Hebben jullie toevallig CG-favorieten van de DM? (Liefst met proteïne)
Ik sliep eerst ook met een pineapple met daarop een satijnen muts, maar merk dat dat je krullen heel erg uit kan rekken. Daarom slaap ik tegenwoordig met mijn haren los in een satijnen muts. Ik merk echt heel erg veel verschil sinds ik dat doe! Ook een aanrader dus.
Deze laat ik regelmatig voor me halen:
- Garnier Hair Fruit Masker - banaan, macademia of aloë Vera, allemaal chill. Al vind ik die banaan best overheersend qua geur.
- Garnier air hydra leave in (zo heet die geloof ik), ruikt heerlijk en niet heel zwaar.
Hi! Ik wil beginnen met de curly hair method en vroeg me af of de finalwash en je eerste wasbeurt met de nieuwe producten dezelfde douchebeurt moeten.
Ja heb ik wel gedaan (en doe heel af en toe nog een Final wash) en dat ging prima!
Maar doe dan de final wash en daarna deep-conditioner. En na het douchen nog een leave-in en een gel.
Thanks!! Ik had nog geen conditioner, had per ongeluk twee keer shampoo gekocht haha. Dus heb nu babyshampoo gebruikt als finalwash en daarna nature box shampoobar. Heb nu wel conditioner gehaald dus die is voor de volgende keer.
Mag je tussendoor wel droogshampoo gebruiken? Anders wordt het wel heel dramatisch haha.
Ik merk nu trouwens wel al verschil in mijn haar!! Het voelt ook echt minder zwaar. Het pluist wel beetje maar heb natuurlijk ook nog geen conditioner gebruikt.
Volgens mij is er wel een CG-proof droogshampoo, zit je al in zo’n Facebook groep (bv The Curls Cult - NL), daar staan hele albums met producten.
En ik merk dat ik m’n haar uiteindelijk ook wel minder vaak hoef te wassen dan voor ik begon, dus wie weet kan je het wassen straks ook wel wat langer rekken
@Superkonijn mooie krullen!
Dit zijn de ingrediënten van de batiste tropical dry shampoo en naar wat ik weet lijkt dit CG proof (behalve de alcohol denat, dat is wel een uitdrogende alcohol). Maar geen siliconen ofzo.
Wel leuk, ik las eigenlijk nooit ingrediëntenlijstjes maar nu wel en nu google ik ze ook. In dit zit dus drie soorten gas, dan rijstzetmeel, dan alcohol en parfum, en dan twee ammoniumzuren die desinfecterend en antistatisch werken
Super lief, dankje, ik wacht nog op goedkeuring van de FB groep haha. Ik heb net nog een Batiste gekocht! Ga de ingrediënten nog eens lezen.
Edit: potver, 'silica
Ooh ik dacht dat geen enkele droogshampoo CG was! Superchill dit, die alcohol overleef ik wel. Ik zit nu steeds te klooien met talkpoeder wat best prima werkt, maar dit is veel fijner.
Zou je met een fohnborstel 3c krullen steil kunnen krijgen?
Waar hebben jullie meer krul in zitten?
- Onderste laag
- Bovenste laag
- Overal evenveel
0 stemmers
Haha mijn voorplukken krullen het meeste en de onderkant aan de achterkant krult amper. De rest is wel wat meer eensgezind.
Wauw, prachtig!
Haha bij mij precies andersom. Bovenste laag is bijna stijl en de voorkant al helemaal en in m’n nek en achterkant van m’n hoofd krult het juist heel erg.
Hi,
Nieuwe 2b met beetje 2c wavy hier. Volg sinds anderhalve week de CGM en kwam vandaag dit topic tegen. Ben nog op zoek naar een nieuwe föhn/diffuser en verzuip zowat in de opties. Heeft iemand een suggestie? Heb nu zo’n goedkope föhn* met normale diffuser en heb de afgelopen paar dagen geoefend (ben er zo slecht in), maar het blijft toch wat pluizig worden en lijkt/voelt minder zacht/natuurlijk dan wanneer ik het aan de lucht laat drogen. Denk dat het deels aan mijn diffuser-talenten ligt en mogelijk deels aan de diffuser/föhn. Ik kreeg vanochtend (na veel oefenen en nieuwe tips via YT) wel wat meer krul in mijn haar na refresh met diffusen dan overnacht laten drogen dus zie er wel een meerwaarde in…
De xtava black orchid diffuser lijkt me wel wat na filmpjes op YT te hebben gezien, maar lijkt alleen via Amazon (US) te verkrijgen en dan kost het bijna twee keer zoveel vanwege verzendkosten voor alleen de diffuser (met föhn erbij ben je qua verzend- en importkosten duurder uit dan föhn zelf). Heb ook de amaxy diffuser gezien die er wel op lijkt, maar zelfde verhaal.
*Huidige föhn heeft wel 3 standen maar voelt weinig verschilt tussen medium en hoog bij zowel lucht als temperatuur en de koude knop lijkt niet echt effect te hebben.
Ik heb nu 3 nieuwe producten en echt heel blij mee met de eerste resultaten.
Heb de As I am cowash, om mn Andrelon Kokosboost conditioner te vervangen
De kinky curly knot today leave in en ecoslay orange marmelade. Die laatste dan als gel, ipv Cantu Custard. Rib uit m’n lijf, maar stuk minder vettig dus tot nu toe wel een goede keuze. Nadeel is alleen dat die in de koelkast bewaard moet blijven haha.
Ook nog een Denman borstel gescoord voor weinig bij de TKMax, maar daar moet ik nog even wat handiger mee worden, al m’n clumbs zijn weg nu
IK GA MORGEN HIGHLIGHTS ZETTEN. Ik ben heel benieuwd. Bij kinki kappers met olaplex. Heb deze zaterdag gewassen en olaplex 3 gebruikt (wondermiddel) om mijn haar een beetje voor te bereiden op de damage. Ik ga er een paar zetten om meer diepte in mijn krullen te krijgen, ben echt excited. Volgens mij moet ik na het verven een tijdje niet wassen, maar mijn plan is om een paar dagen erna final wash te doen en nog een keer olaplex 3.
Prachtig! Ben heel benieuwd naar je producten en routine, mijn haar valt hetzelfde als het jouwe
Ik heb die gel ook gekocht! Weet eigenlijk niet eens of hij proteïne vrij is of niet (ik moet volgens de regels geloof ik proteïne vrije producten hebben) maar hij bevalt zo goed! Hij houdt mijn krullen echt vast en waar het eerst met een Nivea gel na een paar dagen niet-wasssn gek viezig werd, ziet dit er echt nog dagen goed uit! Ik maak mijn haren op een niet-was dag nat met een plantenspuit, doe er dan een piep klein beetje leave in in, en dan best veel van deze gel. Als het helemaal is opgedroogd knijp ik de cast eruit,maar zelfs als ik het onaangeraakt laat vind ik het mooi. Ik dacht echt dat ik gel die zo hard wordt heel lelijk vond maar is dus niet zo.
En hij is ook nog goedkoop!