zarqa conditioner… al 13 jaar
Bedoel je deze? Ik gebruik wel al een hele tijd de shampoo van Zarqa en die bevalt inderdaad goed, misschien deze maar eens proberen! Ruikt ie ook zo muffig?
even gesniffeld maar ik ruik niet zoveel. creme zonder geur.
Ik wil deze tip delen, Cantu Curl Activator. Ik gebruik een beetje van dit product na mijn leave-in conditioner en fohn het met de diffuser of laat het aan de lucht drogen. Het zorgt voor definitie maar houdt mijn haar ook zacht, en het ruikt lekker. Het is ook CG proof. Bevat wel proteine, maar ik heb het idee dat mijn haar dat nodig heeft.
Vind dit ook fijner dan gel, heb dat ook een tijdje gebruikt maar mijn haar werd daar droog van en vind het niet lekker voelen als ik veel product erin heb zitten.
Ja dit is fijn spul, maar wel heel zwaar!
Ik heb heel fijn haar en gebruik maar een beetje, ter grootte van een tuinboon ongeveer! Maar er zit wel shea butter in, dat is wel zwaar.
En elke krul is anders!! Ik had smiddags uitgezakte krullen maar smorgens zat het top! Met dit spul.
ik gebruik nu een druppeltje castorolie wat voor heel veel mensen juist drama is haha!
Daarom is het zo moeilijk krullen, waar de een blij van wordt werkt totaal niet bij de ander.
Haha ja ik moet die cantu echt niet in mn haar doen echt het zag er niet uit hoe weinig ik er ook in deed. Bleef echt op mn haar liggen ofzo. Anderen die ik ken vinden deze inderdaad echt weer top werken dusja.
Nou ik had op m’n laatste wasdag toch veel krullen! Had een deep conditioning gedaan (na haar verven dus ook wel nodig), daarna gewassen met een heftige sulfaat (zilver)shampoo om alles eruit te wassen en m’n haar minder geel te maken. Toen l’oreal botanical conditioner, curls blueberry leave-in en Innersense ‘i create hold’ gel.
*foto weg
Glijmiddel ben ik nu inderdaad aan het overwegen, heb hier thuis nog wat liggen maar geen idee of dit CG is, eerst even uitzoeken. Mijn haar raak ik eigenlijk nooit meer aan voor/na het scrunchen (of in ieder geval zo min mogelijk) haha, anders wordt het meteen 1 dikke bos met pluis. Heb nu een krullencrème op het oog (van Verb), het is alleen lastig in NL te krijgen, maar ik zie wel veel lovende reacties en echt veel goed kost het niet.
Gisteren weer mijn haar gewassen en met een cast erop geslapen zodat het vandaag goed zou zitten, maar merk dat dag 1 haar altijd zo kut zit dag 2 haar zit bij mij altijd het mooist. Anderen die dit herkennen?
Heb dit ding voor nog geen €2,- bij action vandaan. Soort massage borstel voor met je shampoo. Hoop dat het helpt om beter te wassen. Heb de laatste tijd weer zoveel last van m’n seborroïsch eczeem, ondanks Petal Fresh tea tree en naspoelen met appelazijn
De eerste dag zitten mijn krullen altijd mooi maar de dagen er na is het super pluizig en zitten er heel veel klitten in. Het breekt ook heel snel af. Ik had gelezen dat dit kan komen door te slapen met los haar. Ik doe dit eigenlijk altijd omdat ik anders gekke vormen krijg in mijn haar. Is er iets wat ik kan doen aan deze klitten?
Ik slaap altijd met zo’n elastiek die op een telefoonsnoer lijkt (weet even niet hoe ze heten) en mijn haar vormt zich dan niet naar dat elastiek! Zou je misschien eens kunnen proberen
Slapen op een satijnen kussensloop werkt bij mij heel goed!
Ik slaap altijd met een ‘pineapple’, een losse staart bovenop mn hoofd. Helpt ook
Ik weet niet of je dit al wel eens doet, maar wat ik altijd doe is echt meteen als ik de douche uit zet iets in m’n haar doen. Dus echt op drijfnat haar eigenlijk. Als ik te lang wacht wordt m’n haar (met name bovenop) altijd veel pluiziger.
Ik merkte dat ik onbewust eigenlijk altijd net meer aandacht gaf aan de voorkant van mijn haar dan bovenop of achter. Met producten inwerken bedoel ik dan
Misschien 1 keer per week een deep condition doen? En inderdaad op drijfnat haar je producten erin doen en dan met veel water scrunchen werkt voor mij goed!
@Kamerbreed en dan hierna met een microvezeldoek (fijnste zijn van decathlon) het water eruit scrunchen.
Daarna gel en diffusen. Niet meer aanzetten tot het compleet droog is! En dan weer met doek de crunch eruit scrunchen.