Heb dit ding voor nog geen €2,- bij action vandaan. Soort massage borstel voor met je shampoo. Hoop dat het helpt om beter te wassen. Heb de laatste tijd weer zoveel last van m’n seborroïsch eczeem, ondanks Petal Fresh tea tree en naspoelen met appelazijn
De eerste dag zitten mijn krullen altijd mooi maar de dagen er na is het super pluizig en zitten er heel veel klitten in. Het breekt ook heel snel af. Ik had gelezen dat dit kan komen door te slapen met los haar. Ik doe dit eigenlijk altijd omdat ik anders gekke vormen krijg in mijn haar. Is er iets wat ik kan doen aan deze klitten?
Ik slaap altijd met zo’n elastiek die op een telefoonsnoer lijkt (weet even niet hoe ze heten) en mijn haar vormt zich dan niet naar dat elastiek! Zou je misschien eens kunnen proberen
Slapen op een satijnen kussensloop werkt bij mij heel goed!
Ik slaap altijd met een ‘pineapple’, een losse staart bovenop mn hoofd. Helpt ook
Ik weet niet of je dit al wel eens doet, maar wat ik altijd doe is echt meteen als ik de douche uit zet iets in m’n haar doen. Dus echt op drijfnat haar eigenlijk. Als ik te lang wacht wordt m’n haar (met name bovenop) altijd veel pluiziger.
Ik merkte dat ik onbewust eigenlijk altijd net meer aandacht gaf aan de voorkant van mijn haar dan bovenop of achter. Met producten inwerken bedoel ik dan
Misschien 1 keer per week een deep condition doen? En inderdaad op drijfnat haar je producten erin doen en dan met veel water scrunchen werkt voor mij goed!
@Kamerbreed en dan hierna met een microvezeldoek (fijnste zijn van decathlon) het water eruit scrunchen.
Daarna gel en diffusen. Niet meer aanzetten tot het compleet droog is! En dan weer met doek de crunch eruit scrunchen.
Hebben jullie toevallig CG-favorieten van de DM? (Liefst met proteïne)
Ik sliep eerst ook met een pineapple met daarop een satijnen muts, maar merk dat dat je krullen heel erg uit kan rekken. Daarom slaap ik tegenwoordig met mijn haren los in een satijnen muts. Ik merk echt heel erg veel verschil sinds ik dat doe! Ook een aanrader dus.
Deze laat ik regelmatig voor me halen:
- Garnier Hair Fruit Masker - banaan, macademia of aloë Vera, allemaal chill. Al vind ik die banaan best overheersend qua geur.
- Garnier air hydra leave in (zo heet die geloof ik), ruikt heerlijk en niet heel zwaar.
Hi! Ik wil beginnen met de curly hair method en vroeg me af of de finalwash en je eerste wasbeurt met de nieuwe producten dezelfde douchebeurt moeten.
Ja heb ik wel gedaan (en doe heel af en toe nog een Final wash) en dat ging prima!
Maar doe dan de final wash en daarna deep-conditioner. En na het douchen nog een leave-in en een gel.
Thanks!! Ik had nog geen conditioner, had per ongeluk twee keer shampoo gekocht haha. Dus heb nu babyshampoo gebruikt als finalwash en daarna nature box shampoobar. Heb nu wel conditioner gehaald dus die is voor de volgende keer.
Mag je tussendoor wel droogshampoo gebruiken? Anders wordt het wel heel dramatisch haha.
Ik merk nu trouwens wel al verschil in mijn haar!! Het voelt ook echt minder zwaar. Het pluist wel beetje maar heb natuurlijk ook nog geen conditioner gebruikt.
Volgens mij is er wel een CG-proof droogshampoo, zit je al in zo’n Facebook groep (bv The Curls Cult - NL), daar staan hele albums met producten.
En ik merk dat ik m’n haar uiteindelijk ook wel minder vaak hoef te wassen dan voor ik begon, dus wie weet kan je het wassen straks ook wel wat langer rekken
@Superkonijn mooie krullen!
Dit zijn de ingrediënten van de batiste tropical dry shampoo en naar wat ik weet lijkt dit CG proof (behalve de alcohol denat, dat is wel een uitdrogende alcohol). Maar geen siliconen ofzo.
Wel leuk, ik las eigenlijk nooit ingrediëntenlijstjes maar nu wel en nu google ik ze ook. In dit zit dus drie soorten gas, dan rijstzetmeel, dan alcohol en parfum, en dan twee ammoniumzuren die desinfecterend en antistatisch werken
Super lief, dankje, ik wacht nog op goedkeuring van de FB groep haha. Ik heb net nog een Batiste gekocht! Ga de ingrediënten nog eens lezen.
Edit: potver, 'silica
Ooh ik dacht dat geen enkele droogshampoo CG was! Superchill dit, die alcohol overleef ik wel. Ik zit nu steeds te klooien met talkpoeder wat best prima werkt, maar dit is veel fijner.
Zou je met een fohnborstel 3c krullen steil kunnen krijgen?