Krullentopic

Girly girl movement milk en gel. Topcombinatie

Ik durf het (nog) niet aan omdat er relatief veel proteïne in de gel zit, plus VP/VA Copolymer waar mijn haar niet goed op lijkt te reageren en beiden hebben ook glycerine. Dat laatste staat wel halverwege op de lijst dus zou qua concentratie/hoeveelheid niet veel moeten zijn maar dat is bij een ander product dat ik heb wat pluis/uitdroging veroorzaakt ook het geval :see_no_evil:

Ik heb gisteren mijn “satin bonnet” gekregen, zeg maar zo’n satijnen douchemuts met elastieken band voor om je hoofd om 's avonds in te slapen. Uiteraard meteen uitgeprobeerd en mijn krul leek er vanochtend bijna beter in te zitten dan toen ik naar bed ging :thinking: Moest nog wel ff refreshen omdat sommige krullen wat uitgezakt/slierterig leken, maar heb er alleen wat water ingespoten en mousse gebruikt en bleef vrij goed zitten. Alleen beetje jammer dat ik werd natgeregend toen ik naar huis ging en daardoor één kant een beetje uitgezakt/plat lijkt. Heb er net wel weer ff in geknepen maar sindsdien niet meer in de spiegel gekeken.

1 like

Ali (klik), duurde 4 weken om te arriveren. Heb ze ook wel bij webshops zoals myhairshop hier in NL gezien, maar dan zijn ze duurder.

1 like

Ik vond deze bij de kruidvat en hij was best cheap. Nu vind ik gel nog een beetje eng want voor mijn gevoel is dat een product dat korte kapsels in een strak model houd haha. En ik heb ook meer slag maar vind het leuk om uit te proberen.

Oh, ben benieuwd. Hoop dat het werkt!

Ik heb tot op heden al een stuk of 5 (of meer) verschillende soorten gels geprobeerd, sommige die echt gewoon super kleverig waren, maar als je het op zeiknat haar aanbrengt en met een microvezel haar doek/hydrofiele doek “scruncht” merk je er niets meer van wanneer het droog is. Van het kleverige bedoel ik, als het goed is merk je de hold van de gel wel :wink:

De gel die ik heb doe ik echt met een grote klodder in mijn haar en het liefst zo nat mogelijk zodat de krullen hard opdrogen. Daarna weer zacht crunchen als het droog is. Mijn tip is: probeer hoeveelheden uit en wees niet te voorzichtig.
(Ik heb de doorzichtige van Taft extreme hold oid)

1 like

Ik heb vandaag niet al te veel gebruikt. Wel op nat haar enzo en het zit al best goed alleen kan ik inderdaad veel meer gebruiken. Ik merk al wel dat ik het een fijne gel vind!

1 like

Ah wat goed! Bij mij werkt het goed om veel gel te gebruiken en dan veel water toevoegen in je handen en squish to condish! Dan niet meer aan je haar zitten tot het 100% droog is en scrunch out the crunch :slight_smile:

2 likes

We zijn een week verder en ik heb de Olaplex nogmaals geprobeerd, dit keer “slechts” met de volgende producten (en volgorde):

• Conditioner (~2 min)
  • Olaplex (~45 min ofzo)
  • Co-wash (~2 min)
  • Krullencrème + gel

En heb ook goed gesquisht (sp???) met de Olaplex er in, toen zag ik direct al beter resultaat dan vorige keer. Weet niet of ik de vorige te weinig had gesquisht of dat de low poo & ACV + conditioner teveel van het goede was vóór de Olaplex.

Mijn clumps zijn inderdaad dikker (breder?) dan anders en aan de voorkant/omlijsting gezicht lijkt de krul er beter in te zitten, maar ben er nog niet uit of het aan de zij- en achterkant ook verschil maakt. Sowieso wil mijn achterkant nooit zo goed, zelfs niet als ik er extra veel aandacht aan besteed.

Zie foto’s hieronder (en ja, wil niet herkend worden :sweat_smile:).

Foto's

Weg.

Ben overigens sinds kerst de Cantu moisture retention gel aan het uitproberen en dat lijkt wel aardig te werken. Meer hold dan Biotera en niet een droog/ruw gevoel aan einde van de dag zoals met gel van de drogist. Maar juist op tweede kerstdag had ik wel het idee dat de krul er aan het eind van de dag zo goed als uit was (alleen nog aan de onderkant en zijkant hele uitgerekte slag zeg maar) dus weet niet zeker of de hold de hele dag goed blijft zitten, inclusief door weer en wind heen.

Oh fijn! Ziet er heel mooi uit! Ik moet ook weer olaplexen maar echt geen zin om alles weer te doen haha

Het ging dit keer een stuk sneller dan vorige week, haha. Heb het ook gecombineerd met een peel-off gezichtsmasker en voordat die hard werd, heb ik nog snel lunch naar binnen gewerkt. Zo voelde het minder lang allemaal.

Ja ik probeer altijd peeling, haar wassen (peeling eraf wassen), olaplex, gezichtsmasker, olaplex eruit wassen (gezichtsmasker eraf wassen) en deep conditioner erin. Maar wat een werk. Wat doe ik mezelf ook aan haha

En dan nog stylen en drogen pfff

1 like

Het is het toch altijd weer waard

12 likes

Wow, echt prachtig! Dat is echt mijn droom krul, maar ik ben bang dat dat 'em nooit gaat worden met mijn haartype.

Kan me voorstellen dat het zeker alle tijd en moeite wel waard is. Blijft het ook lang zo bij je zitten?

Ik heb een satijnen hoofddoek gekocht via Ali. Zon satin bonnet is te klein voor mijn grote hoofd en zon elastieke band gaat dan pijn doen. Dus ik zocht een grote satijnen doek om om mijn hoofd te knopen en vond een hoofddoek. Ben heel benieuwd hoe mn krullen dan zijn als ik op sta.

Nu alleen nog 6 jaar wachten tot die binnen komt.

1 like

Soms heb ik dingen die echt 6+ weken duren (er zijn nu dingen van begin november die ik nog steeds niet heb ontvangen) en andere keren krijg ik iets binnen een week! Echt bizar.

Hoop dat de satijnen doek goed werkt!

Ik had extra zijde en satijnen kussenslopen gekocht via Ali maar die zijn qua kwaliteit toch minder dan eentje die ik via een webshop hier heb gekocht. Maar zijn wel prima in combinatie met de satin bonnet. Moet nog wel steeds aan dat ding wennen, want hij moet of boven of onder mijn oren en onder zit meestal lekkerder, maar dan word ik 's nachts wakker dat die band halverwege mijn oren zit. En ik krijg er soms best een warm hoofd van :joy:

1 like

Dat zijn shampoos met sulfaten maar zonder siliconen en andere ‘troep’ toch?

Ik vind Andrelon zuiver & zen fijn, maar ik weet dat veel mensen niet zo weg zijn van Andrelon. De repair shampoo (en conditioner) van Hema vind ik ook heel fijn! Die gebruik ik (ondanks de sulfaten) eigenlijk altijd.

Natura Siberica. Veel verschillende soorten. Gebruik zelf altijd de deep cleansing (want die had ik nog voor ik overstapte naar CGM) en daarna dan een appelazijnspoeling en vervolgens co-wash/conditioner.

Weet iemand nog een goede krullenshampoo zonder sulfaten, siliconen en parabenen en liefst niet te veel kokosolie erin?
Heb best dun haar maar wel heel veel en krultype 2c (volgens mij)