorgen dat het haar gaat “zwellen” en daardoor júíst gaat pluizen/een droge uitstraling krijgt. Wat er nu dus voor zorgt dat ik een mooie halo aan pluis rondom mijn hoofd heb en waardoor ik de afgelopen 3 weken alleen maar met een strakke knot op mijn hoofd rond heb gelopen.
Vandaag heb ik het maar lichtelijk gerefreshed zonder gel en alleen leave-in, maar eigenlijk is er geen beginnen meer aan en moet ik eigenlijk het hele riedeltje opnieuw beginnen (maar geen zin in, want het duurt te lang). Ik vraag me dus af of een gel zonder glycerine hier verandering in zou kunnen brengen.

Als iemand nog aanbevelingen heeft voor een gel zonder glycerine of een goede krullencrème voor 3A/B haar, dan hoor ik het graag! :slight_smile:

oh wat heb jij mooi haar! Misschien kun je eens kijken op de instagram van https://www.instagram.com/getthesecurlsback/, zij heeft een beetje htezelfde haar en geeft tips op haar insta pagina!

1 like

Bij pluis, gebruik glijmiddel op waterbasis
Pas aan je haren zitten bij compleet droog
Gel zonder glycerine is de salon gel van action of kinky girly custard

Voor wie er naar een krullenkapper gaat. Hoe is dit bevallen en hadden jullie ook een waslijst aan regels?

De krullenkapper bij mij in de buurt heeft allerlei regels als cg bezig zijn al, dag 1 haar zonder producten erin enz. Maar moet ik dan met mijn natte gewassen haren daar heen? Mijn haar blijft lang nat en is tot aan mijn onderrug. Daar ga ik niet zo mee naar buiten.

Ik moest met droog haar komen, zodat ze de structuur van de krullen kon bekijken. Verder geen eisen qua wassen en producten.

Mijn leave-in is bijna op, ik gebruik nu de TGIN Green Tea leave in, maar ik vind hem niet zo bijzonder dus ik zoek een nieuwe. Wat is jullie favoriete proteine-vrije leave in die CG-proof is?

zarqa conditioner… al 13 jaar :blush:

Bedoel je deze? Ik gebruik wel al een hele tijd de shampoo van Zarqa en die bevalt inderdaad goed, misschien deze maar eens proberen! Ruikt ie ook zo muffig?

Net bij de kapper geweest, ben weer blij :blush:

3 likes

even gesniffeld maar ik ruik niet zoveel. creme zonder geur.

1 like

Ik wil deze tip delen, Cantu Curl Activator. Ik gebruik een beetje van dit product na mijn leave-in conditioner en fohn het met de diffuser of laat het aan de lucht drogen. Het zorgt voor definitie maar houdt mijn haar ook zacht, en het ruikt lekker. Het is ook CG proof. Bevat wel proteine, maar ik heb het idee dat mijn haar dat nodig heeft.

Vind dit ook fijner dan gel, heb dat ook een tijdje gebruikt maar mijn haar werd daar droog van en vind het niet lekker voelen als ik veel product erin heb zitten.

1 like

Ja dit is fijn spul, maar wel heel zwaar!

Ik heb heel fijn haar en gebruik maar een beetje, ter grootte van een tuinboon ongeveer! Maar er zit wel shea butter in, dat is wel zwaar.

En elke krul is anders!! Ik had smiddags uitgezakte krullen maar smorgens zat het top! Met dit spul.
ik gebruik nu een druppeltje castorolie wat voor heel veel mensen juist drama is haha!

Daarom is het zo moeilijk krullen, waar de een blij van wordt werkt totaal niet bij de ander.

Haha ja ik moet die cantu echt niet in mn haar doen echt het zag er niet uit hoe weinig ik er ook in deed. Bleef echt op mn haar liggen ofzo. Anderen die ik ken vinden deze inderdaad echt weer top werken dusja.

1 like

Nou ik had op m’n laatste wasdag toch veel krullen! Had een deep conditioning gedaan (na haar verven dus ook wel nodig), daarna gewassen met een heftige sulfaat (zilver)shampoo om alles eruit te wassen en m’n haar minder geel te maken. Toen l’oreal botanical conditioner, curls blueberry leave-in en Innersense ‘i create hold’ gel.

*foto weg

5 likes

Glijmiddel ben ik nu inderdaad aan het overwegen, heb hier thuis nog wat liggen maar geen idee of dit CG is, eerst even uitzoeken. Mijn haar raak ik eigenlijk nooit meer aan voor/na het scrunchen (of in ieder geval zo min mogelijk) haha, anders wordt het meteen 1 dikke bos met pluis. Heb nu een krullencrème op het oog (van Verb), het is alleen lastig in NL te krijgen, maar ik zie wel veel lovende reacties en echt veel goed kost het niet.

Gisteren weer mijn haar gewassen en met een cast erop geslapen zodat het vandaag goed zou zitten, maar merk dat dag 1 haar altijd zo kut zit :sweat_smile: dag 2 haar zit bij mij altijd het mooist. Anderen die dit herkennen?

1 like