Ooh super lief dat je zo uitgebreid gereageerd hebt, en zelf met foto’s erbij🥰 Ik ga die gel ook eens proberen, want ook @ellegirltalk is enthousiast zo te lezen haha!
Ik dacht dat ik mijn haar/CGM snapte, maar de laatste week ofzo is mijn haar super pluizig. Vorige week voelde de onderkant van mijn haar/de krullen af en toe wat droog/ruw aan het eind van de dag en dacht dat ik misschien te weinig/veel proteïne had gebruikt dus daar erg op gefocust. Ook andere producten geprobeerd maar daardoor werd de pluis erger. Inmiddels weer normale producten en meer squish-to-condish om extra water in mijn haar te krijgen/houden, daardoor lijkt het haar minder droog aan het eind van de dag maar de pluis aan de bovenkant en ook rondom de lokken (weer niet veel aan de onderkant) is irritant. Had het van het weekend zelfs al onder de douche, terwijl mijn haar nat was!
Heeft iemand tips? Ben een wavy met voornamelijk 2b en wat 2c, donkerblond en met haar dat kennelijk veeeeeeel water nodig heeft. Ik gebruik co-wash (As I Am) met wassen en daarna (en voor refresh) leave-in conditioner plus gel. Had voorheen goedkope gel van de drogist maar dat voelde soms wat “plakkerig” of juist droog halverwege de dag en gebruik nu Biotera waar wel polyquads in zitten maar minder proteïne (en nu is het mooier, maar de hold is minder op de bovenste laag).
Oja en als iemand nog een goede föhn (met diffuser) weet, hoor ik het ook graag. Ben nog steeds op zoek, heb nu zo’n goedkope van de Action en dat werkt gewoon niet. Wil er best wat geld voor neerleggen (overweeg de Remington Air3D) maar een dyson super sonic gaat me iets te ver
Ik heb zelf ook veel moeite nu met het weer. Gebruik nu producten met minder of geen glycerine. Werkt wel iets beter, al merk ik wel dat ik nog steeds wat nodig heb en het niet helemaal moet vermijden. Als de lucht heel droog is, dan haalt het het vocht uit je haar als het ware en dit veroorzaakt pluis etc. Glycerine speelt hierin een grote rol.
Ik had ook altijd andere producten nodig in de winter. Maar nu met de producten van Curly Girl Movement niet!
Ik gebruik de eerste dag na wassen
Zarqua conditioner als leave in.
De melk van GGM (beetje)
Gel van GGM
Diffusen
Scrunch met castor olie (dit moet je uitproberen want het werkt of wel bij je of helemaal niet!) maar bij mij houdt het goed het vocht in mijn haar.
Refresh alleen met gel op wat nat haar en scrunch met castorolie
Zo zit het 3 / 4 dagen goed, en nu dus ook in de winter!
Heb je al geprobeerd om je leave in en gel erin te doen als je haar nog nat is? Dan zit om letterlijk elk haartje gel en krijg je minder pluis! Dat helpt bij mij iig wel, ondanks de hoge luchtvochtigheid buiten (geloof dat bij heel droge lucht én juist bij veel vocht glycerine irritant is).
Ja, heb al geprobeerd om producten met glycerine of (propyleen) glycol te vermijden of in elk geval dat ze onderaan de ingrediëntenlijst staan, maar dat lijkt niet te helpen… ben nu al aan het uitpluizen wat nog meer “humectanten”/bevochtigingsmiddelen zijn om vervolgens al mijn haarproducten te screenen. Maar zelfs toen ik dus vrijwel niets er in had, had ik pluis
Weer een nieuwe webshop/site erbij! Zal 'em toevoegen aan mijn bookmarks.
Zarqa is gewoon de sensitive conditioner?
De GGM melk heeft wel glycerine zie ik, maar onderaan de lijst. De gel bevat denk ik teveel proteïne voor mijn haar, maar kan het natuurlijk altijd proberen…
Ik scrunch meestal met een heeeeeel klein beetje leave-in aan mijn vingers zodat ik niet met mijn droge handen aan het haar zit, maar geen idee of dat helpt. Heb oliën inderdaad al overwogen maar ben bang dat mijn haar er mogelijk niet goed op reageert. De laatste tijd al veel geld uitgegeven aan haarproducten en dan is het altijd balen als iets niet (goed) werkt voor mijn haar…
Refresh doe ik meestal ook alleen met water en gel, soms nog een beetje leave-in als de krul te droog is (volgens advies Manes by Mell op YT).
Ik diffuse trouwens vrijwel nooit vanwege mijn waardeloze föhn, dat resulteerde alleen maar in meer pluis.
EDIT: gebruik jij gewone castor olie of black jamaican?
Ja, ik doe mijn leave-in en gel in zodra ik de douche uitzet en mijn haar nog zeiknat is.
Ik vind de info over humectanten best tegenstrijdig, want de een zegt dat het om hoge luchtvochtigheid gaat wat we hier in Nederland vrijwel het hele jaar door wel hebben en de ander zegt dat het om het dauwpunt gaat en dan zit ik in de veilige range.
De GGM gel heeft wel proteine maar heel weinig.
Ikzelf heb niet veel proteine nodig en gebruikte het eigenlijk ook niet, maar deze Gel is eigenlijk precies goed.
Vanavond even naar föhns gekeken maar ik snap in veel gevallen het verschil niet, terwijl er dan echt 30-50 euro verschil tussen modellen (zelfde merk) of merken zit. Allen zelfde wattage, zelfde materialen, zelfde knoppen/standen
Dacht bij eentje dat de bijgeleverde diffuser het verschil uitmaakte omdat ik in de veronderstelling was dat een goede diffuser op de punten zowel aan de zijkant als aan de bovenkant gaten moet hebben, maar de verkoper zei dat meer gaten voor meer luchtstroom voor slag is en de gaten alleen in de bovenkant voor krullen
Dit blijft voor mij ook nog steeds een raadsel.
Heb jij een goede föhn met diffuser? Ik heb in de winkel ook even de Dyson super sonic getest (die van bijna 400 euro) maar die vond ik zelfs op de laagste stand veel te warm! Heb ook de Remington Air3D ofzo geprobeerd (die lijkt er qua design op) en die voelde beter qua hitte. Maar er waren ook twee Babylissen die interessant waren, maar waar 50 euro verschil tussen zit. Het enige dat de verkoper als verklaring kon bedenken was dat de ene een snelheid van 150 km/u had en de ander 130 km/u, geloof ik. Mja, dat zegt me dan ook weer niets. Als het buiten 90-100 km/u stormt is het toch vrij krachtig en niet iets dat ik graag met een föhn associeer… en beiden hadden ook zelfde wattage.
Ik vond dit heel behulpzaam.
En ik heb een ETI fohn. Ben er content mee! Welke diffuser weet ik niet, maar wel volgens deze mevrouw haar tips.
Ik heb een tijdje echt gefocust CGM geprobeerd, maar mijn kapsel werd er echt afschuwelijk van. Alleen maar een co-wash en niet kammen en bepaalde producten wel (zoals haargel) of niet (zoals mijn sugarlift) deed het 't gewoon echt niet voor mij. Ik heb daarom besloten om ermee te stoppen streng de CGM toe te passen, en gewoon te zien waar mijn haar baat bij heeft.
Sowieso heb ik een nieuw kapsel laten knippen, maar het zit echt zoveel beter nu.
Wassen:
- Andrelon perfecte krul shampoo (wil ik wel als het op is een andere voor zoeken)
- Andrelon perfecte krul conditioner
- DM haarmasker creme kur oil repair
- Met een brede tandenkam de knopen eruit kammen
- Microvezel handdoek
Producten:
- DM haarschuim (wanneer deze op is ga ik die van label.m proberen)
- Wella sugarlift + Wella glansspray
- Label.m curl define cream
- Label.m curl soufflé
& Elke zondagavond doe ik ook een hot oil treatment, heeft mijn haar ook veel baat bij.
@hoppa Belangrijk is vooral dat je een fohn hebt met meerdere standen blaaskracht (Hoe hoger de stand, hoe meer pluis, en hoe heter ook). Met die pinnen heb ik ook nooit helemaal begrepen, ik heb er een met pinnen zonder luchtdoorstroming en die werkt prima. Wel moeit je even geduld hebben om t haar te drogen, want lichtste stand. Maar las ergens dat langzaam drogen (dus niet te heet en laagste stand) beter is tegen pluis. Dus lijkt me ook dat meer luchtstromen niet per se beter is? Maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Ik had ook een hele shitty fohn, en heb laatst een remington gekocht ( Remington Keratin Protect nog iets). Ik wilde vooral een goede fohn die ook lang mee kan gaan, en ik vond deze qua prijs en kwaliteit voldoen aan mijn eisen. Enige minpunt die ik kan verzinnen is dat hij aan de zware kant is, al vind ik dat niet erg omdat ik met de diffuser toch leun tegen mijn hoofd en geen lamme arm krijg.
Ohja wat ik ook nog had gevonden tijdens mijn zoektocht: de motor bepaald ook heel erg de prijsklasse. Ik weet t niet uit mijn hoofd, maar het heeft in ieder geval te maken met levensduur en ook gewicht. De mijne heeft een goede motor, maar is wel weer zwaarder vergeleken met fohns in hogere prijsklasse.
Ik ben nu al een tijdje bezig met cgm, in mijn hoofd al veel langer maar kwam er een paar maanden geleden achter dat ik toch een paar producten gebruikte die niet volledig cg prof waren.
Mijn haar zit nu zoveel beter. Het is minder droog, pluist minder. Toch kan ik niet wachten tot de winter weer voorbij is, want mijn haar pluist wel weer de laatste tijd (maar ik heb geen last meer van stro haar gelukkig).
Thanks. Dat zijn ook zo’n beetje de diffusers die de meeste YT’ers die ik kijk gebruiken, maar je kunt ze hier bijna niet krijgen. Wel met USA Amazon maar ik heb twee hele slechte ervaringen met Amazon en met verzendkosten & importkosten ben je dan al snel 2 à 3 keer zoveel geld kwijt als de prijs van de diffuser kwijt.
En hier in NL kan ik bijna geen losse diffusers vinden die er niet uitzien als de standaard die bij elke goedkope föhn zit. Kan zijn dat ik niet goed heb gezocht, dus hoor het graag als iemand andere linkjes heeft.
Ik heb een Remington keratine. Geen idee waarom, voor mijn gevoel is hij goed, maar ik weet dus eigenlijk ook niet waar ik op moet letten.
Ja die Remington 3DAir of hoe hij ook heet heeft hetzelfde design als de Dyson super sonic, beiden hebben de motor in het handvat in plaats van de kop. Daardoor niet zwaar en bijna geen ‘neus’, dus je hoeft 'em niet ver van je hoofd te houden. De Babylissen waar mijn oog op viel hadden wel een neus maar leken ook niet zwaar in de hand, hoewel ik die alleen eventjes uit hun houder heb kunnen halen en met kort snoertje heen en weer heb kunnen bewegen. Die Remington heb ik gevraagd te testen voor de hitte nadat die Dyson zo warm bleek, dus daar beter gevoel bij van hoe die in de hand ligt.
De verkoopster zei ook dat een AC/DC motor meestal 3-5 jaar mee gaat en minder goede cool shot heeft, zit vaak in föhns tot veertig/vijftig euro. De andere hebben digitale motoren geloof ik en gaan zo’n 10 jaar mee, beide Babylissen die ik bekeek hadden 10 jaar garantie op de motor.
Ik wil graag een goede föhn omdat ik mijn haar sneller wil drogen en hopelijk wat meer krul in mijn bovenste lagen kan krijgen, want die zijn soms best wavy terwijl mijn langere lagen aan de zijkant echt krul hebben en dat lijkt zo suf. Tegelijkertijd ben ik ook te lui om een half uur van tevoren op te staan om mijn haar te refreshen en föhnen. Desnoods alleen de wortels drogen want die duren het langst, vooral in de nek. Dus het liefst binnen een paar minuten klaar en ik vind dat ik dat ook mag verwachten als ik een föhn van meer dan een paar tientjes koop.
Ik heb 2b/2c slag en af en toe een krul er tussen door. Ik ben alleen nog opzoek naar een styling product wat verzorgend is. Een ligte olie ofzo tips zijn welkom haha.
als je googled op ETI turbodryer zijn ze overal te koop! en de ETI diffuser moet je los kopen (dat is de kop die ik ook heb, niet veel gaten precies in het midden zodat je een betere luchtstroom heb zonder pluis)
Ja snap ik! Ik vind dat de mijne alsnog redelijk snel droogt. Het zou misschien wel sneller kunnen, maar ik had geen zin om 100 euro aan een fohn uit te geven, omdat ik hem alleen in de winter sporadisch gebruik. Maar als jij wel een hoger budget hebt, zou ik zeker voor een digitale motor gaan. Ze zijn inderdaad lichter en gaan langer mee.
Daarnaast ben ik een rondje in de mediamarkt gaan lopen en heb alle fohns vastgehouden. Dat helpt misschien ook in t maken van een keuze, dat ie ook fijn in de hand ligt ik vond sommige fohns namelijk echt niet fijn aanvoelen, dus die kan je dan alvast afstrepen.