Krullentopic

Waar hebben jullie meer krul in zitten?

• Onderste laag
  • Bovenste laag
  • Overal evenveel

0 stemmers

Haha mijn voorplukken krullen het meeste en de onderkant aan de achterkant krult amper. De rest is wel wat meer eensgezind.

1 like

Wauw, prachtig!

1 like

Haha bij mij precies andersom. Bovenste laag is bijna stijl en de voorkant al helemaal en in m’n nek en achterkant van m’n hoofd krult het juist heel erg.

Hi,

Nieuwe 2b met beetje 2c wavy hier. Volg sinds anderhalve week de CGM en kwam vandaag dit topic tegen. Ben nog op zoek naar een nieuwe föhn/diffuser en verzuip zowat in de opties. Heeft iemand een suggestie? Heb nu zo’n goedkope föhn* met normale diffuser en heb de afgelopen paar dagen geoefend (ben er zo slecht in), maar het blijft toch wat pluizig worden en lijkt/voelt minder zacht/natuurlijk dan wanneer ik het aan de lucht laat drogen. Denk dat het deels aan mijn diffuser-talenten ligt en mogelijk deels aan de diffuser/föhn. Ik kreeg vanochtend (na veel oefenen en nieuwe tips via YT) wel wat meer krul in mijn haar na refresh met diffusen dan overnacht laten drogen dus zie er wel een meerwaarde in…

De xtava black orchid diffuser lijkt me wel wat na filmpjes op YT te hebben gezien, maar lijkt alleen via Amazon (US) te verkrijgen en dan kost het bijna twee keer zoveel vanwege verzendkosten voor alleen de diffuser (met föhn erbij ben je qua verzend- en importkosten duurder uit dan föhn zelf). Heb ook de amaxy diffuser gezien die er wel op lijkt, maar zelfde verhaal.

*Huidige föhn heeft wel 3 standen maar voelt weinig verschilt tussen medium en hoog bij zowel lucht als temperatuur en de koude knop lijkt niet echt effect te hebben.

Ik heb nu 3 nieuwe producten en echt heel blij mee met de eerste resultaten.
Heb de As I am cowash, om mn Andrelon Kokosboost conditioner te vervangen
De kinky curly knot today leave in en ecoslay orange marmelade. Die laatste dan als gel, ipv Cantu Custard. Rib uit m’n lijf, maar stuk minder vettig dus tot nu toe wel een goede keuze. Nadeel is alleen dat die in de koelkast bewaard moet blijven haha.

Ook nog een Denman borstel gescoord voor weinig bij de TKMax, maar daar moet ik nog even wat handiger mee worden, al m’n clumbs zijn weg nu :sweat_smile:

1 like

IK GA MORGEN HIGHLIGHTS ZETTEN. Ik ben heel benieuwd. Bij kinki kappers met olaplex. Heb deze zaterdag gewassen en olaplex 3 gebruikt (wondermiddel) om mijn haar een beetje voor te bereiden op de damage. Ik ga er een paar zetten om meer diepte in mijn krullen te krijgen, ben echt excited. Volgens mij moet ik na het verven een tijdje niet wassen, maar mijn plan is om een paar dagen erna final wash te doen en nog een keer olaplex 3.

Prachtig! Ben heel benieuwd naar je producten en routine, mijn haar valt hetzelfde als het jouwe :grin:

1 like

Ik heb die gel ook gekocht! Weet eigenlijk niet eens of hij proteïne vrij is of niet (ik moet volgens de regels geloof ik proteïne vrije producten hebben) maar hij bevalt zo goed! Hij houdt mijn krullen echt vast en waar het eerst met een Nivea gel na een paar dagen niet-wasssn gek viezig werd, ziet dit er echt nog dagen goed uit! Ik maak mijn haren op een niet-was dag nat met een plantenspuit, doe er dan een piep klein beetje leave in in, en dan best veel van deze gel. Als het helemaal is opgedroogd knijp ik de cast eruit,maar zelfs als ik het onaangeraakt laat vind ik het mooi. Ik dacht echt dat ik gel die zo hard wordt heel lelijk vond maar is dus niet zo.
En hij is ook nog goedkoop!

Ooh super lief dat je zo uitgebreid gereageerd hebt, en zelf met foto’s erbij🥰 Ik ga die gel ook eens proberen, want ook @ellegirltalk is enthousiast zo te lezen haha!

1 like

Ik dacht dat ik mijn haar/CGM snapte, maar de laatste week ofzo is mijn haar super pluizig. Vorige week voelde de onderkant van mijn haar/de krullen af en toe wat droog/ruw aan het eind van de dag en dacht dat ik misschien te weinig/veel proteïne had gebruikt dus daar erg op gefocust. Ook andere producten geprobeerd maar daardoor werd de pluis erger. Inmiddels weer normale producten en meer squish-to-condish om extra water in mijn haar te krijgen/houden, daardoor lijkt het haar minder droog aan het eind van de dag maar de pluis aan de bovenkant en ook rondom de lokken (weer niet veel aan de onderkant) is irritant. Had het van het weekend zelfs al onder de douche, terwijl mijn haar nat was!

Heeft iemand tips? Ben een wavy met voornamelijk 2b en wat 2c, donkerblond en met haar dat kennelijk veeeeeeel water nodig heeft. Ik gebruik co-wash (As I Am) met wassen en daarna (en voor refresh) leave-in conditioner plus gel. Had voorheen goedkope gel van de drogist maar dat voelde soms wat “plakkerig” of juist droog halverwege de dag en gebruik nu Biotera waar wel polyquads in zitten maar minder proteïne (en nu is het mooier, maar de hold is minder op de bovenste laag).

Oja en als iemand nog een goede föhn (met diffuser) weet, hoor ik het ook graag. Ben nog steeds op zoek, heb nu zo’n goedkope van de Action en dat werkt gewoon niet. Wil er best wat geld voor neerleggen (overweeg de Remington Air3D) maar een dyson super sonic gaat me iets te ver :sweat_smile:

Ik heb zelf ook veel moeite nu met het weer. Gebruik nu producten met minder of geen glycerine. Werkt wel iets beter, al merk ik wel dat ik nog steeds wat nodig heb en het niet helemaal moet vermijden. Als de lucht heel droog is, dan haalt het het vocht uit je haar als het ware en dit veroorzaakt pluis etc. Glycerine speelt hierin een grote rol.

1 like

Ik had ook altijd andere producten nodig in de winter. Maar nu met de producten van Curly Girl Movement niet!
Ik gebruik de eerste dag na wassen
Zarqua conditioner als leave in.
De melk van GGM (beetje)
Gel van GGM
Diffusen
Scrunch met castor olie (dit moet je uitproberen want het werkt of wel bij je of helemaal niet!) maar bij mij houdt het goed het vocht in mijn haar.

Refresh alleen met gel op wat nat haar en scrunch met castorolie

Zo zit het 3 / 4 dagen goed, en nu dus ook in de winter!

1 like

Heb je al geprobeerd om je leave in en gel erin te doen als je haar nog nat is? Dan zit om letterlijk elk haartje gel en krijg je minder pluis! Dat helpt bij mij iig wel, ondanks de hoge luchtvochtigheid buiten (geloof dat bij heel droge lucht én juist bij veel vocht glycerine irritant is).

1 like

Ja, heb al geprobeerd om producten met glycerine of (propyleen) glycol te vermijden of in elk geval dat ze onderaan de ingrediëntenlijst staan, maar dat lijkt niet te helpen… ben nu al aan het uitpluizen wat nog meer “humectanten”/bevochtigingsmiddelen zijn om vervolgens al mijn haarproducten te screenen. Maar zelfs toen ik dus vrijwel niets er in had, had ik pluis :frowning_face:

Weer een nieuwe webshop/site erbij! :smiley: Zal 'em toevoegen aan mijn bookmarks.

Zarqa is gewoon de sensitive conditioner?

De GGM melk heeft wel glycerine zie ik, maar onderaan de lijst. De gel bevat denk ik teveel proteïne voor mijn haar, maar kan het natuurlijk altijd proberen…

Ik scrunch meestal met een heeeeeel klein beetje leave-in aan mijn vingers zodat ik niet met mijn droge handen aan het haar zit, maar geen idee of dat helpt. Heb oliën inderdaad al overwogen maar ben bang dat mijn haar er mogelijk niet goed op reageert. De laatste tijd al veel geld uitgegeven aan haarproducten en dan is het altijd balen als iets niet (goed) werkt voor mijn haar…

Refresh doe ik meestal ook alleen met water en gel, soms nog een beetje leave-in als de krul te droog is (volgens advies Manes by Mell op YT).

Ik diffuse trouwens vrijwel nooit vanwege mijn waardeloze föhn, dat resulteerde alleen maar in meer pluis.

EDIT: gebruik jij gewone castor olie of black jamaican?

Ja, ik doe mijn leave-in en gel in zodra ik de douche uitzet en mijn haar nog zeiknat is.

Ik vind de info over humectanten best tegenstrijdig, want de een zegt dat het om hoge luchtvochtigheid gaat wat we hier in Nederland vrijwel het hele jaar door wel hebben en de ander zegt dat het om het dauwpunt gaat en dan zit ik in de veilige range.

1 like

De GGM gel heeft wel proteine maar heel weinig.
Ikzelf heb niet veel proteine nodig en gebruikte het eigenlijk ook niet, maar deze Gel is eigenlijk precies goed.

1 like

Vanavond even naar föhns gekeken maar ik snap in veel gevallen het verschil niet, terwijl er dan echt 30-50 euro verschil tussen modellen (zelfde merk) of merken zit. Allen zelfde wattage, zelfde materialen, zelfde knoppen/standen :woman_shrugging:

Dacht bij eentje dat de bijgeleverde diffuser het verschil uitmaakte omdat ik in de veronderstelling was dat een goede diffuser op de punten zowel aan de zijkant als aan de bovenkant gaten moet hebben, maar de verkoper zei dat meer gaten voor meer luchtstroom voor slag is en de gaten alleen in de bovenkant voor krullen :woman_shrugging:

Dit blijft voor mij ook nog steeds een raadsel.

Heb jij een goede föhn met diffuser? Ik heb in de winkel ook even de Dyson super sonic getest (die van bijna 400 euro) maar die vond ik zelfs op de laagste stand veel te warm! Heb ook de Remington Air3D ofzo geprobeerd (die lijkt er qua design op) en die voelde beter qua hitte. Maar er waren ook twee Babylissen die interessant waren, maar waar 50 euro verschil tussen zit. Het enige dat de verkoper als verklaring kon bedenken was dat de ene een snelheid van 150 km/u had en de ander 130 km/u, geloof ik. Mja, dat zegt me dan ook weer niets. Als het buiten 90-100 km/u stormt is het toch vrij krachtig en niet iets dat ik graag met een föhn associeer… en beiden hadden ook zelfde wattage.

Ik vond dit heel behulpzaam.

En ik heb een ETI fohn. Ben er content mee! Welke diffuser weet ik niet, maar wel volgens deze mevrouw haar tips.

1 like