Ik was idd ook te zuinig met producten, maar heb dan ook veel en dik haar. Wat bij mij ook veel verschil maakte is het föhnen zoals manes by mell. Van haar heb ik echt het meeste geleerd.
Gisteren een paar dingetjes besteld voor m’n haar. Ben heel benieuwd hoe het bevalt!
Innersense I create hold (gel)
Innersense I create lift (mousse)
Curls - Blueberry Bliss Reparative Leave In Conditioner (dit is voor de proteïne)
Ik heb al een tijd lang super droog en pluizig haar terwijl ik vroeger mooie krullen had, ik was ook al heel lang siliconen/parabenen/sls etc vrij. Ik was net bij de kapper en hij vertelde me dat als je geen noord-Europees haar hebt (wat ik dus niet heb) je juist wel producten met siliconen en parabenen moet gebruiken ik weet niet meer wat ik nou moet geloven haha. Hij zij: probeer het eens en je ziet dat je droge pluizige haar verdwijnt. Hij had zelf mooie krullen en leek wel verstand van zaken te hebben, dus nu ga ik maar weer aan de siliconen I guess
Nou parabenen ontwijken mensen omdat het kankerverwekkend zou kunnen zijn volgens mij dus dat heeft niet echt met het noord-europese gedeelte te maken. Verder ziet haar er vaak goed uit met siliconen, maar hoeft het niet gezond te zijn. Siliconen sluiten het haar af en laten het er mooi eruit zien. Ze verzorgen het haar niet en voorkomen dat voedende ingrediënten je haar kunnen penetreren.
Maaaar volgensmij is cg juist voor niet-europees haar veel meer benificial? Ach, kijk lekker wat je fijn vindt! Misschien werkt siliconen wel veel beter voor jou.
Maar 1 persoon tov heel veel meiden die cgm doen is toch niet gelijk zo overtuigend? CGM is zoveel meer dan een paar ingredienten vermijden…
Bij mij knapt mijn haar behoorlijk op als ik het eens in de zoveel tijd was met een shampoo met sulfaten! Verder had ik dit ook trouwens een tijdje geleden, ik heb er toen een paar weken niets in gedaan qua producten: alleen gewassen en conditioner en daar werd het in ieder geval minder droog van.
Qua pluizigheid zou je eens kunnen proberen te finger coilen na het wassen? Staan heel wat filmpjes op YouTube hierover en dat hielp bij mij enorm! Ik verloor echter mijn volume, dus ik heb het liever wat pluiziger dan geen volume
Even een update. M’n haar is meer aan het krullen en minder pluis (al is nog lang niet pluisvrij!). Ik denk dat de proteine leave in al heel erg helpt én de gel echt werkt met het vormen van de golven/krullen. Ik denk dat ik nu nog toe moet naar eens per week deep conditioning, kijken wat dat oplevert.
*weg ivm privacy
Proberen kan geen kwaad denk ik! Maar kan het misschien dat er in wat je gebruikt veel glycerine zit? Dat kan voor pluis en droog haar zorgen als de luchtvochtigheid erg hoog is (en dat is nu zeker het geval). Ik heb daar ook echt last van merk ik.
Ik ben naar de kapper geweest, en mijn slag is weer wat meer geworden whoohoo.
Voor:
Na:
Ik ben alleen niet tevreden met de kleur en wil het liefst gelijk weer terug naar lichtblond, maar dan beschadig ik alles weer zo erg Ik ga maar heel langzaam aan doen dmv highlights etc.
Ik heb ook een enorme bos 3A/3B (hier en daar 2C) krullen, maar de laatste tijd (zeker nu het heel vochtig is buiten) merk ik dat het een droge bedoening is. Dag 1 en 2 ziet het er nog redelijk uit, maar op dag 3 is het heel droog. Om en nabij ben ik al zo’n 3 jaar CG, alsof het een geloof is haha niet super praktiserend, maar wel qua productgebruik. Ik denk dat het droge vooral komt omdat er glycerine in mijn gel zit (een Wella gel die inmiddels ook uit de handel is). Weet iemand gel zonder glycerine erin of een goede, moisturizing krullencrème, beide zonder proteïne?
Glycerine trekt vocht in het haar bij hoge luchtvochtigheid, dus het zou je haar nu niet moeten uitdrogen. Aanraders heb ik helaas niet
Ik heb in de herfst ook last van droog haar, maar het gaat nu al erg lang goed met de producten van curly girl movement.
Ik was mijn haar met een zachte sulfaat. Want ik heb dun haar en het word met cowash echt te zwaar. Of ik gebruik eerst een masker en was daarna mijn haar met shampoo.
Dan de CGM milk en een beetje zarqa conditioner in nat haar.
Dan met een sporthandoek een beetje droog scrunchen.
Dan de CGM Gel erin en diffusen tot 80% droog.
En uiteindelijk de krullen eruit scrunchen met een druppeltje castorolie.
Mijn haar word in de loop der dagen alleen maar droger vaak en slurpt verzorging op.
Ik moet ook echt door de dag mijn krullen uit elkaar halen anders gebeurt er dit:
Dun haar, dus ik behandel het als poreus haar. Is het niet, maar het reageert wel zo)
2c 3a
En ik vaar wel bij een beetje proteine.
Ook bij mijn dunne haar is de elasticiteit lastig te bepalen.
Ja dat wel, alleen tussen die pijpenkrullen zit het plat op mijn hoofd! Dat zier er niet uit volume is dan ver te zoeken
Ik wil graag highlights laten zetten (met olaplex) om meer dimensie erin te hebben, maar ik wil wel een kapper die weet hoe dat het beste kan in krullend haar. Manes by Mel had een video over highlights waar ze niet blondeerde maar een lichte verf gebruikte en best dikke stroken. Dus if someone has tips?
Klopt, maar ik las in een van de fb groepen dat een teveel aan moisture er dus ook voor kan zorgen dat het haar gaat “zwellen” en daardoor júíst gaat pluizen/een droge uitstraling krijgt. Wat er nu dus voor zorgt dat ik een mooie halo aan pluis rondom mijn hoofd heb en waardoor ik de afgelopen 3 weken alleen maar met een strakke knot op mijn hoofd rond heb gelopen.
Vandaag heb ik het maar lichtelijk gerefreshed zonder gel en alleen leave-in, maar eigenlijk is er geen beginnen meer aan en moet ik eigenlijk het hele riedeltje opnieuw beginnen (maar geen zin in, want het duurt te lang). Ik vraag me dus af of een gel zonder glycerine hier verandering in zou kunnen brengen.
Als iemand nog aanbevelingen heeft voor een gel zonder glycerine of een goede krullencrème voor 3A/B haar, dan hoor ik het graag!
oh wat heb jij mooi haar! Misschien kun je eens kijken op de instagram van https://www.instagram.com/getthesecurlsback/, zij heeft een beetje htezelfde haar en geeft tips op haar insta pagina!
Bij pluis, gebruik glijmiddel op waterbasis
Pas aan je haren zitten bij compleet droog
Gel zonder glycerine is de salon gel van action of kinky girly custard
Voor wie er naar een krullenkapper gaat. Hoe is dit bevallen en hadden jullie ook een waslijst aan regels?
De krullenkapper bij mij in de buurt heeft allerlei regels als cg bezig zijn al, dag 1 haar zonder producten erin enz. Maar moet ik dan met mijn natte gewassen haren daar heen? Mijn haar blijft lang nat en is tot aan mijn onderrug. Daar ga ik niet zo mee naar buiten.
Ik moest met droog haar komen, zodat ze de structuur van de krullen kon bekijken. Verder geen eisen qua wassen en producten.
Mijn leave-in is bijna op, ik gebruik nu de TGIN Green Tea leave in, maar ik vind hem niet zo bijzonder dus ik zoek een nieuwe. Wat is jullie favoriete proteine-vrije leave in die CG-proof is?