Krullentopic

Heb 'em vanochtend gebruikt en mijn wortels waren in zo’n 4-5 min droog, wat al een stuk sneller is dan met mijn goedkope, oude föhn. De rest van het haar duurde wel langer en omdat ik wat langzaam opstartte, moest ik halverwege snel weg anders zou ik te laat op het werk zijn :joy: Ik denk dat ik in 8 minuten op ongeveer 60% droogte zat, met wortels compleet droog en de rest in secties met aan/uitzetten per sectie (volgens mij is dat pixie methode?). De frisse buitenlucht was vanochtend mijn coolshot.

Bovenop vrijwel geen pluis, in de lengte wel aardig wat pluis met name aan de achterste lokken dus ik denk dat dat gewoon mijn eigen schuld is omdat ik niet goed ben in föhnen. Haar voelt tot nu toe zachter dan anders, maar nog even een paar uurtjes afwachten of het ook echt goed/leuk blijft zitten.

Ben in elk geval wel blij dat de föhn tot nu effectief is, want kreeg de laatste tijd vaak vragen over mijn “natte” haar als mijn cast nog aan het drogen was op het werk. :roll_eyes:

Oh, de föhn maakte wel meer lawaai dan ik had verwacht, hoewel het lawaai op zich beperkt leek tot de föhn mijn hoofd. Klinkt misschien raar maar mijn oude föhn maakte soms net zoveel lawaai als een stofzuiger zeg maar en deze lijkt het lawaai/de luchtstroom echt rondom mijn hoofd te beperken.

1 like

Ik ben benieuwd naar de Cantu! Heb gehoord dat die texture conditioner (die ook als leave-in gebruikt kan worden) van Cantu goed is en had een paar weken geleden bijna alles van Cantu besteld voordat ik mezelf een halt toe riep en me heb ingehouden, haha. Staat wel op mijn verlanglijstje maar omdat ik de laatste tijd zo’n last van pluis heb, wordt dat pas na de winter aangezien er veelal glycerine in zit.

Aunt Jackie’s reageert mijn haar niet goed op. Ik heb een co-wash en conditioner en beiden geven echt slecht resultaat, ik denk dat de co-wash misschien teveel proteïne voor mijn haar heeft ofzo. En/of misschien toch té wavy i.p.v. curly/coily :woman_shrugging: Sowieso glycerine in beide en daar reageert mijn haar niet goed op in deze tijd van het jaar.

Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in mijn Aunt Jackie’s producten dan mag je ze gratis ophalen (woon in het noorden) of alleen verzendkosten betalen. Het betreft deze twee:

Samenvatting

image
Aunt Jackie’s Flaxseed Purify Me Co-Wash 12 Oz:
Aqua, Sodium (C-14-16) Olefin Sulfonate, Cetyl Alcohol, Glycerin, Cocamide MEA, Glycol Stearate, Cetearyl Alcohol, Ceteareth-30, Sodium Cocoyl Isoethionate, Cocamidopropyl Betaine, Phenoxyethanol, Parfum, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Hydrolyzed Collagen, Panthenol, Sodium Chloride, Citric Acid, Ethylhexlyglycerin, Coconut Acid, Linum Usitatissimum Seed Oil, Cocos Nucifera Oil, Butyrospermum Parkii Butter, Persea Gratissima Oil, Acetic Acid, Linalool, Butylphenyl Methylpropional, Alpha-Isomethyl Ionone, Hexyl Cinnamal, CI 19140.

image
Aunt Jackie’s Curls & Coils In Control Anti-Poof Moisturizing & Softening Conditioner 15oz:
Aqua(Water), Glycerin, PPG-1 Trideceth-6, Dicetyldimonium Chloride, Butyrospermum Parkii (Shea Butter) Fruit, Olea Europaea (Olive) Fruit Oil, Polyquaternium-37, Propylene Glycol Dicaprylate/Dicaprate, Lanolin Oil, Parfum (Fragrance), Behentrimonium Methosulfate, Hydrolyzed Keratin, Cetyl Alcohol, Cetearyl Alacohol, Propylene Glycol, Phenyl Trimethicone, Dimethicone PEG-8 laurate, d-Limonene, Hexyl cinnamic aldehyde, Linalool, Amyl cinnamic aldehyde, Lilialm Panthenol, Soluble Collagen, Tocopherol, Benzyl alcohol, Citronellolm Hydroxycitronellal, Urtica Dioica (Nettle) Extract, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract, Equisetum Hiemale (Horsetail) Extract, Carthamus Tinactorius (Safflower) Seed Oil, Cinnamic alcohol, 5-chloro-2-methyl-4- isothiazolin-3-one,2-Methyl-4-isothiazolin-3-one,Hydrolyzed Quinoa, CI 42090 (Blue 1)

Beide twee keer gebruikt, dus is niet veel van gebruikt (mijn haar reikt net tot/op mijn schouders).

2 likes

Hen die auntie jackies spul net bij de toko gehaalt ( ik heb een kruidvat die alleen voor mensen met futloos stijl haar is) ben heel benieuwd

1 like

Heeft iemand hier ervaring met de denman borstel?

Ik heb er eentje bij Aliexpress besteld (€2) maar die is nog steeds onderweg…

1 like

Ja ik heb er een bij de TK Maxx gekocht voor 6 euro geloof ik. Maar nog niet zo vaak gebruikt, moet nog even opzoeken hoe dat het beste werkt, schijnt dat je er bij een bepaalde techniek wel meer clumps van kan krijgen?

Ik vind dit echt geweldig om te doen
Deel 1: https://www.instagram.com/p/BoWlyzXifis/?igshid=127ev7r3b8vlt
Deel 2: https://www.instagram.com/p/BoWnK0jCHqf/?igshid=11gd5kqlwwxhl

Ik vind het een hele fijne borstel om het product in mijn haar te verdelen, te ontklitten en ook wel te stylen. Het maakt ook heel makkelijk schoon.

https://m.mankind.co.uk/denman-d3-medium-classic-styling-brush/10554781.html hier gekocht en nog 20% korting met code READY

2 likes

Ik ben dit nu aan het proberen :no_mouth:

Heb het combineerd met mijn maandelijkse cleansing (lowpoo en appelazijn) en zit nu met de olaplex in mijn haar. Ben echt zo benieuwd, maar probeer mijn verwachtingen te managen voor het geval het totaal geen effect heeft.

Woohoo! Ik hoop dat het goed uitpakt!

Ik heb weer eens lijnzaadgel gemaakt. Blij mee :hugs:

1 like

Dat hoop ik ook :joy:

Ik wil ook een keer lijnzaadgel maken. Hoe is de hold ervan? Ik heb nu een gel (biotera) waar ik redelijk enthousiast over ben maar de hold (3 v/d 6 geloof ik) is iets te zwak. De gel van de drogist is extra strong maar volgens mij reageert mijn haar niet goed op de vp/va copolymeren daarin want wordt vaak droog en/of voelt ruw (ofzo, lastig te omschrijven) aan onderin aan het eind van de dag.

EDIT:
In de bad-/slaapkamer was ik eigenlijk best ontevreden met het resultaat of, nou ja, niet echt ontevreden maar ik zag weinig verschil met anders voor al dat werk/tijd. Heb het ook geföhnd en nu echt helemaal tot ~95% en dat kostte ook veel tijd.

Maar nu ik in de woonkamer zit en in de spiegel kijk zie ik toch wel meer krul, mijn haar glanst heel diep en ziet er super gezond uit! Denk dat het door de belichting en afstand komt (en misschien was mijn verwachting te hoog?), want ik vind wel vaker dat mijn haar echt “bleh” lijkt in de slaapkamer of op de overloop, terwijl het in de badkamer dan mooi/goed lijkt.

Wat een prachtige krullen heb je😍

1 like

Mooi! Heb jij een deva cut laten doen?

Oh, super mooi je haar!

Ik snap niets meer van mijn haar. Na @Pabbles’ routine zag het er best mooi uit (achterkant krulde niet zo mooi, maar oké) en vrijwel geen pluis, maar nu ik zojuist langs mijn spiegel liep was ik één en al pluis! Ik ben niet eens naar buiten geweest en heb ook niet aan mijn haar gezeten :thinking:

1 like

Nou, heel goed gedaan dan!

Heb laatst ook wat bovenste plukken geknipt. Ik ga ook maar eens op zoek naar een goede krullenkapper want wat hier in de buurt zit komt niet in de buuuuuurt. Ben al blij dat er hier een kapster zit die droog knipt. Maar dan nog…

1 like

Manes by Mell op YT heeft ook een filmpje over hoe je je eigen krullen kunt knippen. Zij is een kapster en haar krullen zien er mooi uit, dus denk dat ze er wel verstand van heeft :slight_smile:

Nohhh zo mooi! :smiling_face_with_three_hearts: Beetje creepy, maar ik vind het zo leuk om een stukje van je te zien, haha!

Ik heb een afspraak gemaakt om mijn haar weer eens te laten knippen, en als het goed is laat ik het ook voor het eerst verven met hele subtiele high- en lowlights (zonder bleek, terwijl mijn haar van nature heel donker is, dus ik ben benieuwd of je er iets van zal zien :sweat_smile:). Sinds ik met de pil gestopt ben is mijn krulpatroon kapot waardoor ik het elke wasbeurt steiler maak, maar ik heb eigenlijk wel zin om het weer natuurlijk te dragen en te zien wat ervan overgebleven is!

3 likes

Ja ik heb altijd ontzettend veel glans, dikke clumps, goede krul en weinig pluis erna! Maar het werd dus minder? Welke stylingsproducten gebruik je?

Lijnzaadgel heeft weinig hold. Misschien wat meer als je het langer door laat koken. Je kan de hold wat verhogen door honing eraan toe te voegen (let op is wel een humectant). Mijn haar wordt ontzettend viezig op dag 2 van producten met hydrogenated castor oil. Ik gebruik nu lijnzaadgel met kruidvat ultra parfumvrij gel.

Gaaf high en lowlights! Ik heb pas highlights/balayage laten zetten en mijn krullen springen er veel meer uit! Heb je voor het knippen een goede krullenkapper?

Prachtige krullen!

Je twee nieuwe producten zijn niet cg proof dus het kan zijn dat je veel build up krijgt als je alleen wast met conditioner, maar misschien weet je dit al :blush:

1 like

Het werd niet per se minder (misschien iets aan de rechterkant, maar dat heb ik wel vaker), maar ook niet echt meer. En gezien hoeveel tijd ik er aan kwijt was vond ik dat wel heel jammer. De pluis had ik in eerste instantie ook niet, maar na een paar uur verscheen het opeens! :grimacing: Heb dat de afgelopen week of twee wel vaker gehad (maar meestal al in begin pluis, één keer zelfs onder de douche met nat haar) dus probeer glycerine nu te vermijden… dat zit volgens mij wel in Olaplex :thinking:

Gister heb ik gebruikt:

• Natura Siberica Deep Cleansing (ofzo) shampoo met lichte sulfaat (geen SLS) voor maandelijkse reiniging van build-up
  • Appelazijn (1:3 met water) voor maandelijkse reiniging
  • As I AM co-wash
  • Zarqa conditioner
  • Olaplex #3
  • Shea Moisture leave-in
  • Biotera gel

En jouw stappenplan gevolgd met die producten.

Zat vanochtend nog te denken dat het misschien aan de leave-in ligt? De formule daarvan schijnt recent aangepast te zijn (gebruik het zelf nog niet zo lang) en daardoor zit er nu ACV (appelazijn) in en misschien dat dat niet goed is. Vind het sowieso onlogisch dat er ACV in een leave-in zit, heel raar.

Heb gister toch maar weer nieuwe leave-ins en gels besteld omdat ik hier gewoon gek van word. En het stomme is dus dat ik voor ik met de CGM begon waarschijnlijk ook wel vaak pluis had en sowieso slechte haar dagen maar dat vond ik toen niet zo erg :rofl: Nu moet alles mooi zitten want ik spendeer er zoveel tijd, producten en geld aan, haha.