Krullentopic

Ik heb ook 2b/2c en gebruik nu Shea Moisture leave-in conditioner en Biotera gel. Heb vandaag ook Natura Siberica Oblephika mousse geprobeerd maar daarmee alleen krul aan de onderkant dus de hold is niet sterk genoeg voor mijn haar. Als je fijn haar hebt schijnt mousse beter te zijn dan gel, heb ik gehoord. De Biotera gel heeft trouwens ook minder hold dan mijn gel van de drogist maar haar ziet en voelt er veel beter mee. Heb ook de curl cream van Devacurl, maar ben er nog niet uit of dat werkt of niet. Heb het nog maar 1x gebruikt en zag niet superveel verschil.

Maar goed, het ligt ook aan de porositeit en water/proteïne balans van je haar dus kan best zijn dat de producten die voor mij werken niet voor jou werken en andersom.

1 like

Thanks! Ik heb nogal dik haar en veel ook haha alleen nogal droog ik denk dat ik eens een leave in conditioner ga proberen.

Thanks! Nog meer info om mee te nemen in mijn overwegingen, haha. Is ETI een goed merk voor föhns of zou je het meer aanraden voor de diffusers?

Wil eigenlijk nog voor kerst mijn nieuwe föhn/diffuser, maar er is zoveel informatie.

Voel me door de CGM inmiddels al een halve chemist en nu dit er ook nog bij :joy:

Jaaa, dat heb ik vanavond dus ook gedaan, haha. Alleen ze hadden allemaal vrij korte snoeren die weggewerkt waren, dus sommige kreeg ik amper uit de houder :roll_eyes:

Ik heb toevallig een VVV bon van mijn werk gekregen voor kerst dus denk dat ik die bij het budget voor mijn föhn doe want anders vergeet ik dat ding toch te gebruiken :innocent:

De ene kapper zegt dat ik veel haar heb en de ander zegt dat het veel is, ik weet het niet meer :woman_shrugging:

Ik moet zeggen dat ik geen idee had hoe droog mijn haar was tot ik overging naar de CGM. Er moet echt zoveel water in voordat het happy is! Maar mijn haar ziet er nu super gezond uit en glanst ook heel mooi, krijg veel complimenten :slight_smile:

Ben zelf nog een deep conditioner aan het overwegen voor eens in de week omdat mijn haar vrij snel weer droog aanvoelt, maar zie een beetje op tegen alle tijd die er in gaat zitten. Een co-wash of conditioner twee minuten laten zitten is tot daar aan toe, want dan maak ik gewoon mijn douche af en was ik daarna mijn haar uit. Maar als ik ook nog een deep conditioner van een kwartier tot half uur moet doen… :roll_eyes:

1 like

ik heb deze van mijn kapper, ze gebruiken ze zelf ook. (heb een roze) het is een goed merk!. niet te heet, niet te hard en als ik een dunne pluk heb houd ik even mijn hand een beetje voor de luchttoevoer haha. ik heb deze fohn nu al 8 jaar 3x in de week in gebruik. topper!
en de diffuser is ook erg fijn. ik heb geen pluishaar. en de prijs vind ik laag voor deze fohns!

1 like

Ik zou inderdaad eerst beginnen met een leave in conditioner en vervolgens een styling product als gel.

Mijn haar wordt te zwaar en droog van een olie. Ik heb meer voedende producten nodig, een olie (al ligt t wel aan welke olie uiteraard) sluit meer af dan bijvoorbeeld een conditioner. Ik heb ook veel haar, maar wel fijn haar en wordt vrij snel droog (ergens tussen 2a, 2b en heel soms 2c in), dus het kan zijn dat jouw haar wel blij wordt van olie. Ik doe wel eens in de zoveel tijd olie op mijn hoofdhuid, en spoel t vervolgens een paar uur later uit met shampoo of conditioner.

2 likes

Hij lijkt inderdaad wel wat op die van mijn kapper… maar ik weet wel dat ik die vrij zwaar vond toen ik 'em een keer vasthield. En ik moet wel een lichte qua gewicht hebben.

Heb zojuist de Remington besteld en als die niet bevalt, gaat hij gewoon retour :innocent: Kan 'em als het goed is morgen bij DHL punt afhalen…

Ik heb ook gelezen dat je bepaalde oliën kunt toevoegen aan je (deep) conditioner voor een beter effect, afhankelijk van je haartype. Volgens mij is dat de LOC methode? Je hebt er geloof ik twee varianten van, waarbij de volgorde van producten (en letters in methode) worden omgedraaid. Heb me er nog niet genoeg in verdiept.

Weet iemand ook wat nu beter is per haartype: gel, mousse of cream? En vergeet ik dan nog iets? Serum misschien? Weet nooit waar dat onder valt. Het enige dat ik weet is dat mousse beter schijnt te zijn voor fijn haar. Maar ik twijfel dus of gel of cream nu beter is voor mijn haar, hangt misschien ook van de kwaliteit/ingrediënten van de producten zelf af.

Wie had ooit gedacht dat haarverzorging zo ingewikkeld kon zijn?

Wat het zo ingewikkeld maakt is dat al die tips van anderen of de algemene tips over fijn haar 2b/2c helemaal niet voor jou hoeven te werken.
Je komt er alleen achter door te proberen!

Ik heb fijn haar 2c/3a en ik ga beter op gel.
In doe dus CLO ipv LOC

Ga gewoon proberen en ja dat duurt even helaas. Ik ben al 5 jaar CG en nu ben ik pas tevreden.

(De turbodryer 2000 is niet zwaar vind ik)

3 likes

Vijf jaar? :anguished: Da’s mij iets te lang… ben niet zo geduldig.

Heb geëxperimenteerd met druivenpitolie en arganolie op mijn haar, de eerste voor scrunchen en de tweede heb ik aan het eind van de dag lichtjes op vochtig haarpluis gedaan. Maar mijn haar reageert er niet goed op. Gisteravond was het al wat droog aan de onderkant (in de krul) en vanochtend was het heel pluizig en wat donker, met het onaangename gevoel dat er olie in mijn haar zat.

Zojuist de nieuwe föhn opgehaald, Zarqa conditioner gekocht en olaplex (#3) gekregen. Het liefst duik ik nu direct in de douche om het allemaal tegelijkertijd uit te proberen (had ik al iets gezegd over ongeduldigheid? :innocent:), maar moet het natuurlijk één voor één uitproberen.

Eens met @Madam-Mikmak: ook al heb je hetzelfde haartype, het zegt helemaal niks over wat werkt voor jouw haar. Dus toch even je geduld testen!

1 like

Heeft een van jullie ervaring met olaplex?

Oh en ik denk dat de olie op mijn haar niet zo’n succes was omdat mijn krullen niet “strak” genoeg zijn. Ze lijken nu wat slierterig maar als de krul strakker zou zijn zou het denk ik wel mooi lijken, want glanst wel mooi. Maar ik vind het ook niet lekker aanvoelen.

@hoppa wil je laten weten wat je van de föhn vindt? Ben wel benieuwd.

Yes ik heb de shampoo en de conditioner. Shampoo heb ik eerder gehad en is super fijn! Morgen ga ik de conditioner uitproberen. Het treatment heb ik nog nooit gehad helaas.

1 like

Ik heb #3, een “bond builder”. Moet je 10 min voor het wassen in doen en dan uitspoelen en je haar gewoon wassen. Bedoel je dat met treatment of bedoel je de treatment bij een salon?

@Mario Yes, zal ik laten weten. Ga 'em misschien morgenochtend uitproberen en anders van het weekend.

1 like

Jaa nummer 3 is het treatment. Ik hoor daar veel goede verhalen over.

Ja, ik dus ook op YT. En als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb, moet ik het vaak ook hebben. Probeer me de laatste tijd echt in te houden, maar heb deze toch gekocht. Was €19 bij Luxplus dus dat vond ik nog wel kunnen…

Nu nog afwachten of het ook werkt bij mijn haar…

1 like

Je moet bij olaplex 3: je haar wassen > water eruit knijpen > olaplex 3 erin > 40 min met douchemuts > wassen > deep conditioner. Daarna heb je de meest prachtige krullen ooit.

Edit: de 2e keer wassen is om de olaplex eruit te halen, je hoeft dus in principe alleen de lengtes te wassen

En met beide keren wassen gebruik je je gewone (CGM) producten?

Op de instructies staat dat je olaplex op hoofdhuid tot uiteindes moet toepassen, maar jij gebruikt het alleen in de lengtes (en niet de hoofdhuid)?

Ja! Al doe ik soms sulfaat shampoo ervoor (sorry cg goden) zodat ik weet dat al mijn build up weg is en de olaplex goed kan penetreren. Ik verdeel net onder mijn aanzet over mijn lengtes. Olaplex doet niks voor je hoofdhuid en je aanzet zou het gezondste moeten zijn (nieuw haar).

Het heeft trouwens heel veel slip dus je hoeft niet zoveel te gebruiken gelukkig. Ik heb fijn schouderlengte haar en ik denk dat ik iets van 6x met mijn flesje kan doen.

1 like